Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4999
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 okt 2023 11:37

ik denk dat een fusie wel onderzocht is, maar dat toen Amazon op t Visma-pad is gekomen en dat dat toch veel simpeler in de uitvoering is.

Die vdValk ontmoeting tussen Spec en TJV is wel apart dan, maar misschien is dat toch meer in het licht dat Spec best graag TJV zou sponsoren, en dat t los staat van fusie.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 okt 2023 12:01

Specialized is ook Amerikaans. Misschien dat Kuss daarom de Vuelta mocht/moest winnen, niet vanwege het mogelijk instappen van Amazon.

Ik weet niet hoelang het contract nog loopt met Cervelo, maar Specialized, of enig ander merk dat op WT niveau een team wil sponsoren, zou gek zijn als ze niet zo af en toe eens met andere teams praten over mogelijkheden.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 okt 2023 13:14

Speci sponsort al meer dan anderen in de World Tour. Ik dacht Bora en TotalEnergies. Plus de dames van SD.

Pure speculatie van mijn kant, maar met de info die ik nu zie heb ik het idee dat Quick Step gewoon ter ziele gaat. Jumbo heeft met Amazon de grote gewenste sponsor binnen. Speci wil Jumbo uiteraard als ploeg op hun fietsen. Bora en TotalEnergies zijn toch echt een pak minder succesvol. De dames van SD uitaard wel, maar het dameswielrennen heeft toch minder exposure.

Spijtig voor Pon, maar die hebben vast een tikkie minder budget.
Laatst gewijzigd door marsman op 02 okt 2023 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 okt 2023 13:22

Specialized zat bij Totalenergies vanwege Sagan. Die stopt daar. Ik kan zo niet vinden of Specialized daar blijft of niet.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 okt 2023 13:24

Kan ook zijn dat specialized degene is die het Roglic contract deels uitkoopt.

Het wordt er alleen nog niet veel duidelijker op.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 okt 2023 13:33

marsman schreef: 02 okt 2023 13:14
Spijtig voor Pon, maar die hebben vast een tikkie minder budget.
Ik heb geen inzicht in de cijfers, maar het zou mijn niet verbazen als PON een iets grotere omzet heeft. Vraag is of ze alles in sponsoring met Cervelo willen stoppen. Zijn (o.a.) ook eigenaar van Cannondale => EF education.

Maar ik denk dat ik vooralsnog alles wat er nu rondzingt met enige scepsis lees en rustig afwacht wat er overblijft als de stofwolken opgetrokken zijn.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 02 okt 2023 13:36

‘Renners Soudal Quick-Step krijgen te horen dat ze vrij zijn om te vertrekken’

Volgens Marca is de fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step nog een stap dichterbij gekomen. De Spaanse krant schrijft dat er zondagmiddag vanuit de leiding van Soudal Quick-Step contact is opgenomen met de renners van de Belgische ploeg. De coureurs zouden te horen hebben gekregen ze andere oorden op mogen zoeken indien ze niet meewillen naar de nieuwe fusieploeg. Global Cycling Network schrijft daarentegen dat het nieuws van Marca onjuist is.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/nieuw ... ertrekken/

De kroniek van hoe een zelfvoldane charlatan zijn renners in de steek laat.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2510
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 okt 2023 13:40

Tom Steels heeft gelijk, met het verdwijnen van Quick Step zou er een stukje wielercultuur verdwijnen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 02 okt 2023 13:50

Klein_Verzet schreef: 02 okt 2023 13:36
‘Renners Soudal Quick-Step krijgen te horen dat ze vrij zijn om te vertrekken’

Volgens Marca is de fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step nog een stap dichterbij gekomen. De Spaanse krant schrijft dat er zondagmiddag vanuit de leiding van Soudal Quick-Step contact is opgenomen met de renners van de Belgische ploeg. De coureurs zouden te horen hebben gekregen ze andere oorden op mogen zoeken indien ze niet meewillen naar de nieuwe fusieploeg. Global Cycling Network schrijft daarentegen dat het nieuws van Marca onjuist is.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/nieuw ... ertrekken/

De kroniek van hoe een zelfvoldane charlatan zijn renners in de steek laat.
Dat is wel heel kort door de bocht. Lefevre is al minstens 5jaar aan het zeggen dat hij een opvolger hoopt te vinden, maar die lijkt er toch niet te komen. Daarbovenop staat hij ook gekend voor het opkomen voor eigen renners en personeel. Het kan natuurlijk dat hij nu hard breekt met dat imago, maar zou me toch echt sterk verwonderen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 okt 2023 13:56

bartdr schreef: 02 okt 2023 13:50 Daarbovenop staat hij ook gekend voor het opkomen voor eigen renners en personeel.
Mits ze doen wat hij vindt dat ze moet doen. Anders worden ze in de pers afgebroken, oa in zijn columns...
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 okt 2023 13:56

Kiekeboe schreef: 02 okt 2023 13:40 Tom Steels heeft gelijk, met het verdwijnen van Quick Step zou er een stukje wielercultuur verdwijnen.
Dat vind ik ook.

Lefevre heeft het altijd goed gedaan. Het is lastig sporsoren zoeken, in eigenlijk maar, een half land.
Zeker als de resultaten ook wat tegenvallen en het omschakelen naar een ronde ploeg waar misschien ook wel de twijfels over zijn.......

Normaal reden de top van de klassieker renners altijd voor een deel daar. Hij zei natuurlijk al spijt te hebben van de dure contracten van Asgreen en Alaphilppe, misschien zit daar wel een deel van zijn probleem.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 okt 2023 14:37

Met het ontstaan van België is ook een stukje Nederlandse cultuur verloren gegaan ;)
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie