Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Automatische Poeder-afweegmachine

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 okt 2023 13:59

Als je het koud bewaart niet hoor, dan is het na twee weken nog prima.
Probleem zit er na het fietsen in dat de bacterien van jouw zelf erin zitten en het warm geworden is.

Suiker bederft niet zo snel. Als je iets met eiwitten hebt wel, maar dat zou ik persoonlijk nooit op de fiets meenemen

Symen
Forum-lid

Symen 02 okt 2023 14:27

walter- schreef: 02 okt 2023 11:32
Symen schreef: 30 sep 2023 15:01 Ga gewoon een maatbekertje/schepje gebruiken in plaats van onnodige spullen aan te schaffen. .... blabla...
Julie bedoelen; wij hebben allemaal een toestel in huis om slechte koffie te maken uit pads die we veel te duur aankopen maar eenvoudiger sportdrank maken dat gaat ver ;-).
Om dan nog te zwijgen over elektronisch schakelen.
Toch opzienbarend dat je dit met blabla afscheept en een citaat veranderd. Blijkbaar zijn de problemen allemaal niet zo serieus. En willen we vooral niet in de spiegel kijken. En gaan weer over in de zoektocht naar nog meer gemak.

walter-
Forum-lid HC

walter- 02 okt 2023 14:50

wasbeer2006 schreef: 02 okt 2023 13:59 ...
Suiker bederft niet zo snel. Als je iets met eiwitten hebt wel, maar dat zou ik persoonlijk nooit op de fiets meenemen
Het verbaast me idd dat een sportdrank hier na gebruik tijdens de zomer snel beschimmelt in de garage. Ik zou ook verwachten dat door de relatief hoge suikergraad dat niet gebeurt. Even gekeken; de gebruikte producten zijn zonder eiwitten, enkel koolhydraten en mineralen.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 02 okt 2023 15:01

Symen schreef: 02 okt 2023 14:27
Symen schreef: 30 sep 2023 15:01 Ga gewoon een maatbekertje/schepje gebruiken in plaats van onnodige spullen aan te schaffen. .... blabla...
Julie bedoelen; wij hebben allemaal een toestel in huis om slechte koffie te maken uit pads die we veel te duur aankopen maar eenvoudiger sportdrank maken dat gaat ver ;-).
Toch opzienbarend dat je dit met blabla afscheept en een citaat veranderd. Blijkbaar zijn de problemen allemaal niet zo serieus. En willen we vooral niet in de spiegel kijken. En gaan weer over in de zoektocht naar nog meer gemak.
Ik zou dit topic gewoon negeren als ik jou was, het levert alleen maar (onnodige) frustratie op. Ben het met je eens dat dit idee riekt naar decadentie. Gelijk hebben, betekent echter niet altijd dat je gelijk krijgt.

walter-
Forum-lid HC

walter- 02 okt 2023 15:05

Symen schreef: 02 okt 2023 14:27
Voor de duidelijkheid; als je je hierdoor persoonlijk geraakt voelt dat is mijn bedoeling niet. Ik zie wel de grap in de reacties dat het decadent is. Ik hoopte dat je ook de grap in mijn reactie ziet. Als het je plezier doet pas ik je citaat wel aan; laat maar weten of je dat graag hebt.

Symen
Forum-lid

Symen 02 okt 2023 15:58

Negeren betekent je kop in het zand steken. Wanneer je dit topic analyseert is dit typisch voor wat er op dit moment speelt in de samenleving en hoe ermee om wordt gegaan. Beargumenteerde kritiek wordt afgedaan als een lachertje. Deze bewustwording lijkt me dan ook zeer nuttig.
Rondt 1960/70 werd het probleem ddt (gif) ook als een lachertje afgedaan door de industrie en overheid, nu is er weinig meer te lachen door de mensen die er aan zijn overleden. Volgens mij zitten hier genoeg intelligenten personen waaronder ook Walter, dan kunnen die ook gewoon intelligent reageren en handelen.

walter-
Forum-lid HC

walter- 02 okt 2023 16:19

Symen schreef: 02 okt 2023 15:58 ...
Rondt 1960/70 werd het probleem ddt (gif) ook als een lachertje afgedaan door de industrie en overheid, nu is er weinig meer te lachen door de mensen die er aan zijn overleden. ...
Mmm momenteel wordt ddt nog steeds gebruikt net om mensen te redden door malariemuggen in te perken en zo mensen hun levenskwaliteit te behouden. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit doden waren door ddt. Maar het is verder idd een gif dat bv in onze landbouw niks te zoeken heeft omwille van de schade op ons leefmilieu. Je wel inlezen natuurlijk voor je statements maakt.
Los daarvan hebben je idd gelijk dat we te veel luxe hebben. Als mens hebben we echt met 15 graden in huis voldoende in de winter en warm water is ook niet nodig om gezond te leven. Al helpt het om te scheren. Dat zijn toegeven wat voorbeelden die niemand hier in vraag stelt. Maar een hobbyprojectje van automatisch sportpoeder dispenser gaat onze maatschappelijke problemen ook niet oplossen.

Symen
Forum-lid

Symen 02 okt 2023 16:37

walter- schreef: 02 okt 2023 16:19
Symen schreef: 02 okt 2023 15:58 ...
Rondt 1960/70 werd het probleem ddt (gif) ook als een lachertje afgedaan door de industrie en overheid, nu is er weinig meer te lachen door de mensen die er aan zijn overleden. ...
Mmm momenteel wordt ddt nog steeds gebruikt net om mensen te redden door malariemuggen in te perken en zo mensen hun levenskwaliteit te behouden. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit doden waren door ddt. Maar het is verder idd een gif dat bv in onze landbouw niks te zoeken heeft omwille van de schade op ons leefmilieu. Je wel inlezen natuurlijk voor je statements maakt.
Los daarvan hebben je idd gelijk dat we te veel luxe hebben. Als mens hebben we echt met 15 graden in huis voldoende in de winter en warm water is ook niet nodig om gezond te leven. Al helpt het om te scheren. Dat zijn toegeven wat voorbeelden die niemand hier in vraag stelt. Maar een hobbyprojectje van automatisch sportpoeder dispenser gaat onze maatschappelijke problemen ook niet oplossen.
Veel van die muggen zijn intussen immuun geworden van de ddt. En zijn we dus alsnog slechter af.
En waar is de balans tussen het nodige en onnodige. Bij het zelf in elkaar knutselen van een project kan het zeer nuttig zijn door de opgedane kennis ervan. Dat is niet het geval bij het simpel aanschaffen van een artikel, dat is over het algemeen kort bevredigend. En zijn we dan niet een beetje de balans kwijt in de westerse wereld tussen het nodige en onnodige.

Symen
Forum-lid

Symen 02 okt 2023 17:04

Met de aanschaf van onnodig heden zal het probleem niet verminderen. Maar met het niet aanschaffen van onnodig heden zal het probleem niet vermeerderen. En dat is een winst situatie.
Volgens mij is alles hier nu wel even op scherp gezet.

Voor een eventueel poedersysteem kijken of er ergens een tweedehands kauwgomballen automaat te koop is. Voor kauwgomballen en nootjes werkt dat prima, eventueel ook voor poeders.

pino
Forum-lid HC

pino 02 okt 2023 17:22

We hebben hier (nog) geen malariamuggen. Maar wel insectjes die bestreden worden met fijne (naar alle waarschijnlijkheid) Parkinson bevorderende middeltjes.
Niet zijken maar reiden !

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 okt 2023 19:39

Heeft er iemand een idee van de hoeveelheid energie die nodig is om de server die dit forum host "in de lucht" te houden?
Van overbodigheid gesproken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid HC

pino 02 okt 2023 19:48

Lcsmet schreef: 02 okt 2023 19:39 Heeft er iemand een idee van de hoeveelheid energie die nodig is om de server die dit forum host "in de lucht" te houden?
Van overbodigheid gesproken.
Maar als ik zo'n VPN gebruik, belast ik toch alleen buitenlandse servers?
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie