Automatische Poeder-afweegmachine
De gemakswinst door die druk op de knop gaat ruimschoots verloren door de moeite die je in het schoonmaken van een dispenser moet steken. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het koffieapparaat op het werk wel eens aan de binnenkant heeft mogen aanschouwen? Brrrrr.
Inderdaad heerlijk zo'n ongemodereerd forum...ahum.
Wat we echter nog steeds niet weten is of walter een poeder of meer dan een (suiker apart van eiwit, vitamines, sporenelementen, ...) wil afwegen en in het water wil mengen. Als het om heel kleine hoeveelheden gaat: die zijn niet zomaar af te meten en te mengen; dan moet je eerst een masterbatch maken.
Als je kijkt naar alle beschikbare poeders, dan zit in die bussen een maatschepje; dat zal blijkbaar wel voldoen en ik neem aan dat walter geen silo/bigbag met ingrediënten heeft. De tolerantie van het menselijk lichaam tegenover variaties in voedingsmiddelen is fenomenaal!
Ikzelf drink water (lokaal kraanwater, geen goed gedefinieerd bronwater) en op een lange hete rit voeg ik daar wel eens een scheut limonadesiroop en een mespunt keukenzout aan toe. Loosely defined
Het kan natuurlijk ook gewoon een hobby zijn in het kader van marginal gains; net zoiets als een goudkleurige ketting. Niemand heeft er wat aan, maar je behoeft je niet te verantwoorden.
Overigens spreek ik mensen die een weekendje in New York gaan shoppen (vanuit hier natuurlijk) wel aan op hun consumptiegedrag.
Wat we echter nog steeds niet weten is of walter een poeder of meer dan een (suiker apart van eiwit, vitamines, sporenelementen, ...) wil afwegen en in het water wil mengen. Als het om heel kleine hoeveelheden gaat: die zijn niet zomaar af te meten en te mengen; dan moet je eerst een masterbatch maken.
Als je kijkt naar alle beschikbare poeders, dan zit in die bussen een maatschepje; dat zal blijkbaar wel voldoen en ik neem aan dat walter geen silo/bigbag met ingrediënten heeft. De tolerantie van het menselijk lichaam tegenover variaties in voedingsmiddelen is fenomenaal!
Ikzelf drink water (lokaal kraanwater, geen goed gedefinieerd bronwater) en op een lange hete rit voeg ik daar wel eens een scheut limonadesiroop en een mespunt keukenzout aan toe. Loosely defined
Het kan natuurlijk ook gewoon een hobby zijn in het kader van marginal gains; net zoiets als een goudkleurige ketting. Niemand heeft er wat aan, maar je behoeft je niet te verantwoorden.
Overigens spreek ik mensen die een weekendje in New York gaan shoppen (vanuit hier natuurlijk) wel aan op hun consumptiegedrag.
-
- Forum-lid
Ik heb zelf een zzp er in dienst om mijn maatschepje (inschuifbaar en opklapbaar) af te strijken. Zo probeert iedereen zijn weg te vinden.
-
- Forum-lid
Ik hoop niet dat het forum hiervoor bedoeld is. Prima dat je eenmalig een kanttekening geplaatst wordt als iemand een aankoop doet waarvan jij het nut niet inziet. Om vervolgens heel het topic te kapen omdat jij het ergens niet mee eens bent, lijkt mij niet de bedoeling. Er zijn hier ook mensen die heen en weer vliegen naar Mallorca om een weekje te fietsen, moet hier dan ook elke keer een kritische vraag over worden gesteld? Start een topic met goede groene initiatieven zou ik zeggen. Daar schiet dit forum meer mee op dan dat wij elkaar de maat gaan nemen op het vertoonde (consumptie)gedrag. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Prima joh, het is een groter iets. Van mij mag je een tegengeluid geven. Ik heb alleen problemen met de toon waarop. Ik denk dat mensen een vraag stellen om het anders te bekijken iets anders is dan een oordeel te vellen. In de bovenstaande post doe je dat ook: aanspreken wat wel en niet door de beugel kan. Door de beugel kunnen, daar spreekt naar mijn idee een oordeel uit. Ik ben het volledig eens met het statement dat je wil maken. Maar nogmaals, de toon is voor mij onprettig, en werkt eerder contraproductief dan dat het me helpt mij anders te gedragen. Maar goed ik laat het hierbij.Symen schreef: ↑03 okt 2023 13:16Die kritische noot staat natuurlijk voor een veel groter iets. Het op een knopje willen drukken staat daar bijna synoniem voor. En ik vindt dat we elkaar mogen aanspreken op wat wel door de beugel kan en niet. En zeker in het besef van een transitie die gaande is. De verandering van normen en waarden horen daarbij.rikkert schreef: ↑03 okt 2023 12:35 Nah, volgens mij geef je ook op vrij pedante wijze walter een veroordeling van het feit dat ie een ik-druk-op-een-knop-en-krijg-sportvoeding-apparaat wil hebben, zonder dat je weet of hij nadenkt over dingen en wat zijn consumeergedrag is.
Maar goed, ben blij dat je mij niet persoonlijk veroordeelt, het zal wellicht de toon zijn (ook richting walter) waar ik pukkels van krijg.
Het lijkt me dan ook gepast om het daar op een forum over te hebben en een tegen geluid te geven. In dit geval een sub sector van de fietsenindustrie. Meer dan 70 procent van de topics op het fiets forum gaat over consumeren en nog geen een procent geeft een tegen geluid. Terwijl er in deze industrie nog veel te halen is.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
<knip>Zeggen wat wel en niet kan,<\knip> Dit bedoel ik dus, dat is niet aan jou
<knip>aanspreken op normen en waarden met onderbouwing<\knip> Mwah, misschien een beetje
<knip>andere inzichten geven, elkaar informeren<\knip> Volledig mee eens
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
De automatische koffiemolen die een 10-tal espresso per dag maakt kan best zonder veel kuisen. Om de 4 maanden de maalschuiven even proper maken is voldoende. Dat lukt omdat maakt heel weinig product achterblijft in het mechanisme. En er ook geen water aan te pas komt.fatmodul schreef: ↑03 okt 2023 12:59 De gemakswinst door die druk op de knop gaat ruimschoots verloren door de moeite die je in het schoonmaken van een dispenser moet steken. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het koffieapparaat op het werk wel eens aan de binnenkant heeft mogen aanschouwen? Brrrrr.
Zelfde voor de espressomachine zelf. Het systeem is relatief eenvoudig en af en toe wat spoelen is voldoende. En als er wat extra bitterheid te proeven valt lost de kleine kuiscyclus dit op.
Ik denk dat dat kuisen wel meevalt als er geen water aan te pas komt.
Voor de duidelheid; het gaat over het bevoorraden van een professioneel sporter; wat wij met onze hobby doen is dan niet relevant.martinbo schreef: ↑03 okt 2023 13:07
....
...
Of ook; die sporter wil weten wat zijn lichaam verzet krijgt aan.voeding; en dan is meten wegen. En zoals al aangehaald; door het klonteren wordt een maatschepje te onnauwkeurig. Of ook; iedere kok weet dat je moet afwegen; een beker bloem is niet altijd hetzelfde gewicht. Of ook; als iemand anders de drinkbus maakt geeft je die graag een duidelijke instructie. Dat is zoveel gram van een bepaalde product.
Walter