Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
martinbo
- Forum-lid
martinbo
03 okt 2023 15:00
walter- schreef: ↑03 okt 2023 14:05
Voor de duidelheid; het gaat over het bevoorraden van een professioneel sporter; wat wij met onze hobby doen is dan niet relevant.
Walter
Blijkbaar is het relevant wat de professioneel sporter doet, want je vraagt advies in dit forum. Dat advies krijg je; misschien ook advies wat niet in jouw verwachtingen of straatje valt.
Los van de discussie over consumptiegedrag, waar of niet, maar daar ben jij niet mee geholpen, is het advies van keep it simple (en duurzaam) wat waard.
Daar passen een schepje of lepel en een (digitale) keukenweegschaal prima in. Imho veel gemakkelijker en goedkoper. Ik neem niet aan - dat heb je niet gemeld - dat je dagelijks tien maal een sportdrankje moet afmeten.
En elke marge kleiner dan +/-5 % is niet relevant; zelfs niet met medicijnen.
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
03 okt 2023 15:34
martinbo schreef: ↑03 okt 2023 15:00
Voor de duidelheid; het gaat over het bevoorraden van een professioneel sporter; wat wij met onze hobby doen is dan niet relevant.
Walter
Blijkbaar ..
Laten we je antwoord samenvatten als; je hebt ook geen kennis van een toestel dat automatisch poeder afweegt.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
03 okt 2023 15:44
Symen schreef: ↑03 okt 2023 14:08
rikkert schreef: ↑03 okt 2023 13:56
Symen schreef: ↑03 okt 2023 13:52
Zeggen wat wel en niet kan, aanspreken op normen en waarden met onderbouwing, andere inzichten geven, elkaar informeren.
<knip>Zeggen wat wel en niet kan,<\knip> Dit bedoel ik dus, dat is niet aan jou
<knip>aanspreken op normen en waarden met onderbouwing<\knip> Mwah, misschien een beetje
<knip>andere inzichten geven, elkaar informeren<\knip> Volledig mee eens
Zeggen wat wel en niet kan, kan ik wel een mening over hebben. En dat is iets wat jij dus ook doet om even een spiegel voor te houden. Ik moet toch de toon niet uitslaan die jij niet kan uitstaan. Sommige literatuur vindt ik ook vervelend om te lezen, maar ja het gaat om de inhoud.
Ja joh, whatever.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
martinbo
- Forum-lid
martinbo
03 okt 2023 16:23
walter- schreef: ↑03 okt 2023 15:34
martinbo schreef: ↑03 okt 2023 15:00
Walter
Blijkbaar ..
Laten we je antwoord samenvatten als; je hebt ook geen kennis van een toestel dat automatisch poeder afweegt.
Toevallig wel van het proces... ik werk o.a. voor premix plants (voedingsindustrie) waar we ingrediënten mengen; tonnen per dag; de bulkmatrix gaat in tonnen, sommige ingrediënten als sporenelementen in milligrammen, en dat alles in dezelfde zakken. Daar gebruiken we weeghoppers, doseerschroeven en de wat duurdere variant van een digitale keukenweegschaal voor. Alles uiterst professioneel.
Ook in de kunststofverwerkende industrie: daar worden bepaalde hulpstoffen (denk aan pigmenten, stabilisatoren) met grammen toegevoegd aan duizenden kilo's bulk. Dat gaat met een schepje en een weegschaal.
Er zijn dus diverse redenen waarom we zelfs in een industriële omgeving vaak niet voor automatische doseerinrichtingen kiezen.
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
03 okt 2023 16:27
En idd; industrieel is er wel wat mogelijk. Maar die dingen passen niet in mijn keuken. Of ook; als sportpoeder eens 30% fout gewogen is, is dat minder erg dan dat er 30% meer zout in een voedingsproduct zit.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
03 okt 2023 21:08
Fietsgenieter schreef: ↑03 okt 2023 13:26
Ik heb zelf een zzp er in dienst om mijn maatschepje (inschuifbaar en opklapbaar) af te strijken. Zo probeert iedereen zijn weg te vinden.
Jij wint dit topic!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
03 okt 2023 23:00
Super
. En opgewarmd en geschud en met app...En die reviews!
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
04 okt 2023 07:31
En Minder krampjes door betere mix!
Ook de app via Tuya of Smart Life werk top. Zelfs de koppeling met Alexa was binnen 5 minuten gemaakt. "Alexa, make me a bottle".
Best wel cool. Ik hoef het niet, maar toch wel cool
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
esmeew
- Forum-lid
esmeew
04 okt 2023 08:56
Wat een discussie! Toen ik de titel van dit topic zag dacht ik gelijk: dit heb ik ook nodig in mijn leven, en zelfs al enkele keren zelf over nagedacht.
Ik vind het helemaal niet zo'n gekke vraag. Als ik ga fietsen stop ik ongeveer 80-90 gram maltodextrine in mijn bidon, en samen met mijn vriend is dat dus 4 bidons in totaal. Dat poeder verstuift alle kanten op, ook knoei je altijd wel een half schepje.
Die zakken waar de maltodextrine in komt gebruiken wij niet, en ik gooi het gelijk over in een blik. Dit blik gebruik ik al jaren en heb ik letterlijk nog nooit schoon hoeven maken van binnen. Ik zou een dispenser echt een handig apparaat vinden hiervoor, en deze hoef je echt niet vaker dan 1x per 5 jaar schoon te maken. Tuurlijk kunnen schepjes ook. Maarja, dat is net zoals zeggen dat je geen voorgesneden groente mag kopen.
Overigens ben ik nog opzoek naar een perfect metalen schepje, want die plastic schepjes gaan kapot over tijd.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
04 okt 2023 09:40
esmeew schreef: ↑04 okt 2023 08:56
....... Maarja, dat is net zoals zeggen dat je geen voorgesneden groente mag kopen.
..........
Je koopt toch enkel lokaal geproduceerd, niet voorgesneden noch ingepakt in plastic, groenten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
wmc
- Forum-lid
wmc
04 okt 2023 10:21
esmeew schreef: ↑04 okt 2023 08:56
Overigens ben ik nog opzoek naar een perfect metalen schepje, want die plastic schepjes gaan kapot over tijd.
Ikea heeft metalen "cup" maatschepjes, wie weet zit daar het juiste formaat tussen. Anders overweeg zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/17-maatbeke ... RUEALw_wcB . Al is het natuurlijk wel zonde om 17 maatbekers te kopen als je er maar eentje wilt gebruiken