Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Ik zag het ja, was net een spiegel! Die vond ik dan weer wel vet (al zou ik er zelf. Jet op durven rijden)..
Michiel
Dat was inderdaad heel mooi. Maar een ramp om mooi te houden vrees ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Ze kiezen allemaal verschillende kleuren, zie ik op deze foto van Martijn Hendriks van de NOS op twitter.
Michiel
Een Trek Domane SL7 Gen 4 kost €6500
Een Trek Domane SLR7 Gen 4 kost €10000
Het SL frame (inclusief vork) weegt 1824 gram
Het SLR frame (inclusief vork) weegt 1620 gram
Ik heb uit verschillende hoeken (onder ander een bijdrage van Lcsmet alhier) vernomen dat er qua rij-eigenschappen geen merkbaar verschil is tussen de framesets.
Mijn vraag: Is het zo dat je €3500 betaalt uitsluitend voor een gewichtsbesparing van 204 gram, of koop je daar nog andere voordelen mee? Zijn er nog andere verschillen tussen de twee fietsen die het prijsverschil kunnen verklaren?
Een Trek Domane SLR7 Gen 4 kost €10000
Het SL frame (inclusief vork) weegt 1824 gram
Het SLR frame (inclusief vork) weegt 1620 gram
Ik heb uit verschillende hoeken (onder ander een bijdrage van Lcsmet alhier) vernomen dat er qua rij-eigenschappen geen merkbaar verschil is tussen de framesets.
Mijn vraag: Is het zo dat je €3500 betaalt uitsluitend voor een gewichtsbesparing van 204 gram, of koop je daar nog andere voordelen mee? Zijn er nog andere verschillen tussen de twee fietsen die het prijsverschil kunnen verklaren?
de enige andere verschillen in hun eigen productvergelijker zijn bij de SLR 'carbon dropouts voorvork', een Elite ipv een Comp zadel en een Pro ipv een Elite Isocore VR-SF stuur. En de SL is via hen niet meer leverbaar en in het land nog een paar verdwaalde modellen bij een handje vol winkels te krijgen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een Comp tegenover een Pro zadel van de SLR
- En het zou zo maar kunnen dat je een ander zadel wat je beter past aanschaft.
Een alu stuur tegenover een carbon op de SLR
- En het zou zo maar kunnen dat je een ander stuur wat je beter past aanschaft.
Weet dat Bontrager onderdelen niet zo goed in de markt liggen bij wederverkoop. iets om rekening mee te houden als je er eerst meer voor te betalen om die dan later toch te verkopen.
Ter info, het verschil is met de korting af natuurlijk geen volle 3500 Euro he, net als dat de SL ook een pak minder dan 6499 Euro zal kosten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 03 mei 2023 13:14
- Locatie: Alkmaar
Ik fietste gister een stukje met iemand die een Trek SL7 Gen 4 heeft. Deze: https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... rCode=grey. Prijs is ongeveer 6500 euro.
Mooie fiets, goede kleur!
Ik heb deze gekocht: https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... pro-1-2023. Prijs is 5500 euro.
Beide carbonframe, carbon wielen, Ultegra DI2, enz. Prijsverschil is 1000 euro!
In zijn fiets zit een mechaniek in het balhoofd en bij het zadel dat trillingen opvangt. Is dit een prijsverschil van 1000 euro waard?
Of is er nog meer?
Thanks!
Mooie fiets, goede kleur!
Ik heb deze gekocht: https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... pro-1-2023. Prijs is 5500 euro.
Beide carbonframe, carbon wielen, Ultegra DI2, enz. Prijsverschil is 1000 euro!
In zijn fiets zit een mechaniek in het balhoofd en bij het zadel dat trillingen opvangt. Is dit een prijsverschil van 1000 euro waard?
Of is er nog meer?
Thanks!
De geometrie van de Trek is nog een stuk meer endurance.
De Giant heeft de remleidingen nog erg duidelijk in het zicht en dat zie je steeds minder.
En ik vermoed dat beide fietsen niet voor de catalogusprijs zijn verkocht.
Het prijsverschil in werkelijkheid zal vermoed ik iets kleiner zijn.
En of het prijsverschil gerechtvaardigd is laat ik me niet over uit.
Mijn Trek Emonda SL5 inclusief carbon wielen, carbon seatmast en beter zadel is weer een stuk goedkoper dan deze beide fietsen maar mechanisch.
DI2 kost 1.150 euro en dan kan ik zelfs nog onderdelen verkopen. Hoe dan ook blijf ik 1.000 euro onder de Giant.
Dus is de Giant de meerprijs waard? Op enig moment is die vraag niet meer te beantwoorden denk ik en vaak ook niet meer relevant. Dan gaat het om merk, looks en gevoel.
De Giant heeft de remleidingen nog erg duidelijk in het zicht en dat zie je steeds minder.
En ik vermoed dat beide fietsen niet voor de catalogusprijs zijn verkocht.
Het prijsverschil in werkelijkheid zal vermoed ik iets kleiner zijn.
En of het prijsverschil gerechtvaardigd is laat ik me niet over uit.
Mijn Trek Emonda SL5 inclusief carbon wielen, carbon seatmast en beter zadel is weer een stuk goedkoper dan deze beide fietsen maar mechanisch.
DI2 kost 1.150 euro en dan kan ik zelfs nog onderdelen verkopen. Hoe dan ook blijf ik 1.000 euro onder de Giant.
Dus is de Giant de meerprijs waard? Op enig moment is die vraag niet meer te beantwoorden denk ik en vaak ook niet meer relevant. Dan gaat het om merk, looks en gevoel.
Bij Trek betaal je helaas relatief veel voor het merk.Oude-Kamphuis schreef: ↑04 okt 2023 14:44 Ik fietste gister een stukje met iemand die een Trek SL7 Gen 4 heeft.
...
In zijn fiets zit een mechaniek in het balhoofd en bij het zadel dat trillingen opvangt.
Of is er nog meer?
Thanks!
In de Gen 4 zit overigens geen Iso-speed bij het balhoofd meer.
Een belangrijk verschil is dat er op de trek nog wel een korting van 20-25% te verkrijgen valt bij sommige dealers. Het prijsverschil gaat dan mogelijk in het voordeel van trek uitvallen. Natuurlijk ook afhankelijk van wat giant doet bij aankoop qua korting.