Tubeless
Ik heb een dynaplug setje bij me op de fiets maar nog nooit hoeven gebruiken. Nu vroeg ik me af, ik denk dat er een flink stuk rubber blijft uitsteken na reparatie, hebben jullie een mesje bij je om het teveel af te snijden, of rij je dat er vanzelf af?
Daar kan je gewoon mee rijden, voel je niets van en aan het eindje zit hij tegen de band geplakt. Thuis kan je het een stukje afknippen als je wil, doe ik wel meestal, maar na een paar ritten zal het ook wel vanzelf afslijten vermoed ik.
Hoi, ik ben nieuw hier. momenteel uit pure miserie en ''ik ben het beu" even terug binnenbanden gestoken.
Ik rijd al 7 jaar tubeless : begonnen op de endurobak en 4 jaar geleden op de wegfiets. Nooit problemen gehad . Meestal de combinatie de oudere GP 5000 TL en Stans/Docblue.
Echter voor de zomer ben ik gewisseld naar Gp5000 S TR en Muc off sealant en de laatste ritten blijf ik lek rijden , krijg ik de banden niet meer dicht , en doet de sealant alles behalve zijn werk. De pluggen werkten bijgevolg ook niet , dus elke keer een binnebandje moeten steken , wat een heel gedoe is in een met sealant gevulde band en dat spul zit dan over heel je wiel en fiets.
Ben er nu over aan twijfelen om over te schakelen op de nieuwe pirelli zero race met de nieuwe 'speedcore technologie' echter ben ik er nog niet uit welke sealant. Was aan het twijfelen tussen stans/docblue ( vaak gewoon bschikbaar bij je fietsenboer) of orange seal. Silca valt persoonlijk af, omdat je het 1) niet kan opvullen via ventiel en 2) al veel niet-gesponsorde video's gezien van de enorme troep die die sealant binnen in maakt, en waar de carbonvezels samenklitten in een enorme bal binnenin je band. Daar zit niemand op te wachten. Wat zijn hier de ervaringen met orange seal ?
Als rimtape gebruikte ik laatst die blauwe van schwalbe 25mm maar ik denk dat ik eens 27 mm ga nemen aangezien de 25mm tape niet van velgrand tot velgrand gaat door de diepte van het velgbed. of hoeft dit niet ?
De wielen zijn cannondale hollowgram 64mm wielen trouwens van 21 mm interne breedte. Maar wel een relatief diep velgbed
En dan evt een laatste vraag , waar ik over twijfel. Is het met de winter in aantocht mss niet beter van de binnenbandjes te laten steken dan volgend voorjaar terug de tubeless conversie te maken , aangezien de sealants over algemeen minder goed presteren in de winter en koude temperaturen. In November nog wel een fietsvakantie geplant naar Calpe ;D
Laat jullie raad en ervaringen en/of meningen maar op me los
Ik rijd al 7 jaar tubeless : begonnen op de endurobak en 4 jaar geleden op de wegfiets. Nooit problemen gehad . Meestal de combinatie de oudere GP 5000 TL en Stans/Docblue.
Echter voor de zomer ben ik gewisseld naar Gp5000 S TR en Muc off sealant en de laatste ritten blijf ik lek rijden , krijg ik de banden niet meer dicht , en doet de sealant alles behalve zijn werk. De pluggen werkten bijgevolg ook niet , dus elke keer een binnebandje moeten steken , wat een heel gedoe is in een met sealant gevulde band en dat spul zit dan over heel je wiel en fiets.
Ben er nu over aan twijfelen om over te schakelen op de nieuwe pirelli zero race met de nieuwe 'speedcore technologie' echter ben ik er nog niet uit welke sealant. Was aan het twijfelen tussen stans/docblue ( vaak gewoon bschikbaar bij je fietsenboer) of orange seal. Silca valt persoonlijk af, omdat je het 1) niet kan opvullen via ventiel en 2) al veel niet-gesponsorde video's gezien van de enorme troep die die sealant binnen in maakt, en waar de carbonvezels samenklitten in een enorme bal binnenin je band. Daar zit niemand op te wachten. Wat zijn hier de ervaringen met orange seal ?
Als rimtape gebruikte ik laatst die blauwe van schwalbe 25mm maar ik denk dat ik eens 27 mm ga nemen aangezien de 25mm tape niet van velgrand tot velgrand gaat door de diepte van het velgbed. of hoeft dit niet ?
De wielen zijn cannondale hollowgram 64mm wielen trouwens van 21 mm interne breedte. Maar wel een relatief diep velgbed
En dan evt een laatste vraag , waar ik over twijfel. Is het met de winter in aantocht mss niet beter van de binnenbandjes te laten steken dan volgend voorjaar terug de tubeless conversie te maken , aangezien de sealants over algemeen minder goed presteren in de winter en koude temperaturen. In November nog wel een fietsvakantie geplant naar Calpe ;D
Laat jullie raad en ervaringen en/of meningen maar op me los
Mijn ervaringen met de GP5000 S-TR zijn iig hetzelfde. Althans, op m'n achterwiel. Op m'n voorwiel zit hij (op dit moment) nog steeds op zonder probleem, maar achter was het een drama. Constant lekrijden, sealant die z'n werk niet doet tenzij de druk onder de 3.5bar blijft (is met mijn gewicht niet ideaal...). Ik heb van ellende een Schwalbe Pro One TLE gekocht. Was vlak voor m'n vakantie, en kon er maar 1 krijgen. Die ligt er nu 1800km op, en geen centje pijn. Houdt beter lucht vast dan de GP5000 in m'n voorwiel, was een stuk makkelijker op de velg te krijgen dan de GP5000, zonder moeite met de normale pomp geplopt.
Ik heb ondertussen een nieuwe Schwalbe erbij gekocht. Aangezien het zomerseizoen er zowat op zit komt deze er na de winter op te liggen. Kan de huidige achterband naar voren (die slijt toch wat minder), en de nieuwe op m'n achterwiel.
Ik denk dat je met de GP5000 S-TR mazzel moet hebben. Het is net alsof ze daar 2 fabrieken gebruiken, waarbij de banden uit fabriek 1 prima zijn, en die van de andere fabriek best wel ruk.
Ik heb ondertussen een nieuwe Schwalbe erbij gekocht. Aangezien het zomerseizoen er zowat op zit komt deze er na de winter op te liggen. Kan de huidige achterband naar voren (die slijt toch wat minder), en de nieuwe op m'n achterwiel.
Ik denk dat je met de GP5000 S-TR mazzel moet hebben. Het is net alsof ze daar 2 fabrieken gebruiken, waarbij de banden uit fabriek 1 prima zijn, en die van de andere fabriek best wel ruk.
ik ben ook van conti over naar pirelli race tlr 28 mm. rollen zeker zo lekker en vooralsnog 8000 km lekvrij. Ik heb de dynaplug nog niet hoeven te gebruiken. Ook gaan de pirelli,s langer mee omdat er wat meer rubber op zit. Ik gebruik dynamic als sealant. die is ook te gebruiken met co2.
ik denk dat de conti TR AS vergelijkbaar is met de pirelli, ook wat robuuster en wat meer rubber.
ik denk dat de conti TR AS vergelijkbaar is met de pirelli, ook wat robuuster en wat meer rubber.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Conti blijft gewoon inconsistent produceren.
Zolang het goed gaat zijn het prima banden, maar het gaat gewoon veel te vaak mis.
Ik rijd ook met de pirelli, de fijnste band tot nu toe.
Die werken heel goed samen met de muc off vloeistof eenmaal een laag in de band lijkt de vloeistof ook totaal niet meer uit te drogen.
Zolang het goed gaat zijn het prima banden, maar het gaat gewoon veel te vaak mis.
Ik rijd ook met de pirelli, de fijnste band tot nu toe.
Die werken heel goed samen met de muc off vloeistof eenmaal een laag in de band lijkt de vloeistof ook totaal niet meer uit te drogen.
Zijn het de GP5000 TR of de S-TR ? De TR lijken nl. minder problemen te hebben dan de (nieuwere) S-TR. Weet ook niet zeker of je de TR nu nog nieuw kunt krijgen, of dat ze ondertussen helemaal vervangen zijn door de S-TR variant.