Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2023 21:27

Ik zit er hooguit naast met mijn opmerking over het verdiepen. De rest zijn we denk ik wel over eens?
Less is bore

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 09 okt 2023 22:18

Dit is nu precies een zaak waar je het beste helemaal geen kant kan kiezen. Verspilde moeite. Kansen op een vreedzame oplossing zijn er eigenlijk niet. Uiteindelijk ontstaat er weer dezelfde status quo, met als enige verschil enkele tienduizenden doden en verminkten aan beide kanten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 okt 2023 22:25

thestudent schreef: 09 okt 2023 22:18 Dit is nu precies een zaak waar je het beste helemaal geen kant kan kiezen....
Je kan in deze toch nooit de kant van Hamas kiezen.
Hamas is een terreurbeweging die alle conventies aan haar laats lapt, daar kan ik althans, nooit of te nimmer ook maar enige sympathie voor hebben.
En de Israëli staan er niet om bekend om na een aanval de andere wang toe te keren.
Hopelijk kunnen de Palestijnse vluchtelingen allemaal terecht in Iran.
I know myself like no one else
Nothing to defend

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 09 okt 2023 22:33

De kant van Israël kiezen is ook onmogelijk. Ik zal de Israëlische zaak ook nooit steunen.

Iran is nogal ver weg, onmogelijk om vanuit Gaza daar te komen. Daar vlucht je niet even heen. Ze kunnen hooguit naar Egypte. Die zijn ook niet erg happig om de grens open te zetten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 okt 2023 06:47

Lcsmet schreef: 09 okt 2023 22:25
thestudent schreef: 09 okt 2023 22:18 Dit is nu precies een zaak waar je het beste helemaal geen kant kan kiezen....
Je kan in deze toch nooit de kant van Hamas kiezen.
Hamas is een terreurbeweging die alle conventies aan haar laats lapt, daar kan ik althans, nooit of te nimmer ook maar enige sympathie voor hebben.
En de Israëli staan er niet om bekend om na een aanval de andere wang toe te keren.
Hopelijk kunnen de Palestijnse vluchtelingen allemaal terecht in Iran.
Waarom zullen Palestijnse vluchtelingen überhaupt naar Iran willen trekken?

Uiteindelijk is dit weer een typisch gevalletje het Westen weet het beter en de rest van wereld mag bloeden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2023 07:47

Er is hier niemand die het beter weet. Beste compromis is de 2-staten oplossing, maar daar staan beide partijen eigenlijk niet achter helaas.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 okt 2023 08:23

Ik bedoel dat het Westen het in het verleden het beter dacht te weten en waarschijnlijk nog steeds denkt te weten. Een stuk land beloven aan twee partijen en uiteindelijk met een halfslachtige oplossing komen en vervolgens je handen er vanaf trekken is in een notendop uitgelegd hoe het Westen opereert op mondiaal niveau.

De tweestatenoplossing is al geboden, een oplossing waar zowel de Palestijnen als de Israeli’s niet akkoord mee zijn gegaan. Dit is een open wond die van zo nu en dan begint te etteren. Ik verwacht niet dat hier heel snel een oplossing voor komt tenzij één van beide partijen haar verlies wil nemen.

hopjes
Forum-lid

hopjes 10 okt 2023 10:25

thestudent schreef: 09 okt 2023 22:18 Dit is nu precies een zaak waar je het beste helemaal geen kant kan kiezen. Verspilde moeite. Kansen op een vreedzame oplossing zijn er eigenlijk niet. Uiteindelijk ontstaat er weer dezelfde status quo, met als enige verschil enkele tienduizenden doden en verminkten aan beide kanten.
Gedeeltelijk mee eens... Ik denk echter dat op de lange termijn dit nog negatiever gaat doorwerken. Maar dit geldt voor alle actuele zaken om ons heen, internationaal als ook nationaal.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 okt 2023 12:40

ColumsbusMJ schreef: 10 okt 2023 06:47 ......

Waarom zullen Palestijnse vluchtelingen überhaupt naar Iran willen trekken?

Uiteindelijk is dit weer een typisch gevalletje het Westen weet het beter en de rest van wereld mag bloeden.
Als ze maar niet naar "het Westen" komen.
Misschien stoppen met het Westen verantwoordelijk te stellen voor alle ellende in de wereld.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 okt 2023 13:21

Ik zou het Westen zeker niet verantwoordelijk willen stellen voor alle ellende in de wereld. In deze kwestie vind ik het lastig om het Westen geheel vrij te pleiten van enige vorm van blaam.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 10 okt 2023 13:48

In de zandbak stond geschreven "Ik denk altijd eerst heel goed na voordat ik iets doms zeg." Op de plaats van de tekst staan nu hakken van allerlei staatslieden. Het woord proportioneel explodeerde nog voor het kon worden bedacht. Stof om over na te denken: oude geschriften houden mensen dom, arm en intolerant. Heeft Beatrice de Graaf al aan tafel gezeten?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 okt 2023 14:47

Nouja net als met Ukraine Rusland. Vind ik Ukraine ook niet vrijuit gaan.
Ook die kunnen de oorlog beeindigen........ dat klinkt sommige misschien vreemd dat snap ik ook wel.

Partij kiezen in een oorlog is wel een ding, zelf in de 2de wereld oorlog zijn er ook dingen gebeurt die de geallieerden niet hadden hoeven doen.
Je hoeft op je terugreis niet een miljoen mensen te verkrachten en doden die weerloos zijn, ook al is het de vijand

Gesloten