Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 11 okt 2023 13:38

Wat ik mij afvraag. Veel mensen hier lijken er vrij zeker van te zijn dat er voor beide landen niet meer zoveel te winnen valt. Er wordt echter nog wel veel materiaal gestuurd richting Oekraïne. Zo heeft België de belofte gemaakt vanaf 2025 F16's te leveren aan Oekraïne en komt Duitsland binnenkort met een steunpakket van 1 miljard euro. Ik snap dat je niet meteen de stekker eruit kunt trekken, maar als jullie al weten dat het bevoorraden van Oekraïne als trekken aan een dood paard is, dan zullen de hoge heren en dames dat vast ook wel weten. Zal er dan niet wat meer gekeken moeten worden naar diplomatieke oplossingen in plaats van het blijven toesturen van wapens? Misschien benader ik niet de juiste bronnen, maar ik kan nog weinig vinden over gesprekken aan de onderhandelingstafel. Dat lijkt mij een eerste stap naar "vrede".

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 11 okt 2023 13:49

Bovenstaande doet me denken aan Thomas van Groningen, een van de vele politieke verslaggevers (niet verwarren met journalisten want die zijn er niet meer op dat gebied - Haagse stolp) van de publieke TV, die sneller praat dan z'n mond kan bewegen, die veel rondhangt in de wandelgangen, die bij elke praattafel aanschuift, die heel veel woorden gebruikt maar bar weinig zegt, en die bovenal onafhankelijkheid verwart met neutraliteit (net als al zijn collega's te bang om een eigen mening te ventileren). Met andere woorden de kijkende en luisterende mens wordt geen steek wijzer, wordt opgezadeld met een litanie van smeuïge weetjes en inhoudsloze anekdotes. De onderbouwde mening, een getailleerde zienswijze of de kundige gedachtegang liggen diep begraven naast de ideologische debatten van weleer.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 11 okt 2023 13:57

De ironie in bovenstaand bericht is hopelijk de schrijver ook niet ontgaan.

Om mijn eigen tekst wat bondiger te maken zodat het voor jou ook duidelijk is.

Waarom lees ik op dit forum teksten die niet overeenkomen met hoe er geacteerd wordt? In hoeverre kloppen de aannames die hier gemaakt worden dan? En welke bronnen worden gebruikt om tot deze conclusies te komen?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 okt 2023 14:15

ColumsbusMJ schreef: 11 okt 2023 13:57 De ironie in bovenstaand bericht is hopelijk de schrijver ook niet ontgaan.
:lol: :winkthumb: :like:

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 11 okt 2023 14:34

Twee reacties die linea recta op de grote hoop belanden waarop wel of geen vlag en misschien zelfs de (och arme) verkeerde vlag wappert. Politiek in deze draad draait (nu) dus om gezellig keuvelen over conflicten, die bij de buren of ver weg gevoerd worden.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2023 14:46

Klein_Verzet schreef: 11 okt 2023 14:34 Twee reacties die linea recta op de grote hoop belanden waarop wel of geen vlag en misschien zelfs de (och arme) verkeerde vlag wappert. Politiek in deze draad draait (nu) dus om gezellig keuvelen over conflicten, die bij de buren of ver weg gevoerd worden.
Het is maar wat je gezellig keuvelen noemt. Er zijn een aantal mensen hier, gelukkig een minderheid, iets te veel overtuigd van hun eigen gelijk.

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 11 okt 2023 14:58

Het kan best zijn dat onderhandelingsgesprekken in de achtergrond plaatsvinden. Zolang er enkel gepraat wordt gaat de oorlog gewoon door.

Ik gok dat Poetin en Biden niet gezellig aan de telefoon hangen, die relatie zal niet heel vruchtbaar zijn in oplossingen. Er was een periode dat Erdogan leuk op de foto ging met Poetin, maar dat zal enkel voor de buhne geweest zijn. Erdogan lijkt me niet erg oplossingsgericht toe.

Hopelijk zijn er nog politici die een ingang hebben bij Poetin. Die zullen liever in de achtergrond blijven, anders raken die relaties ook verprutst.

Edit: oh ja, en wat ik begrijp van de discussie is er geen bron. Er wordt vooral oplossingsgericht gedacht. De oorlog gaat voorlopig geen beslissing brengen, een andere oplossing willen we wel over meedenken ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 okt 2023 16:45

ColumsbusMJ schreef: 11 okt 2023 13:38 Wat ik mij afvraag. Veel mensen hier lijken er vrij zeker van te zijn dat er voor beide landen niet meer zoveel te winnen valt. Er wordt echter nog wel veel materiaal gestuurd richting Oekraïne. Zo heeft België de belofte gemaakt vanaf 2025 F16's te leveren aan Oekraïne en komt Duitsland binnenkort met een steunpakket van 1 miljard euro. Ik snap dat je niet meteen de stekker eruit kunt trekken, maar als jullie al weten dat het bevoorraden van Oekraïne als trekken aan een dood paard is, dan zullen de hoge heren en dames dat vast ook wel weten. Zal er dan niet wat meer gekeken moeten worden naar diplomatieke oplossingen in plaats van het blijven toesturen van wapens? Misschien benader ik niet de juiste bronnen, maar ik kan nog weinig vinden over gesprekken aan de onderhandelingstafel. Dat lijkt mij een eerste stap naar "vrede".
Nouja F16 sturen is zoiets als je buurman een oude MTB geven met velgremmen, 1.7 banden en 60mm veerweg en hem dat meeneemt een bikepark in, Opgeruimd staat netjes :-)

Ik weet dat de vliegtuigen continu ontwikkeld worden hoor maar een F35 is echt altijd superieur.

Tuurlijk weten we een hoop niet en wat Lugosi aangeeft is ook waar, de verwachting van de burgers mbt de sterkte van rusland zal anders zijn als die van de inlichtingen diensten, die wisten hoop ik meer. Al zijn er ook wel wat artikelen dat ook die wel iets meer hadden verwacht.

Zoals ik vaak zeg, we hebben elkaar bij de ballen en dan doe je meestal je tegenstander net niet teveel pijn, want dan draait ie ze er bij jouw af. In Israel vraag ik dat me af.........

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 11 okt 2023 18:10

MPolleke schreef: 11 okt 2023 14:58 Het kan best zijn dat onderhandelingsgesprekken in de achtergrond plaatsvinden. Zolang er enkel gepraat wordt gaat de oorlog gewoon door.

Ik gok dat Poetin en Biden niet gezellig aan de telefoon hangen, die relatie zal niet heel vruchtbaar zijn in oplossingen. Er was een periode dat Erdogan leuk op de foto ging met Poetin, maar dat zal enkel voor de buhne geweest zijn. Erdogan lijkt me niet erg oplossingsgericht toe.

Hopelijk zijn er nog politici die een ingang hebben bij Poetin. Die zullen liever in de achtergrond blijven, anders raken die relaties ook verprutst.

Edit: oh ja, en wat ik begrijp van de discussie is er geen bron. Er wordt vooral oplossingsgericht gedacht. De oorlog gaat voorlopig geen beslissing brengen, een andere oplossing willen we wel over meedenken ;)
Onderhandelingen op hoog niveau gaan meestal via hoge medewerkers van kabinetten van buitenlandse zaken. Meestal niet tussen politiekers zelf. Alleen eventueel in een laatste fase wanneer er handtekeningen gezet worden.

Ik vrees dat de richting die Putin ingeslagen is nog weinig mogelijkheden biedt voor contacten met Westerse politici, traditioneel zou dit een rol voor Frankrijk geweest zijn, maar Macron heeft zich na een tijdje teruggetrokken uit deze positie. Erdohan is stout geweest en eet van twee walletjes: dat wordt moeilijk.
Het zal via een 'derde', een tussenpersoon moeten. Vermoedelijk van een ander land, misschien China wel. Orban heeft ook al zoiets losgelaten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2023 18:14

Tsja, China als de ultieme mediator…..
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 11 okt 2023 18:17

ColumsbusMJ schreef: 11 okt 2023 13:38 ....... Zo heeft België de belofte gemaakt vanaf 2025 F16's te leveren aan Oekraïne ................
De Belgische premier heeft enkel beloofd dat het aan de volgende federale regering, waar hopelijk noch hij noch zijn partij deel van zal uitmaken, is om al dan niet F 16' te leveren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 11 okt 2023 18:42

Lcsmet schreef: 11 okt 2023 18:17
ColumsbusMJ schreef: 11 okt 2023 13:38 ....... Zo heeft België de belofte gemaakt vanaf 2025 F16's te leveren aan Oekraïne ................
De Belgische premier heeft juist niks beloofd.
Het zal de volgende regering, waar hij en zijn partij hopelijk niet meer in zit, zijn die deze beslissing gaat nemen.
Ik lees nu ook dat de toezegging onder voorbehoud is. Daar heb je niet zoveel aan.

Gesloten