Ik zit weer met n dilemma
Nu zijn het de banden. Na heel wat op dit en andere forums te hebben gekeken en tests van tijdschriften, merk ik dat deze soms nogal tegenstrijdig zijn.
Misschien dat dit komt omdat de tests nogal oud zijn.
Ik twijfel tussen:
Vittoria corsa evo cx
vittoria diamante pro
continentaal GP4000s
Ik rijd vooral voor de lol, dus daarom vind ik grip en lekbestendigheid nogal belangrijk. Een lage rolweerstand is daarnaast altijd leuk meegenomen.
Als ik naar de site met de 2010 modellen van vittoria kijk, zie ik dat lekrijden enorm lastig wordt. In ieder geval als je moet geloven dat de evo CX 320 TPI heeft. Is dit waar of zijn dit verkooppraatjes.
Welke buitenband
Verkooppraatjes, want deze banden staan niet bekend om hun lekbestendigheid. Wel om hun grip, soepelheid/comfort en lage rolweerstand. Het is eigenlijk geen allroundband, te kwetsbaar, slijt vrij snel en presteert minder in de regen (over dat laatste zijn de meningen wat meer verdeeld). Voor mij een ideale zomerband, ik heb ze dan ook om mijn zomerwielen liggen.ridleyfan schreef:Ik zit weer met n dilemma
Nu zijn het de banden. Na heel wat op dit en andere forums te hebben gekeken en tests van tijdschriften, merk ik dat deze soms nogal tegenstrijdig zijn.
Misschien dat dit komt omdat de tests nogal oud zijn.
Ik twijfel tussen:
Vittoria corsa evo cx
vittoria diamante pro
continentaal GP4000s
Ik rijd vooral voor de lol, dus daarom vind ik grip en lekbestendigheid nogal belangrijk. Een lage rolweerstand is daarnaast altijd leuk meegenomen.
Als ik naar de site met de 2010 modellen van vittoria kijk, zie ik dat lekrijden enorm lastig wordt. In ieder geval als je moet geloven dat de evo CX 320 TPI heeft. Is dit waar of zijn dit verkooppraatjes.
Met de Diamantes of de Conti's ben je gezien je wensen denk ik beter bedeeld. In die categorie kun je ook de Vredestein Fortezza Tricomp plaatsen.
Er zijn inderdaad veel goeie banden. Na verschillende (Vittoria, Hutchinson, Michelin) geprobeerd te hebben rij ik nu nog uitsluitend met Veloflex Black. Aanvankelijk wat problemen met lekrijden omdat deze banden, als ze nieuw zijn, nogal "kleven" en gemakkelijk kleine steentjes opnemen. De eerste 100km gewoon op nette wegen rijden tot de buitenlaag een beetje gehard is. Daarna is ie best lekbestending. Geen band voor zwaargewichten, wegens te snel slijten. Anders, heel soepel, rolt prima and kleeft lekker aan de weg.
Ultremo beviel me ook erg kwa rijgedrag, maar heb dit merk opgegeven na 2 side-blowouts.
Nog nooit Conti geprobeerd...
Ultremo beviel me ook erg kwa rijgedrag, maar heb dit merk opgegeven na 2 side-blowouts.
Nog nooit Conti geprobeerd...
-
- Forum-lid
ik heb met alle 2 de vittoria's gereden en ze rijden allebei goed.
de diamante versleet wel minder vlug dan de corsa evo cx.
gp4000s gaat denk ik moeilijker op uw wiel
de diamante versleet wel minder vlug dan de corsa evo cx.
gp4000s gaat denk ik moeilijker op uw wiel
tussen de zwarte 4000 en de 4000s zit naar mijn weten (bijna) geen verschil, behalve de belettering. ze hebben allebei de black chili compound. alleen de gekleurde 4000 hebben geen black chili compound en door de kleurstof zijn ze (in theorie) ook iets minder lekbestendig.