Ontvrienden die handel.en mijn maat met Continental GP5000.
TPU binnenbanden: Welke, hoe en waarom?
-
- Forum-lid
Want?
Gp5000 tlr hebben het hier prima gedaan.
Rijden fijn en na 5000km geen lek gehad. De ‘normale’ versie ben ik niet tevreden over.
Deze heb ik gereden met latex binnenbanden en bij beide banden is de wang gescheurd.
Gp5000 tlr hebben het hier prima gedaan.
Rijden fijn en na 5000km geen lek gehad. De ‘normale’ versie ben ik niet tevreden over.
Deze heb ik gereden met latex binnenbanden en bij beide banden is de wang gescheurd.
Beperkte ervaring met een ali expres bandje. Doet het prima. Heel makkelijk compact mee te nemen in zadeltasje. Bij lekke butyl band vervangen door een van deze en dat gaat verder prima. Lijkt iets sneller leeg te lopen, maar lang niet zo snel als een latex bandje. Band voldoet verder prima voor de racefiets.
Hier al een 5000km zeer positieve ervaring met RideNow.jsparie schreef: ↑11 okt 2023 14:04 Beperkte ervaring met een ali expres bandje. Doet het prima. Heel makkelijk compact mee te nemen in zadeltasje. Bij lekke butyl band vervangen door een van deze en dat gaat verder prima. Lijkt iets sneller leeg te lopen, maar lang niet zo snel als een latex bandje. Band voldoet verder prima voor de racefiets.
1x lekgereden door snakebite, deze geplakt (Ridenow reparatie setje) en voldeed daarna prima. Een paar maanden later door een glasscherf een hap uit de buitenband (karkas was zichtbaar) en de TPU binnenband moeten vervangen door latex bb die nog in mijn zadeltas zat.
Ik rij nu met TPU voor en latex achter. Beide geven gelijk gevoel op de weg.
Latex loopt meer leeg dan TPU.
Latex 1,3 bar op 6 bar in 4 dagen
TPU 0,9 bar op 5,8 bar in 4 dagen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
Fijn dat er ook tevreden gebruikers zijn.
Persoonlijk vind teen latex binnenband veel fijner rijden dan tpu. Ik voel geen verschil tussen butyl en tpu.
Persoonlijk vind teen latex binnenband veel fijner rijden dan tpu. Ik voel geen verschil tussen butyl en tpu.
Hoezo? 7500km op de achterband. Nog niet kaal, 1x lek gereden.
Ik rij op latex binnenbanden met de racer, tubeless op de gravel. Beide tubolito als nood/thuiskomer. Twee keer nodig gehad en bij thuiskomst weer gewisseld naar latex biba. Tpu werkt goed genoeg voor mij, wel merkbaar stugger dan latex.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 13 okt 2023 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Ben wel benieuwd welke je dan neemt want zie echt heel veel dingen met komkommers of veel commentaren dat er snel lek gereden wordt