Zit hem meestal in de passing en precisie van het frame, niet alleen het eventuele verzamelen van water.lars_g schreef: ↑10 okt 2023 10:12Zolang ze nog soepel draaien, is het goed. Als je ze met de hand ronddraait en je voelt een soort van klikje of ze lopen ruw, dan zijn ze meestal wel versleten.
Ik rij ook vrijwel nooit in de regen en heb ook een fiets gehad waar ze zeker 25k km in zaten en nog goed waren. Degene van Rotor waren heel snel versleten.
Vandaag geklust aan de fiets
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
+1thestudent schreef: ↑12 okt 2023 16:32]
Zit hem meestal in de passing en precisie van het frame, niet alleen het eventuele verzamelen van water.
In mijn Topstone gingen de BB30 lagers ook vaak eruit. Vernieuwen vanwege kraken.
Uiteindelijk in het frame gefixeerd met borgvloeistof en loopt al veel langer prima.
Dogma F
Mevrouw havana heeft deze week een bikefit gedaan bij Raven Bikefitting. Ik was mee als gezelschap. Uitkomst was dat er zeker een langere stuurpen op moest, een ander zadel en een ander (smaller) stuur.
Alles besteld bij Mantel en zojuist gemonteerd.
Alles besteld bij Mantel en zojuist gemonteerd.
Is dat niet wat heel weinig, 5000 km? Ik heb met mijn shimano 105 bb lagers 50.000km gefietst, doen begon er eentje iets te kraken. Ik kan me van vroeger niet herinneren dat er ooit een bracket lager kapot ging of versleten was.
Bikefits zijn toch altijd half “hopelijk ga ik nu echt perfect zitten” en half “hopelijk moet ik niet half de fiets vervangen”.
Komende week ook een fit gepland en als ik dat geintegreerde Scott stuur moet vervangen ga ik gillen.
Uno-X Mobility or bust!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja dat vond ik ook. Volgens de fietsenmaker was het een gevalletje pech...
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Niet geklust aan de fiets, maar aan de fietspomp.
Het kwam afgelopen zaterdag bij onze forumrit al even aan bod. Ik ergerde me aan de manometer op mijn SKS rennkompressor. Nu blijkt die best eenvoudig te wisselen voor iets anders. 15mm sleutel en wat telfon tape. Een bumper van een oude vittoria latex binnenband voor de home-brew vibe. Een digitale meter ging me weer te ver. Je moet nooit in de situatie kunnen komen dat de batterij van je fietspomp leeg is. Even checken of t ook zo is.
Het kwam afgelopen zaterdag bij onze forumrit al even aan bod. Ik ergerde me aan de manometer op mijn SKS rennkompressor. Nu blijkt die best eenvoudig te wisselen voor iets anders. 15mm sleutel en wat telfon tape. Een bumper van een oude vittoria latex binnenband voor de home-brew vibe. Een digitale meter ging me weer te ver. Je moet nooit in de situatie kunnen komen dat de batterij van je fietspomp leeg is. Even checken of t ook zo is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb gesprek niet gevolgd, maar de meter van Lezyne is ook echt dramatisch slecht afleesbaar.
Welke heb jij erop gezet?
Welke heb jij erop gezet?
Less is bore
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless