Gravelbike met 2 tandwiels voor.
13sp is oplossing als je niet wil wisselen.
Als dat wél een optie is, is 11sp ook goed. Ik rijd met een 11-28 in mijn eigen regio (40T voor). En in het buitenland zet ik er een grotere cassette op (11-42 of 11-46).
Als dat wél een optie is, is 11sp ook goed. Ik rijd met een 11-28 in mijn eigen regio (40T voor). En in het buitenland zet ik er een grotere cassette op (11-42 of 11-46).
-
- Forum-lid
Bedankt voor alle reacties. Ga ik eens kijken naar die Ekar groepset. Want de Canyon Grizl vind ik wel een erg mooie fiets. En die heeft wel wat opties daarin.
Ik de Canyon groepchat vind je wat recente opmerkingen over de Grizl Ekar. Ik heb deze sinds dit weekend ook. Ik blijf erbij dat een dubbel net wat fijner is, maar moet zeggen dat de 13 speed van de Ekar groep echt goed werkt en dat er nauwelijks gaten in de versnellingen zitten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Welke blad en cassette ?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Campa heeft een 9-36 Ekar cassette in het assortiment. Ben je in vlak of heuvelachtig terrein helemaal het baasje. Voor echte bergen wel even wisselen voor een andere cassette.
Die zijn niet goedkoop, maar voor Campa begrippen ook weer niet extreem duur. En in vergelijking met een SRAM X01 cassette zelfs een koopje (...) te noemen!
Die zijn niet goedkoop, maar voor Campa begrippen ook weer niet extreem duur. En in vergelijking met een SRAM X01 cassette zelfs een koopje (...) te noemen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb 12sp AXS op mijn Grizl: tot op heden totaal geen moment last gehad van grote stappen in de cassette. Zou zonder twijfel weer een 1x kopen (maar dat Grx).
Op de weg heb je wel andere cassette nodig imho.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Gisteren 231km op de gravelbike (SRAM AXS XPLR) gereden met een vriend die GRX 2x heeft. We kwamen tot de conclusie dat op onverhard 2x geen meerwaarde heeft tov 1x. Op de weg zou dit wellicht wel kunnen zijn, afhankelijk van persoonlijke voorkeuren.
Ik vind dat een vreemde stelling. In Nederland kan ik er nog deels in meegaan, omdat het hier nogal plat is.
Maar ook hier heb je oplopende stroken met zwaar zand of zuigende modder. Of natte grasdijken naast een kanaal.
Buiten Nederland mag je gewoon binnenblad rijden. Ongeacht of de ondergrond verhard of onverhard is.
Een beetje subtiel verschil tussen de verzetten komt iedereen ten goede, de mindere goden als eerste.
Maar ook hier heb je oplopende stroken met zwaar zand of zuigende modder. Of natte grasdijken naast een kanaal.
Buiten Nederland mag je gewoon binnenblad rijden. Ongeacht of de ondergrond verhard of onverhard is.
Een beetje subtiel verschil tussen de verzetten komt iedereen ten goede, de mindere goden als eerste.
hun fietsen.
Electronisch GRX 11 of mechanische GRX 12 speed?daniel1975 schreef: ↑18 okt 2023 20:08 Ik heb 12sp AXS op mijn Grizl: tot op heden totaal geen moment last gehad van grote stappen in de cassette. Zou zonder twijfel weer een 1x kopen (maar dat Grx).
En uiteindelijk haalt geen van die systemen de reikweidte van een 3x9-systeem op een trekfiets van rond de eeuwwisseling (581%). Noch 2x GRX (473%), noch XPLR (440%), zelfs geen mullet Eagle (520%). Ik weet dat het voor de meesten niet veel uitmaakt maar met bagage heb je die kleine versnellingen echt nodig.