Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
19 okt 2023 22:01
lugosi schreef: ↑19 okt 2023 20:40
Is Hamas dan niet aan de macht gekomen via verkiezingen? Ik dacht van wel.
.
Tsja, Poetin is ook gekozen….
Wellicht ooit middels een soort vsn serieuze verkiezingen, maar inmiddels onmogelijk om ze weg te stemmen.
Less is bore
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
19 okt 2023 22:44
lugosi schreef: ↑19 okt 2023 20:21
pino schreef: ↑19 okt 2023 10:14
En hoe vaak hoor/lees je over 2 miljoen mensen die al jaren gegijzeld worden?
1 - Er zijn geen miljoenen gegijzelden, een pijnlijk punt dat mensen terrorisme verwarren met oorlogssituaties.
Hoeveel bewegingsvrijheid denk je dat de mensen in de Gaza hebben? Dat kun jij makkelijk geen gijzelen noemen als je zelf met je camper of caravan heel Europa door kunt trekken.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
19 okt 2023 23:18
Bewoners van Gaza kunnen gewoon werken in Israël, ze hebben wel een vergunning nodig.
Er was zelf de mogelijkheid om medische verzorgd te worden , vorig jaar zelfs een dochter van een Hamas leider.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
20 okt 2023 07:31
daniel1975 schreef: ↑19 okt 2023 22:01
Tsja, Poetin is ook gekozen….
Wellicht ooit middels een soort vsn serieuze verkiezingen, maar inmiddels onmogelijk om ze weg te stemmen.
Misschien is dat zo, dus je denkt maar beter goed na over welk bolletje je kleurt.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
20 okt 2023 07:38
Jans schreef: ↑19 okt 2023 22:44
Hoeveel bewegingsvrijheid denk je dat de mensen in de Gaza hebben? Dat kun jij makkelijk geen gijzelen noemen als je zelf met je camper of caravan heel Europa door kunt trekken.
Mijn opinie (en levenswijze) doet hier niet ter zake. Woorden hebben een betekenis, taal is ook bindend, als je dat pad verlaat heeft taal geen waarde meer, en wordt zelfs communicatie onmogelijk.
In deze context hebben de woorden zelfs meer dan een taalbetekenis, ze zijn in juridische context sluitend geformuleerd.
Je kan het dus echt niet maken om ze in verschillende situaties doorheen te gebruiken.
Wat overigens niet betekent dat ik doof ben voor de Palestijnse verzuchtingen. Maar het is geen gijzeling en het is ook geen holocaust (zoals vandaag op spandoek te zien in Belgie tijdens volleybalwedstrijd, vergezeld van antisemitische liederen door Turkse fans).
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
20 okt 2023 08:38
Voor zij die een oorlogssituatie gelijkstellen met terrorisme, de beelden hoe terroristen te werk gaan.
Opgelet, harde gewelddadige beelden. De vergelijking met IS is stuitend, begrijpelijk dat sommigen de ontwikkelingen vergelijken met IS 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=wAFDI63yvNQ
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
20 okt 2023 09:13
Gelukkig maar dat in een oorlogssituatie de mensen alleen maar worden gedood met bloemetjes en eenhoorns er alleen maar regeboogkleurig bloed vloeit en iedereen aan het eind van de strijd weer opstaat en naar huis gaat...
Campagnolo Ultra Dork
-
pino
- Forum-lid HC
pino
20 okt 2023 09:20
Oorlog = terrorisme. Onderscheid maken is zuiver politiek gemotiveerd. Lugosi gaat met een hoop woorden komen om onderscheid te maken.
In goed Nederlands: gelul/gezwets
Om de grote wijzen J.L. en C.J. te citeren:
"Fighting for peace is like fucking for virginity."
"War, what is it good for? Absolutely nothing!"
Niet zijken maar reiden !
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
20 okt 2023 10:36
lugosi schreef: ↑20 okt 2023 07:38
Jans schreef: ↑19 okt 2023 22:44
Mijn opinie (en levenswijze) doet hier niet ter zake. Woorden hebben een betekenis, taal is ook bindend, als je dat pad verlaat heeft taal geen waarde meer, en wordt zelfs communicatie onmogelijk.
In deze context hebben de woorden zelfs meer dan een taalbetekenis, ze zijn in juridische context sluitend geformuleerd.
Je kan het dus echt niet maken om ze in verschillende situaties doorheen te gebruiken.
Wat overigens niet betekent dat ik doof ben voor de Palestijnse verzuchtingen. Maar het is geen gijzeling en het is ook geen holocaust (zoals vandaag op spandoek te zien in Belgie tijdens volleybalwedstrijd, vergezeld van antisemitische liederen door Turkse fans).
Die is wel erg makkelijk, nou ja moeilijk geschreven om te laten zien hoe ver je verheven bent boven een deel van het gepeupel hier.
Niets, nou ja weinig, aan de hand voor de Palestijnen. Dart wij onze vrijheid hebben is helemaal niet van belang. Kunnen Palestijnen uit de Gaza zo maar even de fiets pakken om 100km te gaan fietsen? Nee niet in de stad.
Helemaal met Pino eens.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Klein_Verzet
20 okt 2023 13:07
lugosi schreef: ↑19 okt 2023 20:25
Ramsey Nasr schreef:
. Ik bekeek de beelden en zag een man, rondlopend met een doorschijnend plastic tasje. Hij hield het voor zich uit boven de menigte, alsof het een kostbaar brood bevatte. Het tasje was roodgekleurd. Geen brood. In de tas zaten restjes vlees en botten van zijn kinderen.
Bizar, is dat iets cultureels? Nog nooit gehoord zoiets.
Ramsey Nasr is voormalig Dichter des Vaderlands, met half Palestijnse wortels, die hier als dichter geen enkele metafoor of hyperbool meer nodig heeft om de wanhoop van de mens te verwoorden en hij beperkt zich dus tot het beschrijven van de gruwelijke beelden die hij op zijn TV ziet.
Het is zelfs in het geciviliseerde Westen niet ongebruikelijk om als man gekleed in een jurk ten overstaan van een menigte een brood te breken en spreken over “Dit is mijn lichaam,” om een slok wijn te nemen en te preken over “Dit is mijn bloed.” In het licht van deze godsdienstige “viering” is het wellicht niet zo moeilijk meer om een zak brood te associëren met restanten van kinderen en om dit aan de wereld te tonen.
Nasr ziet een verschrikkelijk asymmetrie in de media als het gaat om berichten over de doden van Israel en Palestina: namen versus aantallen.
Harari beseft dat de pijn en het verdriet van de Israeli’s de geest zodanig in beslag neemt dat de internationale gemeenschap Israel in “bedwang” moet houden om verder bloedvergieten te voorkomen en om een ruimte te bewaren en bewaken voor een toekomstige vrede, dat volgens hem na het wegebben van de pijn en het verdriet nog altijd tot de mogelijkheden behoort.
Laatst gewijzigd door
Klein_Verzet op 20 okt 2023 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
20 okt 2023 13:07
Maak het allemaal niet zo extreem ingewikkeld, dat is het namelijk niet
Alles staat of valt met een natuurkundige wet die op alles is toe te passen Actie = reactie.
In welke vorm dan ook groot of klein.
Als ik mijn buurman zijn ietsje hoge boom niet gun, zal die mijn soms harde muziek waarschijnlijk ook niet gunnen.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
20 okt 2023 13:24
Er wonen 1,5 miljoen Palestijnen in Israël (15%) die hebben de zelfde rechten als elk ander in Israël.
Het is echt onbegrijpelijk dat sommige hier verschillende dingen niet uit elkaar kunnen houden als ook sommige media.
Hamas is gewoon een terroristische organisatie, die de eigen bevolking onderdrukt, uitbuit en gebruikt als schild. Volledig ondersteund door Iran die maar één doel heeft Israël te vernietigen.