Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme handschoenen

walter820
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 19 okt 2023 11:37

Net een paar Roeckl Villach2 besteld (€50 bij Mantel momenteel) ter vervanging van mijn Sealskinz All Weather die tot op de draad versleten zijn. Onlangs zo'n paar gepast in de winkel en die zaten prima, ook met een paar liners onder, maar ze toen laten hangen omdat €80 best stevig is.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2203
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 19 okt 2023 13:59

Je kunt als je echt warme handen wilt houden beter de Villach 2 Trigger bestellen. Meer vingers bij elkaar leveren warmere handen op. Wanten werken het best tegen koude handen/vingers, maar dat is lastig met remmen en schakelen, Lobster handschoenen of zoiets als de trigger uitvoering van die Villach 2 zijn ook een stuk warmer dan alle vingers apart en zorgen ervoor dat je toch nog goed kunt schakelen en remmen.
Ach, ik zeg ook maar wat

rvb
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 19 okt 2023 21:01

moeilijk is om aan dunne handschoenen te komen. alles is veel te dik voor de winter. hoe vaak vriest het nu??

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5991
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 okt 2023 21:18

moeilijk? Winkels hangen er vol mee! Ok,... nu in begin van de winter misschien even niet. Maar dunne handschoen zijn er altijd wel. En het verschil van kou in de handen verschilt erg sterk persoon. Ik fiets onder de 10 graden met lange vingers, anderen pas als het vriest. Onder nul ga ik alleen verkleed als ijsbeer nog naar uiten
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 okt 2023 23:02

Craft hybrid weather glove, ik ben nu met het derde paar bezig,

Makkelijk reguleren door de windstopper (want er af te halen) of als het weer omslaat over je vingertjes te trekken. Ik kan ze tot -3dragen mist er tempo wordt gereden, or ja ik hou van handschoenen zonder vulling aan de binnen zijde.

Critic
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 20 okt 2023 16:34

rvb schreef: 19 okt 2023 21:01 moeilijk is om aan dunne handschoenen te komen. alles is veel te dik voor de winter. hoe vaak vriest het nu??
Zoeken naar hardloophandschoenen ofzo. Bij decathlon genoeg dunne opties in hun winkels

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 okt 2023 18:23

Ik heb de Castelli Estremo, deze handschoen bevalt erg goed. Nog geen koude handen gehad, minimale temperatuur is rond het vriespunt geweest en niet heel dik volgens mij. Of mijn referentiekader is wat apart.

walter820
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 24 okt 2023 19:51

walter820 schreef: 19 okt 2023 11:37 Net een paar Roeckl Villach2 besteld (€50 bij Mantel momenteel) ter vervanging van mijn Sealskinz All Weather die tot op de draad versleten zijn. Onlangs zo'n paar gepast in de winkel en die zaten prima, ook met een paar liners onder, maar ze toen laten hangen omdat €80 best stevig is.
Ik ga ze retour doen. In de winkel zaten ze prima en nu niet :D Verschil is dat ik ze in de winkel heb gepast met een t-shirt aan. Nu met een jasje met lange mouwen + een stevig sporthorloge gemerkt dat ze te lang en vooral te smal zijn aan de pols. Welk nut de rekker met velcro heeft vraag ik me ook af. Je kan de velcro maar op één plaats vast maken, dus losser of strakker niet.

Dan maar opnieuw Sealskinz All Weather.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27765
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2023 13:06

TKMP schreef: 19 okt 2023 23:02 Craft hybrid weather glove, ik ben nu met het derde paar bezig,

Makkelijk reguleren door de windstopper (want er af te halen) of als het weer omslaat over je vingertjes te trekken. Ik kan ze tot -3dragen mist er tempo wordt gereden, or ja ik hou van handschoenen zonder vulling aan de binnen zijde.
Ik heb deze handschoenen ook. Drie paar zelfs. Op langere ritten neem ik altijd 2 paar mee, halverwege trek ik dan een droog setje aan. Mijn go-to handschoenen in de herfst en winter wanner het niet te koud is. Zoals je zegt, de temperatuur is goed te regelen door het kapje. En daardoor kun je het moment van zweten uitstellen. En iedereen weet: te veel zweet = uiteindelijk ijskoude handen.

Echter zodra 't begint te vriezen kies ik voor lobsters. Meestal begin ik de rit dan met lobsters, wissel ik zodra de handen op temperatuur zijn naar de hybrids. En als mijn handen dan weer afkoelen, wissel weer terug naar de lobsters.

Het koudehandenprobleem heeft mij bijna 15 jaar achtervolgd, maar ik heb 't nu eindelijk opgelost :like: Er is niks vervelenders dan fietsen met koude handen, het verpest totaal het fietsplezier!

stofkapje
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21

stofkapje 25 okt 2023 15:12

havana schreef: 25 okt 2023 13:06
TKMP schreef: 19 okt 2023 23:02 Craft hybrid weather glove, ik ben nu met het derde paar bezig,

Makkelijk reguleren door de windstopper (want er af te halen) of als het weer omslaat over je vingertjes te trekken. Ik kan ze tot -3dragen mist er tempo wordt gereden, or ja ik hou van handschoenen zonder vulling aan de binnen zijde.
Ik heb deze handschoenen ook. Drie paar zelfs. Op langere ritten neem ik altijd 2 paar mee, halverwege trek ik dan een droog setje aan. Mijn go-to handschoenen in de herfst en winter wanner het niet te koud is. Zoals je zegt, de temperatuur is goed te regelen door het kapje. En daardoor kun je het moment van zweten uitstellen. En iedereen weet: te veel zweet = uiteindelijk ijskoude handen.

Echter zodra 't begint te vriezen kies ik voor lobsters. Meestal begin ik de rit dan met lobsters, wissel ik zodra de handen op temperatuur zijn naar de hybrids. En als mijn handen dan weer afkoelen, wissel weer terug naar de lobsters.

Het koudehandenprobleem heeft mij bijna 15 jaar achtervolgd, maar ik heb 't nu eindelijk opgelost :like: Er is niks vervelenders dan fietsen met koude handen, het verpest totaal het fietsplezier!
Voor welke lobsters heb jij gekozen Havana?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 25 okt 2023 15:30

Ik heb ook altijd last van koude handen. De lobster gloves van Gore Wear Core-tex infinium icm dunne merino handschoenen maakt dat ik nu de winter door fiets.

Off topic: voor de voeten een zelfde probleem en dan zweer ik bij merino sokken icm met spatzwear overschoenen

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27765
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2023 16:23

@stofkapje

Ook van Craft. Siberian 2.0.

Ook hier weer twee paar. Op langere ritten neem ik een extra set mee. Ik heb ook een set van PlanetX maar die is stukken minder dus die gebruik ik niet meer.

Plaats reactie