Politiek
Tegengeluid van Wierd Duk.
https://www.telegraaf.nl/podcast/258332 ... ondermijnd
https://www.telegraaf.nl/podcast/258332 ... ondermijnd
ja dat was ook mijn ervaringdaniel1975 schreef: ↑20 okt 2023 21:46 Ja, ik ben er paar keer geweest en wekelijks contact met Israel.
Idem voor Rusland.
De grote overeenkomsten:
- de gewone burger wil het huidige beleid niet
- diezelfde burger heeft ooit wel voor deze bestuurder gekozen, maar krijgt nu niet meer de kans om deze weg te sturen
- de denkbeelden zijn veel milder dan wat de media ons laat zien
- beide culturen zijn enorm gastvrij, veel gastvrijer dan wij hier in het westen zelf zijn.
Doet dat er dan toe? Is de analyse van pakweg Ephimenco (atheist) dan verschillend met die van genoemde organisatie. Inhoudelijk weerleg je niets, je tracht alleen te discrediteren.Klein_Verzet schreef: ↑21 okt 2023 13:10 Cultuur onder Vuur is onderdeel van Civitas Christiana, die vecht voor de overwinning van de christelijke tradities, het gezin en de vrijheid van Nederland. Tegen het oprukkende multiculturalisme, de gender ideologie en de cultuur van de dood.
Als ahteist (lijn Dennett) kan ik toch alleen maar hopen dat in het Westen de christelijke tradities stand houden, het alternatief ziet er schrikwekkend uit (tal van voorbeelden).
-
- Forum-lid
Als het de christelijke tradities zijn zoals SGP die uitdraagt, dan pas ik liever. Het heeft hier en daar wat raakvlakken met bijvoorbeeld de ideologie van de Taliban.lugosi schreef: ↑22 okt 2023 06:35Doet dat er dan toe? Is de analyse van pakweg Ephimenco (atheist) dan verschillend met die van genoemde organisatie. Inhoudelijk weerleg je niets, je tracht alleen te discrediteren.Klein_Verzet schreef: ↑21 okt 2023 13:10 Cultuur onder Vuur is onderdeel van Civitas Christiana, die vecht voor de overwinning van de christelijke tradities, het gezin en de vrijheid van Nederland. Tegen het oprukkende multiculturalisme, de gender ideologie en de cultuur van de dood.
Als ahteist (lijn Dennett) kan ik toch alleen maar hopen dat in het Westen de christelijke tradities stand houden, het alternatief ziet er schrikwekkend uit (tal van voorbeelden).
De aangehaalde website heeft verder een hoop (naar mijn mening) twijfelachtige standpunten die zo in het FvD verkiezingsprogramma zouden passen. Alles wat niet in lijn is met hun ideeën wordt weggezet als woke of links. De klimaatverandering is een hoax en ik zag ook anti-abortus standpunten voorbijkomen. Als dit de plek is waar je je informatie vandaan haalt en achter die ideeën staat, dan is voor mij duidelijk dat Mao en ik het over een hoop punten niet eens zullen worden, wat verder natuurlijk prima is.
Ingaande op XR kon ik de demonstraties tegen de subsidie op fossiele brandstoffen wel waarderen. De standpunten van XR richting de witte man, het Westen en Hamas komen overeen met ideeën die BIJ1 verkondigd; een partij waar ik niet zoveel mee op heb. Ik denk dat een (groot) deel van de leden zich aangesloten heeft bij XR vanwege hun standpunten inzake het klimaat. Schoenmaker blijf bij je leest?
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen de islam zien als bedreiging van de christelijke waarden en vice versa. Ik zie alleen wat nuance verschillen.
De extreem (extremistisch?) progressieven zijn op hun beurt dan weer groot voorstander van het binnenhalen van hordes streng religieuzen. In beiden gevallen ben je dan meer bezig met de vorm dan met de praktijk.
Gister even Eus in Turkije gekeken en daar werden de islamitische vluchtelingen juist eerder gezien als bedreiging voor de progressieve waarden.
De extreem (extremistisch?) progressieven zijn op hun beurt dan weer groot voorstander van het binnenhalen van hordes streng religieuzen. In beiden gevallen ben je dan meer bezig met de vorm dan met de praktijk.
Gister even Eus in Turkije gekeken en daar werden de islamitische vluchtelingen juist eerder gezien als bedreiging voor de progressieve waarden.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik stel voor dat we alle geloven afschaffen. Netto/netto onder de streep heeft het alleen maar ellende voortgebracht.
Less is bore
-
- Forum-lid
Als je bron van informatie niet verder reikt dan "de redactie" van een of andere vage beweging die "vecht voor de overwinning van de christelijke tradities," dus niet het behoud ervan maar de overwinning, die zich bovendien laf schuilhoudt onder anonimiteit dan is dat van een geheel andere orde dan de maatschappijkritiek die Sylvain Ephimenco: "XR is een extreemlinkse organisatie die aan de rand van antisemitisme balanceert en voor Joodse slachtoffers geen enkele vorm van empathie koestert." in een landelijk dagblad via een column etaleert !
-
- Forum-lid HC
Nou de geloven hebben ook voor een autoriteit in de levens van mensen gezorgt.
Daar waar die niet (meer) is zijn er echt niet minder oorlogen, dat mensen het geloof gebruiken om een oorlog te starten, das is feitelijk hetzelfde als er bij een voetbalwedstrijd gebeurt met rellen. Gewoon een reden zoeken.
De wereld krachten en machten zijn aan het verschuiven en dat levert instabiliteit op alle vlakken op.
Daar zullen we doorheen moeten leuk of niet.
Daar waar die niet (meer) is zijn er echt niet minder oorlogen, dat mensen het geloof gebruiken om een oorlog te starten, das is feitelijk hetzelfde als er bij een voetbalwedstrijd gebeurt met rellen. Gewoon een reden zoeken.
De wereld krachten en machten zijn aan het verschuiven en dat levert instabiliteit op alle vlakken op.
Eens, behalve sinterklaas.daniel1975 schreef: ↑22 okt 2023 12:22 Ik stel voor dat we alle geloven afschaffen. Netto/netto onder de streep heeft het alleen maar ellende voortgebracht.
Vroeger dacht ik dat geloof het makkelijkste middel was om groepen mensen te manipuleren maar tegenwoordig blijken Facebook, X, vage websites van enge clubjes, de "msm" en last but not least: marketingafdelingen, daar inderdaad niet voor onder te doen.wasbeer2006 schreef: ↑22 okt 2023 12:52 Nou de geloven hebben ook voor een autoriteit in de levens van mensen gezorgt.
Je zou bijna denken dat we gemanipuleerd willen worden.
Campagnolo Ultra Dork
Alles goed en wel maar er is wel degelijk verschil tussen de ene en andere,Ernie C. schreef: ↑22 okt 2023 09:44 Ik vind het altijd wel grappig dat mensen de islam zien als bedreiging van de christelijke waarden en vice versa. Ik zie alleen wat nuance verschillen.
Islam is geen boeddhisme.
Volgens de islam zal de wereld pas tot rust komen als de sharia overal heerst, elke islamitische woordvoerder zal dat beamen.