Wielerseizoen 2023
Ik zie nog steeds geen significante stijging in het aantal hartinfarcten. Slechts enkele procenten t.o.v. 2020 en ongeveerin lijn met andere doodsoorzaken.
Dat zou niet waarneembaar moeten zijn in je eigen omgeving
Dat zou niet waarneembaar moeten zijn in je eigen omgeving
Campagnolo Ultra Dork
Dat zeg ik dus niet dat de vaccinaties de oorzaak zijn, daar is teveel twijfel over, het zou in enkele gevallen kunnen maar evengoed ook niet. Ik zeg gewoon wat ik vast stel in mijn omgeving ( omdat er toch wel een paar vrienden/kennissen overleden zijn of hartproblemen kennen- bij mij worden ook nog bepaalde problemen die met het hart zouden kunnen te maken hebben onderzocht) en ook bij gekende gevallen bij sporters bekend via media . En virussen zijn in elk geval een risico voor besmettingen van de hartspier, daar is toch geen twijfel meer over?Jans schreef: ↑23 okt 2023 20:08 @fiedoo, zeg je nu dat vrienden, dus zelfs meer dan één, overleden zijn na en door de vaccinatie? Dan reageren ik en mensen om mij heen heel anders op de vaccinatie. Één nacht één beetje pijnlijke arm. Gewoon doorgefietst. Trouwens, volgende week terug naar Frankrijk en dan een afspraak maken voor de volgende prik.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 24 okt 2023 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
sterftes ivm het hart
2020 ///////////// 2021 //////////// 2022
36 622 ///////// 37 446 //////// 38 986
Ik had gezegd dat ik er niet veel verder ging over uitwijden , want obv statistieken kun je alles en niets bewijzen, maar de stijging is er toch meen ik te zien?
Een gemiddelde voor een land wil niet zeggen dat die evenredig verspreid zou zijn over dat land. Als het jou nog bvb niet opgevallen is (mij wel) dat er toch in de kranten wel veel jonge sporters overlijden aan o.a. het hart sedert corona. Als er daar statistieken over bestaan? Maar hou het liefst algemeen want ik heb echt geen zin om weer in het oneindige te redetwisten over een bepaald onderwerp.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of horen we het gewoon vaker?
Less is bore
Bij een acuut hartinfarct (volgens mij ging het daar over hier), ligt de verhouding procentueel gezien nog wat lager.
Het is helemaal in lijn met de meeste andere doodsoorzaken, zeker als je meeneemt dat kanker ongeveer gelijk is gebleven als oorzaak, en dat is veruit de grootste groep.
Het is helemaal in lijn met de meeste andere doodsoorzaken, zeker als je meeneemt dat kanker ongeveer gelijk is gebleven als oorzaak, en dat is veruit de grootste groep.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-wielerredactie
Een podcast naar aanleiding van wielrenners met hartklachten. Heb nog niet geluisterd, maar mogelijk wel interessant om te doen. Werd nog een keer naar verwezen naar aanleiding van het overlijden van een jonge Nederlandse wielrenner van 20. (Had Mao al gedeeld in een ander topic).
Een podcast naar aanleiding van wielrenners met hartklachten. Heb nog niet geluisterd, maar mogelijk wel interessant om te doen. Werd nog een keer naar verwezen naar aanleiding van het overlijden van een jonge Nederlandse wielrenner van 20. (Had Mao al gedeeld in een ander topic).
Zeker interessant om die podcast te luisteren. Helaas geen antwoorden, wel oa mooi gesprek met Albert (die noodgedwongen moest stoppen). Overleg met n (oud)cardioloog van TJV en vraag of er niet teveel geëist wordt van een renner...
Nogmaals helaas geen antwoorden, wel interessant.
Nogmaals helaas geen antwoorden, wel interessant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Had vdp of pogi moeten zijn imho.
Less is bore