Het dopingtopic 2.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Staan Ketonen al op de dopinglijst? Of staat deze discussie in een verkeerd topic?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, en zijn ze überhaupt opspoorbaar?
Less is bore
Als het verwarrend is door de "placebo viel meteen door de mand", dan bedoelde ik qua smaak. Dat ik wel door had wanneer ik effectief ketonen ingenomen had en wanneer ik het placebo kreeg.
Maar ze werkten dus inderdaad niet prestatiebevorderend, of toch niet in het opzet van dit experiment
Ja, easy peasy. Zie ook mijn vorige bericht in dit draadje. Zijn dus zelfs live te monitoren.
Sterker nog, sommige mensen kunnen het ruiken, althans de aceton, wat één van de ketonen is. Maar zoals Rob74 zegt is het onderscheid tussen lichaamseigen en externe ketonen niet te maken.
Dat maakt het een pak duidelijker, dankjewel!Tri_noob schreef: ↑24 okt 2023 08:39Als het verwarrend is door de "placebo viel meteen door de mand", dan bedoelde ik qua smaak. Dat ik wel door had wanneer ik effectief ketonen ingenomen had en wanneer ik het placebo kreeg.
Maar ze werkten dus inderdaad niet prestatiebevorderend, of toch niet in het opzet van dit experiment
Blijkbaar wel,
Antidopingtesten kunnen het zogeheten ‘superhemoglobine’ wel detecteren, maar door de korte halfwaardetijd is het na slechts een paar uur niet meer op te sporen. Het is verder onwaarschijnlijk dat het gebruik ervan wordt opgemerkt in het biologische paspoort van een atleet.
Antidopingtesten kunnen het zogeheten ‘superhemoglobine’ wel detecteren, maar door de korte halfwaardetijd is het na slechts een paar uur niet meer op te sporen. Het is verder onwaarschijnlijk dat het gebruik ervan wordt opgemerkt in het biologische paspoort van een atleet.
Ow, dan wel problematisch. Eigenlijk wel triest van mij. Ik had dat artikel vrij aandachtig gelezen.
Ben even het engelstalig artikel gaan lezen, blijkbaar gaat het wel om een stof die ze moeten inspuiten. Gelukkig, beeld je in dat dat gewoon via drank/voeding opgenomen kon worden...
Best opvallend dat er 2020 al een renner van een tourploeg contact opgenomen zou hebben. Geeft toch maar weer hoe hard ze zoeken naar zo'n dingen.
Ben even het engelstalig artikel gaan lezen, blijkbaar gaat het wel om een stof die ze moeten inspuiten. Gelukkig, beeld je in dat dat gewoon via drank/voeding opgenomen kon worden...
Best opvallend dat er 2020 al een renner van een tourploeg contact opgenomen zou hebben. Geeft toch maar weer hoe hard ze zoeken naar zo'n dingen.