Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Vandaag weer vernietigend rapport gepresenteerd over het functioneren van de overheid tijdens corona. Korte termijn visie, gebrek aan inzicht in grotere plaatje, onbewezen maatregelen voor de buhne, etc.
Vandaag weer vernietigend rapport gepresenteerd over het functioneren van de overheid tijdens corona. Korte termijn visie, gebrek aan inzicht in grotere plaatje, onbewezen maatregelen voor de buhne, etc.
Less is bore
Achteraf was dit rapport niet zo moeilijk. Hebben ze best lang over gedaan.daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 14:17 Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Ik zeg er niets meer over,daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 14:17 Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Het fijt dat bijna iedereen zonder slag of stoot de 2G en 3G accepteerde, zei mij genoeg over de medemens.
-
- Forum-lid
Ik ben blij dat er nog professionele koeienkontkijkers zijn.daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 14:17 Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Laatst gewijzigd door ColumsbusMJ op 25 okt 2023 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
We kunnen in de achteruitkijkspiegel blijven loeren, maar ik heb zojuist een blik geworpen in het NSC-verkiezingsprogramma, om te achterhalen welke concrete maatregelen er getroffen worden om de bestaanszekerheid uit het slop te trekken. Met grote droevenis moet ik constateren dat er bar weinig "concreets" gemeld staat. Het management-jargon druipt er vanaf; over het wettelijk minimumloon: "Bij het bepalen van het niveau houden we rekening met het gegeven dat Nederland reeds in de Europese top 3 staat van EU-landen met het hoogste minimumloon en met de effecten op de werkgelegenheid."
Sorry Pieter, maar mijn broek is afgezakt tot op mijn enkels. Volgens de "wet van vraag en aanbod" zou het arbeidsloon fors omhoog kunnen, want er is immers een gigantisch tekort aan arbeidskrachten. Dat hierdoor het aantal faillissementen toeneemt is een logisch gevolg van de vrije markt: de meest rendabele en essentiële bedrijven blijven over. De AIQ (Arbeid Inkomen Quote) is decennia lang afgenomen. Kortom, het is de hoogste Tijd voor Herstel.
Sorry Pieter, maar mijn broek is afgezakt tot op mijn enkels. Volgens de "wet van vraag en aanbod" zou het arbeidsloon fors omhoog kunnen, want er is immers een gigantisch tekort aan arbeidskrachten. Dat hierdoor het aantal faillissementen toeneemt is een logisch gevolg van de vrije markt: de meest rendabele en essentiële bedrijven blijven over. De AIQ (Arbeid Inkomen Quote) is decennia lang afgenomen. Kortom, het is de hoogste Tijd voor Herstel.
-
- Forum-lid
Wat precies?mao schreef: ↑25 okt 2023 14:43Ik zeg er niets meer over,daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 14:17 Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Het fijt dat bijna iedereen zonder slag of stoot de 2G en 3G accepteerde, zei mij genoeg over de medemens.
Je schrijft feit overigens met een korte ei.
-
- Forum-lid HC
Ik vind dat rapport een opendeur en snap dat het er moet komen. Ook meenemen dat het niet perse de Nederlandse overheid alleen was. In het begin waren Spanje en Frankrijk veel erger!
De situatie was toen ook lastig en ik begrijp sommige dingen echt wel. Fouten prima, maar tijdens hun beleid waren ze niet echt "agile" om een populaire term te gebruiken. Pas is meteen aan als je ziet dat het niet werkt!
Met de kinderen en jeugd hebben ze echt een grove fout gemaakt en daar is ook keihard voor gewaarschuwd!
Vaccinatie is in extreme doorgevoerd, veel en veel te ver!
Dat vind ik de twee grootste punten op medisch sociaal vlak.
Economisch heb ik er ook nog wel een paar.
De situatie was toen ook lastig en ik begrijp sommige dingen echt wel. Fouten prima, maar tijdens hun beleid waren ze niet echt "agile" om een populaire term te gebruiken. Pas is meteen aan als je ziet dat het niet werkt!
Met de kinderen en jeugd hebben ze echt een grove fout gemaakt en daar is ook keihard voor gewaarschuwd!
Vaccinatie is in extreme doorgevoerd, veel en veel te ver!
Dat vind ik de twee grootste punten op medisch sociaal vlak.
Economisch heb ik er ook nog wel een paar.
+1hopjes schreef: ↑25 okt 2023 14:12 De meeste mensen incl wereldleiders willen een 2statenoplossing, palestina en israel. Wat je dan als eerste nodig hebt is 1 palestina. Echter kan hamas/gaza totaal niet met westelijke jordaanoever. Sterker nog, die haten elkaar. Waarom word dat niet meer benoemd... Die 2staten oplossing is al geeneens mogelijk op dit moment vanuit palestijnse kant.
Het is ook niet op te lossen.
Ik zie het zo in een notendop,
Jij en ik wilde in het zelfde huis wonen en ik heb de woonkamer in gepikt ( ten minste dat is me toebedeeld na de 2de WW ) Jij en vrienden vonden dat geen goed idee en hebben ruzie met me gezocht, toeval was ik wat sterker en heb toen meteen de hele beneden verdieping bezet.
Nu kan ik er wel mee leven dat jij op de zolder woont, allen jij en vrienden willen mij het liefst omleggen om het hele huis te gaan bewonen. En ik ga het huis niet meer uit want dan heb ik geen woonruimte. dus tja,.....
De 2 statenoplossing is inderdaad de enige oplossing, alleen aan de Palestijnse kant heb je zoveel splinter groepen met wie ga je praten? en ze zijn het zelfs onderling niet eens. En je blijft met de feit dat sommige partijen alleen op de vernietiging van Israël/Joden uit zijn.
Er is hier een hele corona draadje in de koffie kamer , je moet het maar eens terug lezen.
Ik ben er klaar mee, met het hele verhaal over Corona.
Ps
Inderdaad Fijt met een korte ei excuses mijn gebrek, ik moet er nog een ezelbruggetje voor vinden.
Als er een probleem opgelost moet worden, wordt er in Nederland een commissie gecreëerd, meestal gevolgd door nog een paar. Adviezen worden dan doorgaans niet opgevolgd. Jaren niets doen is dan het gevolg.
De overtreffende trap van een commissie is NSC.
De overtreffende trap van een commissie is NSC.
Niet zijken maar reiden !
NSC valt me enorm tegen qua programma. Had ik toch wat anders van verwacht.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat het minimumloon niet per se omhoog hoeft. Echter dan moet je er wel voor zorgen dat de kosten naar beneden gaan. Daar zit namelijk de grootste bottleneck. Als je het (minimum) loon blijft verhogen blijven de prijzen ook stijgen, omdat er altijd evenveel verdiend moet worden door de stakeholders. Uiteindelijk kom je in een vicieuze cirkel en los je niks op.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Met wat er nog over is van Palestijnse gebieden is een eigen staat sowieso al lang niet meer niet mogelijk, nog afgezien van het feit dat Israel dat op alle mogelijke manbieren zal tegenwerken (iets wat ze vanuit diverse regeringen kenbaar hebben gemaakt). Dus waarom hier de schuld bij de Palestijnse kant wordt gelegd is me niet helemaal duidelijk.hopjes schreef: ↑25 okt 2023 14:12 De meeste mensen incl wereldleiders willen een 2statenoplossing, palestina en israel. Wat je dan als eerste nodig hebt is 1 palestina. Echter kan hamas/gaza totaal niet met westelijke jordaanoever. Sterker nog, die haten elkaar. Waarom word dat niet meer benoemd... Die 2staten oplossing is al geeneens mogelijk op dit moment vanuit palestijnse kant.