Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
25 okt 2023 16:22
JPAR schreef: ↑25 okt 2023 15:59
pino schreef: ↑25 okt 2023 15:30
Als er een probleem opgelost moet worden, wordt er in Nederland een commissie gecreëerd, meestal gevolgd door nog een paar. Adviezen worden dan doorgaans niet opgevolgd. Jaren niets doen is dan het gevolg.
De overtreffende trap van een commissie is NSC.
NSC valt me enorm tegen qua programma. Had ik toch wat anders van verwacht.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat het minimumloon niet per se omhoog hoeft. Echter dan moet je er wel voor zorgen dat de kosten naar beneden gaan. Daar zit namelijk de grootste bottleneck. Als je het (minimum) loon blijft verhogen blijven de prijzen ook stijgen, omdat er altijd evenveel verdiend moet worden door de stakeholders. Uiteindelijk kom je in een vicieuze cirkel en los je niks op.
De andere kant is, dat programma is misschien wel reeel?
En dat heb ik al vaker gezegd, dan gaan er niet veel op stemmen. Gaan we ons dan weer stoten aan dezelfde steen en hier weer jaren klagen?
Het financiele stuk is te complex geworden, de toeslagen bizar, de eisen van de bonden nog gekker.
Wie daar een oplossing voor heeft?
Maargoed de grote groep die bepaald zit nog in een vinex wijkje op een roze wolk
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
25 okt 2023 16:30
wasbeer2006 schreef: ↑25 okt 2023 16:22
JPAR schreef: ↑25 okt 2023 15:59
pino schreef: ↑25 okt 2023 15:30
Als er een probleem opgelost moet worden, wordt er in Nederland een commissie gecreëerd, meestal gevolgd door nog een paar. Adviezen worden dan doorgaans niet opgevolgd. Jaren niets doen is dan het gevolg.
De overtreffende trap van een commissie is NSC.
NSC valt me enorm tegen qua programma. Had ik toch wat anders van verwacht.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat het minimumloon niet per se omhoog hoeft. Echter dan moet je er wel voor zorgen dat de kosten naar beneden gaan. Daar zit namelijk de grootste bottleneck. Als je het (minimum) loon blijft verhogen blijven de prijzen ook stijgen, omdat er altijd evenveel verdiend moet worden door de stakeholders. Uiteindelijk kom je in een vicieuze cirkel en los je niks op.
De andere kant is, dat programma is misschien wel reeel?
En dat heb ik al vaker gezegd, dan gaan er niet veel op stemmen. Gaan we ons dan weer stoten aan dezelfde steen en hier weer jaren klagen?
Het financiele stuk is te complex geworden, de toeslagen bizar, de eisen van de bonden nog gekker.
Wie daar een oplossing voor heeft?
Maargoed de grote groep die bepaald zit nog in een vinex wijkje op een roze wolk
Ik ben het met heel veel punten die aangekaart worden om te veranderen eens, maar ik mis onderbouwing en ideeën. Het is niet concreet. En dat valt me tegen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
25 okt 2023 16:34
Dat heb ik ook hoor, zeker!
En had ie ze wel, ook hij loopt tegen het amtenaren apparaat aan.
Dat is op sommige plaatsen ook echt gewoon corrupt, anders kan ik het niet noemen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
25 okt 2023 16:52
Als we met zijn allen het sprookje blijven geloven dat de verkoopprijs van een product voor 100% is opgebouwd uit het loon van de arbeiders aan de onderkant van de loonschaal, komen we nooit van de toeslagen af.
Natuurlijk moet het minimumloon omhoog naar een bedrag waarvan je rond kan komen en iets extra's kan doen.
Campagnolo Ultra Dork
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
25 okt 2023 16:53
Ernie C. schreef: ↑25 okt 2023 16:52
Als we met zijn allen het sprookje blijven geloven dat de verkoopprijs van een product voor 100% is opgebouwd uit het loon van de arbeiders aan de onderkant van de loonschaal, komen we nooit van de toeslagen af.
Natuurlijk moet het minimumloon omhoog naar een bedrag waarvan je rond kan komen en iets extra's kan doen.
Of alle prijzen ver naar beneden.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
25 okt 2023 16:58
ColumsbusMJ schreef: ↑25 okt 2023 14:43
daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 14:17
Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Vandaag weer vernietigend rapport gepresenteerd over het functioneren van de overheid tijdens corona. Korte termijn visie, gebrek aan inzicht in grotere plaatje, onbewezen maatregelen voor de buhne, etc.
Ik ben blij dat er nog professionele koeienkontkijkers zijn.
Als je mij beter kent, weet je al dat ik vanaf het begin heel kritisch ben geweest op de corona maatregelen. Avondklok, mondkapjeskolder, buitensporten verbieden, de dreun die is uitgedeeld aan de jongeren en het mkb, etc.
Verder heb ik gewoon 3 prikken in mijn lijf en zou dat met de informatie die ik destijds had gewoon weer doen.
Less is bore
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
25 okt 2023 17:04
daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 16:58
ColumsbusMJ schreef: ↑25 okt 2023 14:43
daniel1975 schreef: ↑25 okt 2023 14:17
Tsja, heel de covid is toch al een drama qua communicatie en de juiste dingen doen?
Vandaag weer vernietigend rapport gepresenteerd over het functioneren van de overheid tijdens corona. Korte termijn visie, gebrek aan inzicht in grotere plaatje, onbewezen maatregelen voor de buhne, etc.
Ik ben blij dat er nog professionele koeienkontkijkers zijn.
Als je mij beter kent, weet je al dat ik vanaf het begin heel kritisch ben geweest op de corona maatregelen. Avondklok, mondkapjeskolder, buitensporten verbieden, de dreun die is uitgedeeld aan de jongeren en het mkb, etc.
Verder heb ik gewoon 3 prikken in mijn lijf en zou dat met de informatie die ik destijds had gewoon weer doen.
Ik had het over de schrijvers van het rapport. Iedereen kan achteraf met mooie aanbevelingen komen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
25 okt 2023 17:10
JPAR schreef: ↑25 okt 2023 16:53
Of alle prijzen ver naar beneden.
Dan moet je de producenten zo gek krijgen of de belasting verlagen. Beiden lijken niet haalbaar of betaalbaar.
Als de werkgevers niet meer loon willen betalen, kunnen zij ook de eerste stap zetten en in ieder geval stoppen met prijzen verhogen.
Vreemd genoeg moeten de werknemers echter het "ondernemingsrisico" dragen waar de werkgever zich een aardige financiële beloning voor geeft.
Campagnolo Ultra Dork
-
mao
- Forum-lid HC
mao
25 okt 2023 17:10
Helemaal eens Ernie, 40 uur werken = huis , auto en 2x per jaar op vakantie kunnen.
De koppeling minimumloon en uitkering moet er wel vanaf, anders is het niet te betalen.
En dat word natuurlijk wel een dingetje.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
25 okt 2023 17:14
Je hebt de koppeling toch enigszins nodig, want ook van een uitkering moet je rond kunnen komen, alleen wat soberder.
Campagnolo Ultra Dork
-
mao
- Forum-lid HC
mao
25 okt 2023 17:38