Politiek
-
- Forum-lid
Over de seksuele escapades van Rutte is niet veel bekend. Hoewel hij voor de TV een keertje in de boot genomen werd door Jort. En ook niet onopgemerkt is gebleven dat heel veel Nederlanders zich door hem genaaid voelen. Boze tongen beweren dat alles van en aan Rutte onecht is; van silly-putty.
Maar uhh, zullen we terug naar de inhoud gaan, waar we in zekere mate wel invloed op kunnen uitoefenen? Over wel of geen kernenergie bijvoorbeeld? Ik gaf al een voorzet, en moet er nog aan toevoegen dat dit de grootste kernrampen uit de geschiedenis (de kleinere worden vaak afgedaan als incidenten ... meestal veroorzaakt door menselijke fouten. Tja, konijnen zitten niet aan de knoppen) zijn:
* Sellafield, Groot-Brittannië – 1957
* Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten – 1961
* Jaslovské Bohunice, Tsjecho-Slowakije – 1977
* Three Mile Island, Verenigde Staten – 1979
* Tsjernobyl, Sovjet-Unie – 1986
* Ibaraki Prefecture, Japan – 1999
* Fukushima, Japan – 2011
Maar uhh, zullen we terug naar de inhoud gaan, waar we in zekere mate wel invloed op kunnen uitoefenen? Over wel of geen kernenergie bijvoorbeeld? Ik gaf al een voorzet, en moet er nog aan toevoegen dat dit de grootste kernrampen uit de geschiedenis (de kleinere worden vaak afgedaan als incidenten ... meestal veroorzaakt door menselijke fouten. Tja, konijnen zitten niet aan de knoppen) zijn:
-
- Forum-lid HC
Dat laatste kan zomaar, maar ik heb dan nog de hoop dat het verrassend goed gaat. In deze tijd misschien een beetje te optimistisch.Jans schreef: ↑26 okt 2023 09:16Voor welke groep gaat het sowieso slechter, denk je. En dat eerste rijtje gast het volgens mij ook geen 4 jaar volhouden.wasbeer2006 schreef: ↑26 okt 2023 09:07 Toch vind ik die eerste van het rijtje niet zo heel gek.
Hopelijk hou je dan een beetje balans met een ruime meerderheid.
En we moeten niet te veel verwachten, de komende 4 jaar wordt het sowieso slechter voor een grote groep, dat ga je niet voorkomen.
Ik denk meerdere groepen. Vooral starters, kleine zelfstandigen. Beetje open deur dat snap ik maar de mensen met minder geld. Maar we gaan allemaal wat merken. gewoon ff wat minder. Het genoemde bestaansrecht gaat minder worden, dat draai je niet om in 1 of 2 jaar. De tekorten in oa huizen is daarvoor te groot.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een jonge collega van mij is een eerste woning aan het zoeken met zijn vriendin in de driehoek Hoofddorp, Utrecht, Zoetermeer (dus best ruim gebied), maar komt er niet aan te pas. Huizen van ca. 350k, bieden ze 7-9% over en dan lukt het nog niet. En als ze al een keer bij de hoogste bieders zitten zijn er weer mensen die zonder voorbehoud van financiering kopen.
Less is bore
Klein_Verzet schreef: ↑26 okt 2023 14:13 Over de seksuele escapades van Rutte is niet veel bekend. Hoewel hij voor de TV een keertje in de boot genomen werd door Jort. En ook niet onopgemerkt is gebleven dat heel veel Nederlanders zich door hem genaaid voelen. Boze tongen beweren dat alles van en aan Rutte onecht is; van silly-putty.
Wel kernenergie. Alle bovenstaande rampen zijn vooral erg omdat het heeft geleidt tot minder kernenergie.
Fukishima bijvoorbeeld kost een slordige 8 miljard per jaar aan gezondheidszorg en kost tot 800 doden per jaar, omdat Duitsland de kerncentrales vroegtijdig heeft gesloten. https://academic.oup.com/jeea/article/20/3/1311/6520438
En nog liever die zwaar dementerende Joe
-
- Forum-lid
In wezen wordt er een vergelijking gemaakt tussen een kernreactor en een kolencentrale, wat zo goed als neerkomt op de vraag wat is gezonder een ijsje met zoveel kleurstof dat het bijna licht geeft of een drol op een stokje?bve schreef: ↑26 okt 2023 15:52 Wel kernenergie. Alle bovenstaande rampen zijn vooral erg omdat het heeft geleidt tot minder kernenergie.
Fukishima bijvoorbeeld kost een slordige 8 miljard per jaar aan gezondheidszorg en kost tot 800 doden per jaar, omdat Duitsland de kerncentrales vroegtijdig heeft gesloten. https://academic.oup.com/jeea/article/20/3/1311/6520438
Ik zet mijn argumenten nog maar even op een rij:
Kernenergie is :
1. duur. De kosten (inclusief bouw en afval) per opgewekte kWh zijn uiteindelijk meer dan twee keer zo hoog als zon- en windenergie.
2. gecentraliseerd. De macht van de energiemarkt komt (wederom) in handen van enkelingen, waardoor afspraken met industrie en bedrijfsleven zoals die nu met gas en elektra gemaakt werden, worden voortgezet: lager tarieven, lagere belasting.
3. riskant. Nederland ligt voor een groot deel onder de zeespiegel. Met de huidige klimaatverandering is een ramp niet te overzien wat er over 50 jaar gebeurt op gebied van zeespiegelstijging, orkanen, etc.
4. onnodig. Er kunnen van de extra-kosten (zie 1) heel veel batterijen, waterstof en andere en opslagvormen geproduceerd worden, zeker voor normaal huishoudelijk gebruik om "dunkelflaute" te overbruggen.
5. niet liberaal. (zie 2) Het maakt de consument namelijk afhankelijk van een energiemarktmonopolist.
Vraag 1. Hoeveel procent van de opgewekt energie van een kerncentrale zal naar de industrie gaan?
Vraag 2. Hoeveel kosten worden bespaard aan het stroomnet als woningen volledig energie-zelfvoorzienend zijn?
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Kennelijk is de lobby zo groot dat er niemand anders wordt voorgesteld.
Er moeten daar toch 50tigers rondlopen die het ook kunnen.
Wat dat betreft is het ook niet zo raar hoe de wereld ervoor staat.
Er moeten daar toch 50tigers rondlopen die het ook kunnen.
Wat dat betreft is het ook niet zo raar hoe de wereld ervoor staat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit dus….
Maar ja, er wordt een speaker daar gekozen die maanden na de verkiezingen nog steeds stelde dat Trump had gewonnen.
Less is bore