Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 02 nov 2023 13:24

Lcsmet schreef: 02 nov 2023 12:42
Jans schreef: 02 nov 2023 12:22 Krijgen Hamas/Palestijnen van jou nu de schuld van schiet- en steekpartijen in Nederland?
Nee, de schuld ligt echt wel bij de Nederlanders en bij uitbreiding Europeanen zelf.
Onze democratieën zijn veel te soft voor tuig die denken, en het ook doen, met alles weg te komen.
Ik ben heel benieuwd of Hopjes daar ook zo over denkt. Wat bedoel je met "uitbreiding Europeanen"?
Volgens mij ben jij ook regelmatig tegendraads, of mag dat dan weer wel?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 nov 2023 13:24

Jans schreef: 02 nov 2023 12:22 Krijgen Hamas/Palestijnen van jou nu de schuld van schiet- en steekpartijen in Nederland?
Nee, de schuld ligt echt wel bij de Nederlanders en bij uitbreiding Europeanen zelf.
Onze democratieën zijn veel te soft voor tuig die denken, en het ook doen, met alles weg te komen.
Het is veel complexer dan dat.
In Frankrijk is de politie een stuk minder zachtaardig dan in NL, terwijl daar over het algemeen grotere terreurincidenten plaats vinden dan hier. Dus keihard aanpakken is ook niet altijd de beste weg.
Warmtetenten na inzet waterkanon is dan weer het andere uiterste overigens :roll: .
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 nov 2023 13:58

Amerika toch ook heel hard, maar lost ook niets op, sterker nog..... het is alleen maar erger.

Hoe minder kansen er zijn/mensen krijgen hoe groter de kans op criminaliteit en geweld. Daar ligt de basis.
En ja dan hou je nog steeds een groep over die ook steelt als ze genoeg geld hebben, maar die heten dan Frits van Eerd, Constantijn etc.

hopjes
Forum-lid

hopjes 02 nov 2023 16:04

Jans schreef: 02 nov 2023 13:24
Ik ben heel benieuwd of Hopjes daar ook zo over denkt. Wat bedoel je met "uitbreiding Europeanen"?
Volgens mij ben jij ook regelmatig tegendraads, of mag dat dan weer wel?
Niemand krijgt van mij de schuld van de schiet en steekpartijen in Nederland. Ik zie echter een oververtegenwoordiging van een specifiek geloof/religie/cultuur en mede daardoor ben ik wel een beetje klaar met die onzin. En het staat een ieder vrij om te denken wat die wil... en ik heb geen zin om dan te horen over hoe het 80jaar geleden was, 2 jaar geleden of 200 voor christus.

Je mag mij noemen zoals je wil, tegendraads, ongeïnformeerd, dom of blind. Ik vind het niet heel erg interessant wat iemand van mij vind op basis van mijn uitlatingen op een forum.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 nov 2023 16:30

hopjes schreef: 02 nov 2023 16:04 Ik zie echter een oververtegenwoordiging van een specifiek geloof/religie/cultuur en mede daardoor ben ik wel een beetje klaar met die onzin.
Ook mijn idee.
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 nov 2023 16:36

Ik zie een oververtegenwoordiging van sneeuwvlokjes en rubbeltegelfetishisten, daar heb ik minimaal zoveel moeite mee.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 nov 2023 16:48

Lcsmet schreef: 02 nov 2023 16:30
hopjes schreef: 02 nov 2023 16:04 Ik zie echter een oververtegenwoordiging van een specifiek geloof/religie/cultuur en mede daardoor ben ik wel een beetje klaar met die onzin.
Ook mijn idee.
Specificeer "die onzin", en wat is je reactie op "er klaar mee zijn"...

Een oververtegenwoordiging van de meest gediscrimineerde bevolkingsgroep in de criminaliteit is overigens een verschijnsel van alle tijden, plaatsen en culturen. Met nog meer discrimeren bereik je dus hooguit het tegenovergestelde.
Campagnolo Ultra Dork

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 02 nov 2023 17:02

Ook mijn idee.
Grappig ga je naar de andere kant van de grote plas. Noord/Zuid Amerika zie je precies het zelfde alleen dan van een ander specifiek geloof/religie/ cultuur daar zijn ze er ook klaarmee met die onzin.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 02 nov 2023 17:29

@hopjes, dat tegendraads was toch echt tegen lcsmet.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 02 nov 2023 17:35

En in het Midden-Oosten zijn ze klaar met de Joden. In China met de Oeigoeren. Waren ze in Turkije niet klaar met de Armeniërs?

Haat naar bepaalde bevolkingsgroepen is van alle tijd en in elke regio gebeurt het wel. Misschien iets menselijks, gelukkig leren we ervan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 nov 2023 18:42

ColumsbusMJ schreef: 02 nov 2023 17:35, gelukkig leren we ervan.
Welkom in Utopiaaaaa…..
Less is bore

hopjes
Forum-lid

hopjes 02 nov 2023 19:01

Ernie C. schreef: 02 nov 2023 16:48
Ook mijn idee.
Specificeer "die onzin", en wat is je reactie op "er klaar mee zijn"...

Een oververtegenwoordiging van de meest gediscrimineerde bevolkingsgroep in de criminaliteit is overigens een verschijnsel van alle tijden, plaatsen en culturen. Met nog meer discrimeren bereik je dus hooguit het tegenovergestelde.
Onzin vind ik een eerwraak op 300 meter van mijn woning, midden op straat onder het oog van een 3 jarig dochtertje.
Onzin vind ik dat mensen buiten hamas het toejuichen dat er kinderen onthoofd en meisjes verkracht worden in israel.
Onzin vind ik dat er in mijn land protesten ontstaan die doen alsof het palastijnse/islamitische gedachtengoed de enige juiste is in het midden-oosten conflict.
Onzin vind ik het dat onlangs westerse media wel heel erg snel het bericht deelde over het bombarderen van een israelisch ziekenhuis terwijl het bericht van hamas afkwam.
Onzin vind ik dat er joodse scholen moeten sluiten.
Onzin vind ik dat 19 jaar geleden theo van gogh vermoord werd.
Onzin vind ik dat een bepaalde gediscrimineerde bevolkingsgroep denkt dat het altijd aan een ander ligt.
Onzinnig vind ik het dat ik hier zo lang zit te tikken maar uit fatsoen vind ik dat ik wel moet antwoorden.
Daarnaast zijn er nog heel veel zaken die dubieus zijn, oa asiel-immigratie, geldstromen naar landen/organisaties, probleemwijken maar die zijn oplosbaar mits goede wil van alle kanten.

Ik ben klaar met het feit dat er geloof/religie/cultuur is die een diepgewortelde gedachte heeft dat alleen hun leer de juiste is en de rest daarom moet bloeden.

Als ik dat uitspreek dan is vaak de reactie ja maar de christenen vroeger en die extreme gelovigen in amerika enz enz. En dat de reden waarom het me nooit veel kon schelen, iedereen is schuldig en overal is wel wat. Maar ik vind dat het teveel van 1 kant komt. En wat jij zegt kan kloppen ; met nog meer discrimineren bereik je hooguit het tegenovergestelde. Als met het pappen en nathouden van de laatste jaren is bereikt wat het nu is, dan vind ik het uitstekend dat mijn discrimineren het tegenovergestelde bereikt word!

Gesloten