Politiek
-
- Forum-lid
Hopjes ben het helemaal met je eens.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Ook als een soldaat en/of terrorist iemand doodschiet blijft het moord.Ernie C. schreef: ↑01 nov 2023 23:12Naast de moordenaar heb je:
oa de doodslagpleger, de dood door schuld pleger, de militair of politieagent die zijn werk gewoon doet, de held die zijn gezin verdedigd, de arts die euthanasie uitvoert.
Natuurlijk moet je het doden van mensen in principe voorkomen maar gelukkig zijn er best veel mensen en zodoende ook genoeg redenen om daar vanaf te wijken .
En jullie denken echt dat het merendeel van de moslims zo denken, en daarnaast praat ook nog discriminatie goed?
Ik prefereer het zelf om die zaken los van elkaar te zien. Ja er zijn een hoop gekken die vreselijke dingen doen in naam van de islam, maar het is verre van de norm.
Ik zie ieder mens als individu. Wat iemand met hetzelfde geloof, kleurtje of hobby (wielrenners b.v.) op zijn kerfstok heeft, heeft imho niks te maken met het individu dat zich wel gedraagt.
Ik prefereer het zelf om die zaken los van elkaar te zien. Ja er zijn een hoop gekken die vreselijke dingen doen in naam van de islam, maar het is verre van de norm.
Ik zie ieder mens als individu. Wat iemand met hetzelfde geloof, kleurtje of hobby (wielrenners b.v.) op zijn kerfstok heeft, heeft imho niks te maken met het individu dat zich wel gedraagt.
Campagnolo Ultra Dork
In Nederlandse juridische termen in ieder geval niet.galileo2 schreef: ↑02 nov 2023 20:40Ook als een soldaat en/of terrorist iemand doodschiet blijft het moord.Ernie C. schreef: ↑01 nov 2023 23:12Naast de moordenaar heb je:
oa de doodslagpleger, de dood door schuld pleger, de militair of politieagent die zijn werk gewoon doet, de held die zijn gezin verdedigd, de arts die euthanasie uitvoert.
Natuurlijk moet je het doden van mensen in principe voorkomen maar gelukkig zijn er best veel mensen en zodoende ook genoeg redenen om daar vanaf te wijken .
Campagnolo Ultra Dork
Discriminatie wil ik het ( de roze olifant) niet noemen,
Het is een hele trieste situatie waar zo 1,2,3 geen oplossing voor lijkt te zijn.
De fundamentalisten/terroristen geloven in de ware Islam. In de Koran staan ongelofelijk veel passages over geweld tegen ongelovigen. En de Koran dient strikt geïnterpreteerd te worden.
Daarbij is ook enige kritiek op de Islam verboden.
Het is dus ook niet mogelijk of lastig met moslims hierover in gesprek te gaan, want kritiek is verboden en de ongelovige deugt sowieso niet.
Daarom zal je ook nooit kritiek horen vanuit de moslimhoek op terreur, want dit is volgens de koran een rechtvaardige strijd en de ongelovige mag al helemaal geen kritiek hebben op de Islam.
Hopen dat “gematigden” de overhand krijgen is eigenlijk onmogelijk, want gematigden zijn geen goede moslims.
Wat ook niet mee helpt is dat staat en islam met elkaar verbonden zijn.
De bijbel , hou op.
Daar hebben we allang afstand van genomen, op en paar bejaarden na.
Oja je hebt er nog een paar in Staphorst en Urk maar daar heb je nul last van.