Toch +1 voor de gele!
Budgetvriendelijke alternatieven, input
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb heel veel merken al geprobeerd, maar in the end kom ik telkens terug bij Assos en Castelli.
De huidige AGU lijn, Rapha, sommige Futurumspullen: ik vind ze vaak best mooi maar bijna alle retour gestuurd óf gehouden en spijt van gekregen.
Less is bore
>Inbus- en torx sleutels van niet fietsspecifieke merken (WERA, Skandia etc)
Hier wel mee oppassen dat je niet te budget gaat want dan sloop je meer met bouten die je kapot maakt, dan je bespaart.
En tip :
gewoon pak suiker ipv dure sportdranken.
Ik gooi bij lange (/intensieve) ritten 300 gram suiker in bidon, snufje zout.
Die drink je dan in zo'n 3 uur leeg icm andere bidon waar je water in hebt zitten.
Vorige week 200km gereden en halverwege bidon weer bijgevuld met 300gram suiker en water. (dus 600gram suiker op hele rit)
Lange uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=vT-PBsSLX3U&t
Hier wel mee oppassen dat je niet te budget gaat want dan sloop je meer met bouten die je kapot maakt, dan je bespaart.
En tip :
gewoon pak suiker ipv dure sportdranken.
Ik gooi bij lange (/intensieve) ritten 300 gram suiker in bidon, snufje zout.
Die drink je dan in zo'n 3 uur leeg icm andere bidon waar je water in hebt zitten.
Vorige week 200km gereden en halverwege bidon weer bijgevuld met 300gram suiker en water. (dus 600gram suiker op hele rit)
Lange uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=vT-PBsSLX3U&t
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inbus van bv Wera is echt wel heel goed! Dat noem ik geen goedkoop alternatief.
Die zijn zo gemaakt dat je bouten moeilijk kan doldraaien.
Boutjes bij de bouwmarkt vind ik niet zo,n goed idee.... je weet niet welke sterkte je koop, dat staat er zelden bij.
Voor je bidinhouder prima, maar niet voor je stuur ed.
Die zijn zo gemaakt dat je bouten moeilijk kan doldraaien.
Boutjes bij de bouwmarkt vind ik niet zo,n goed idee.... je weet niet welke sterkte je koop, dat staat er zelden bij.
Voor je bidinhouder prima, maar niet voor je stuur ed.
Die lagere literprijs is leuk, maar hoeveel gebruik je er van bij de fiets ?
En dot5.1 is na opening maar beperkt houdbaar volgens mij.
En zijn loophandschoenen beter/goedkoper ?
Lopers geven toch ook veel geld uit ?
Gebruiken jullie dan zoveel boutjes dan?
Ik heb in de afgelopen 15/20 jaar alleen twee M5 inbusboutjes van de linkercrank vervangen.
En ik zou niet weten waar er normale moertjes zitten op mijn fietsen.
Ik heb in de afgelopen 15/20 jaar alleen twee M5 inbusboutjes van de linkercrank vervangen.
En ik zou niet weten waar er normale moertjes zitten op mijn fietsen.
Is dat de moeite waard dan ?
Kliederen met dot 5.1 en kleine potjes regelen/opsturen oid.
Voor 5 euro heb je bij bike24 100ml dot 5.1
Of 8 euro voor originele sram 120ml