Budgetvriendelijke alternatieven, input
Oplossing is in dit geval simpel: geen SRAM rijden
-
- Forum-lid HC
Bulk is altijd goedkoper, dat is met vet ook. Potje 100ml fietsvet 12,50 dezelfde motorex in 850ml 20 euro.
Dat zie ik nou niet als alternatief. Alhoewel het vaak niet bij de fm staat, wel bij de grote online shops
De enige alternatieven die ik gebruik zijn de remmenreiniger in doos (ook bulk natuurlijk)
En tesa transparant tape ipv duur helicopter tape of sets.
Wat ik dan weer met dat bulk vet doe is in een injectiespuit, makkelijk aanbrengen op die manier.
Dat zie ik nou niet als alternatief. Alhoewel het vaak niet bij de fm staat, wel bij de grote online shops
De enige alternatieven die ik gebruik zijn de remmenreiniger in doos (ook bulk natuurlijk)
En tesa transparant tape ipv duur helicopter tape of sets.
Wat ik dan weer met dat bulk vet doe is in een injectiespuit, makkelijk aanbrengen op die manier.
Wat een leuk topic. Volgens mij ben ik aadig budgetvriendelijk bezig:
Tandenborstel voor schoonmaken cassette.
Autoshampoo van de Action voor wassen fiets.
Energiereepjes van de Action.
Energiedrank van DA
Montagestandaard van de Lidl (maar dat kan beter).
Tandenborstel voor schoonmaken cassette.
Autoshampoo van de Action voor wassen fiets.
Energiereepjes van de Action.
Energiedrank van DA
Montagestandaard van de Lidl (maar dat kan beter).
prj
- Enzzo
- Forum-lid HC
Dot 5.1 voor remmen?
Een gewone minerale olie werkt toch prima of niet? Beter houdbaar, niet hygroscopisch en veel goedkoper! (Ik rij met ouderwetse velgremmen dus misschien kraam ik onzin uit)
Een gewone minerale olie werkt toch prima of niet? Beter houdbaar, niet hygroscopisch en veel goedkoper! (Ik rij met ouderwetse velgremmen dus misschien kraam ik onzin uit)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Nee, 105 is ook bedoeld om mee te fietsen (alhoewel voor sommige mensen niet ). En decathlon en Mantel stuff ook. Dus horen hier niet thuis (overigens dezelfde strategie in huize Rikkert)marsman schreef: ↑03 nov 2023 11:32 Hoort het hier ook thuis om bijv 105 cassettes en kettingen te gebruiken ipv de duurdere Ultegra en Dura (e) Ace spullen.
Zelfde voor gehypte spullen zoals Rapha, Maap etc. Ik denk dat de huismerken van Decathlon en Mantel ook behoorlijk goed zijn, maar heb geen ervaring.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- thestudent
- Forum-lid HC
Loop soms eens de krinloopwinkel binnen. 90% rommel vaak qua fietsonderdelen, maar soms heb je geluk. En soms maak je gewoon dikke winst.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik bouw de fietsen zelf op en vervang alle meegeleverde boutjes door goede RVS, net als bidonhouder boutjes etc en bij een gravel fiets met al die nokjes kan het behoorlijk oplopen. En dan heb ik ook nog een ligstuurtje, een Varia radar aan het bruggetje van de achtervork en een Airtag houder (die was overigens nuttig bij de afgelopen bikepack trip in Marokko).
-
- Forum-lid HC
Kijk daar mee uit, tenzij je de juiste sterkte rvs bouten besteld.
Rvs is vrij slap en breekt snel. Ik pak titanium, dat is nog veel roestvaster dan rvs alleen geen budgettip -:)
Maar ik gebruik titanium bouten van 20 jaar geleden nog, als nieuw zijn ze.
Rvs is vrij slap en breekt snel. Ik pak titanium, dat is nog veel roestvaster dan rvs alleen geen budgettip -:)
Maar ik gebruik titanium bouten van 20 jaar geleden nog, als nieuw zijn ze.