Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 nov 2023 16:57

ColumsbusMJ schreef: 04 nov 2023 16:32 :geek:
Jans schreef: 04 nov 2023 16:22
ColumsbusMJ schreef: 04 nov 2023 16:12

Dat relativeren is ook zo’n dooddoener. Erkennen dat ze pech hebben gehad lijkt mij toch niet zo lastig?
Dus dat ik, en velen met mij VUT premie af moesten dragen, daar hoor(de) je niemand over.
Nee, ik ben niet zielig.
Maar nu mag ik niet vinden dat je van studenten mag verwachten dat ze weten welke plichten ze aangegaan zijn? Die rente ligt al heel lang vast hoe dat berekend wordt.

Het gaat niet zo zeer om die rente. Het gaat erom dat tot ongeveer tien jaar geleden studenten hun studiefinanciering bij afronding van hun studie als gift mochten ontvangen. Dit was de afgelopen tien jaar niet het geval en sinds dit jaar weer wel. Mocht je net in deze tien jaar gestudeerd hebben, dan heb je pech ten opzichte van andere generaties studenten.

Daarnaast is het lenen van geld voor een studie voor sommige studenten nodig geweest om hun opleiding te kunnen financieren. En is de lening niet aangegaan -zoals eerder werd geïmpliceerd- om in de kroeg uit te geven. Dan is het extra zuur dat de rente die de afgelopen tien jaar ook rond de 0 procent zat ineens flink stijgt.

Maar goed, zijn kinderen in Afrika die met aids zijn geboren, dus waar maken wij ons in Nederland druk om.
Omdat ze pech hadden hoeven ze zich ook niet te vergewissen van wat er met de rente kan gebeuren?
Zoon 1 vond op tijd een nieuw huis, met lage rente, zoon 2 vond geen huis dus kon niet profiteren van die lage rente. Dus hij is van de volgende pech groep? Zo kunnen we nog jaren door. Misschien is er binnenkort wel een toeslag voor te verkrijgen.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 04 nov 2023 17:31

Lcsmet schreef: 04 nov 2023 16:37
ColumsbusMJ schreef: 04 nov 2023 16:32 Maar goed, zijn kinderen in Afrika die met aids zijn geboren, dus waar maken wij ons in Nederland druk om.
Zo heeft elk land/continent haar eigen problemen waar de inwoners zich druk over maken.
Precies. Zo pretenderen wij op een fietsenforum te discussiëren over “politiek”, maar wil eigenlijk iedereen zijn of haar gelijk halen. Ik houd het voorlopig maar bij lezen, dit hele onderwerp is weinig bevredigend.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 04 nov 2023 17:42

Klein_Verzet schreef: 04 nov 2023 13:58 Nee, dat ging over niet-wielrenners. En ik neem de vrijheid om die beperking (het niet wielrennen) te projecteren op terrasjesmensen die maar twee levenssmaken kennen.

Je oproep om er een slot op te zetten, getuigt evenmin van veel tolerantie. Een begrip dat in Nederland sowieso een anachronisme is geworden.
Nee, want dit topic leidt echt tot tolerantie en verdraagzaamheid....
FYI, ik heb, nogmaals, een oproep gedaan dit topic te sluiten. Vergeefs vrees ik, want de moderatie op dit forum is een lachertje.

Wel jammer, ooit was dit forum een leuke plek, om het over fietsen te hebben vooral.
Nu lijkt het een zielig stukje internet geworden te zijn waar een paar schreeuwertjes (iedereen mag zelf bepalen of 'ie zich aangesproken voelt) de sfeer bepalen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 04 nov 2023 18:54

53x11 schreef: 04 nov 2023 17:42
Klein_Verzet schreef: 04 nov 2023 13:58 Nee, dat ging over niet-wielrenners. En ik neem de vrijheid om die beperking (het niet wielrennen) te projecteren op terrasjesmensen die maar twee levenssmaken kennen.

Je oproep om er een slot op te zetten, getuigt evenmin van veel tolerantie. Een begrip dat in Nederland sowieso een anachronisme is geworden.
FYI, ik heb, nogmaals, een oproep gedaan dit topic te sluiten. Vergeefs vrees ik, want de moderatie op dit forum is een lachertje.

Wel jammer, ooit was dit forum een leuke plek, om het over fietsen te hebben vooral.
Nu lijkt het een zielig stukje internet geworden te zijn waar een paar schreeuwertjes (iedereen mag zelf bepalen of 'ie zich aangesproken voelt) de sfeer bepalen.
+1
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 nov 2023 19:46

53x11 schreef: 04 nov 2023 17:42

Dan is het toch fijn dat dat in dit topic gebeurt en niet in alle andere. Gewoon dit topic negeren en genieten van de andere topics.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 04 nov 2023 20:35

Misschien dat dit topic als een soort bliksemafleider werkt bedoel je? Heb ik me afgevraagd, maar ik ben van mening dat een strenge(re) moderatie, waarbij dit topic bijvoorbeeld binnen no-time dicht zou zijn, de betere oplossing zou zijn.
Vroeger was alles beter natuurlijk, maar zowel de sfeer op dit forum als de inhoud zijn momenteel vrij ruk als je het mij vraagt, en daar is dit topic debet aan.

(En voor diegenen die nu denken "blijf dan lekker weg...": misschien moet ik dat maar eens doen.)
baanfiets kopen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 nov 2023 20:45

53x11 schreef: 04 nov 2023 20:35 Misschien dat dit topic als een soort bliksemafleider werkt bedoel je? Heb ik me afgevraagd, maar ik ben van mening dat een strenge(re) moderatie, waarbij dit topic bijvoorbeeld binnen no-time dicht zou zijn, de betere oplossing zou zijn.
Vroeger was alles beter natuurlijk, maar zowel de sfeer op dit forum als de inhoud zijn momenteel vrij ruk als je het mij vraagt, en daar is dit topic debet aan.

(En voor diegenen die nu denken "blijf dan lekker weg...": misschien moet ik dat maar eens doen.)
Ik val wel in herhaling, maar volgens mij is er (bijna) niemand die wil modereren en de uitgever heeft er zeer waarschijnlijk ook weinig tot niets voor over.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2023 20:48

Ik heb nu niet het idee dat ik op andere delen van het forum bots met mensen waarmee ik het hier oneens ben.

Qua inhoud op de rest van het het forum lopen we er een beetje tegenaan dat het tegenwoordig allemaal vrij simpel is met het materiaal: carbon frame, kabels weggewerkt, 105 Di2 en voor een briefje van 500€* op de eerte rij.

*fietsindustrievariant op een dubbeltje.
Campagnolo Ultra Dork

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 04 nov 2023 20:58

Jans schreef: 04 nov 2023 20:45
Ik val wel in herhaling, maar volgens mij is er (bijna) niemand die wil modereren en de uitgever heeft er zeer waarschijnlijk ook weinig tot niets voor over.
Ik denk dat je gelijk hebt Jans. Maar jammer is het wel.
baanfiets kopen?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 nov 2023 21:21

53x11 schreef: 04 nov 2023 20:35 Vroeger was alles beter natuurlijk, maar zowel de sfeer op dit forum als de inhoud zijn momenteel vrij ruk als je het mij vraagt, en daar is dit topic debet aan.

+1 , ik merk ook dat de sfeer iets minder wordt ( of in 2 kampen ontaardt en plaatsvindt ). Maar ik probeer het te scheiden waar ik wil reageren, en waar niet …. Zoals hier in dit topic. Dan pak ik wat olijfolie en laat het van me af glijden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 04 nov 2023 22:34

Je kunt dit topic nog negeren. De Evenepoel "discussies" hebben het forum meer schade toegebracht met mensen die zijn vertrokken.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 nov 2023 07:53

Heel af en toe lees ik dit topic. En dan ben ik weer snel genezen. Dit gaat toch niet over fietsen? En volgens mij ook niet echt over politiek.

Ik beperk me echt tot fiets topics op dit 'fietsforum'
Live fast; die young. mijn blog

Gesloten