Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

0475
Forum-lid
Berichten: 895
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 05 nov 2023 13:02

Ernie C. schreef: 05 nov 2023 10:28 Ik dacht al: wat klaagt iedereen, maar ik woon net in een stukje Nederland waar maar 87mm is gevallen.
Hier 85 :mrgreen:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 nov 2023 15:08

Ondertussen weer windkracht 8 hier langs de kust inclusief genoeg nattigheid...
Echt zo'n dag dat ik minder km's maak dan doordeweeks met woon-werk.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 nov 2023 18:31

0475 schreef: 05 nov 2023 13:02
Ernie C. schreef: 05 nov 2023 10:28 Ik dacht al: wat klaagt iedereen, maar ik woon net in een stukje Nederland waar maar 87mm is gevallen.
Hier 85 :mrgreen:
Die voelde ik al een beetje aankomen ;)
Campagnolo Ultra Dork

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 05 nov 2023 18:41

Mijn remedie tegen het najaar is het beginnen te crossen een paar jaar geleden. Ik kijk sindsdien uit naar het najaar en geniet van 40 minuten afzien in de modder. Kan het iedereen aanbevelen :)

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 05 nov 2023 19:18

meuk schreef: 05 nov 2023 18:41 Mijn remedie tegen het najaar is het beginnen te crossen een paar jaar geleden. Ik kijk sindsdien uit naar het najaar en geniet van 40 minuten afzien in de modder. Kan het iedereen aanbevelen :)
Vandaag en een gisteren een rondje gelopen in de bossen rondom Baarn. Zag een hoop mountainbikers, gravelaars en waarschijnlijk ook een aantal crossers. Ook al was het weer niet geweldig en waren de paden op sommige plekken flink nat. Ik kreeg toch zin om te fietsen. Als ik met dit weer wielrenners voorbij zie rijden, dan heb ik helemaal niet de behoefte om zelf op de fiets te stappen. Helaas woon ik niet echt in de buurt van bossen of gravelpaden. Het is deze weken dus huilend naar het weerbericht kijken en met tegenzin Zwiften. Ik ben voornemens de toerfiets maar te gebruiken in de weekenden ongeacht het weer, twee keer per week binnen vind ik genoeg.

Punt van dit verhaal is dat ik je goed snap!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 nov 2023 11:21

Komende 14 dagen gewoon geen droge dag wordt er voorspeld,Deelen neem ik als locatie.
Wasmachine en de schoonmaak spullen draaien overuren.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3532
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 nov 2023 11:28

Zaterdag een beetje overmoedig geweest en toch besloten te vertrekken voor een ritje. En dan nog eens een rondje uitgekozen dat het hoogste punt van België aandeed, via brede rechte wegen zonder enige beschutting. Op mijn Wahoo flirtte de thermometer met het vriespunt, terwijl het tegelijk erg hard waaide, met harde ijsregen erin verwerkt. We waren er na een kleine 3h fietsen helemaal klaar mee, ijskoude handen/voeten en een pijnlijk gezicht zelfs. De rest van de namiddag aan de houtkachel gesleten...
Afbeelding

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 06 nov 2023 11:59

Ik heb dit jaar nog nooit zo weinig gefietst. Klote voorjaar, redelijke zomer, klote najaar. En dan een voorspelling waar er geen droge dagen voorzien zijn de komende 14 dagen.

Ik ben overgestapt naar een modus operandi waarbij ik een uurtje ga knallen tussen de buien door. Vooral omdat ik nog geen zin heb gehad om de Wahoo op te tuigen. Maar ik denk dat er nu geen ontkomen meer aan is.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 nov 2023 12:03

Ik heb eens opgezocht wat normaal is. Voor de kustprovincies is de neerslag hoeveelheid voor november net geen 100mm. Nu is mijn regenmeter niet heel betrouwbaar, maar volgens mij zitten we daar nu al op en dan is de maand net begonnen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2023 12:23

marsman schreef: 06 nov 2023 11:59 Ik heb dit jaar nog nooit zo weinig gefietst. Klote voorjaar, redelijke zomer, klote najaar. En dan een voorspelling waar er geen droge dagen voorzien zijn de komende 14 dagen.

Ik ben overgestapt naar een modus operandi waarbij ik een uurtje ga knallen tussen de buien door. Vooral omdat ik nog geen zin heb gehad om de Wahoo op te tuigen. Maar ik denk dat er nu geen ontkomen meer aan is.
Ik ben maar weer gaan hardlopen. 3x in de week een half uurtje om de conditie op peil te houden en alleen is het droog is even fietsen om dat gevoel vast te houden.

Nu valt het slechte weer hier voorlopig dus wel mee, maar de afgelopen jaren heb ik in de winter nauwelijks iets gedaan. Ik heb een bloedhekel aan zwiften en aan fietsen poetsen. Ik denk dat zo heel wat beter uit de winter kom dan ik gewend ben.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 06 nov 2023 12:23

Van het weekend ga ik ongeacht de voorspellingen fietsen. Het voldane gevoel achteraf is vast nog grootser als de omstandigheden slecht zijn?

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 06 nov 2023 13:00

raven14 schreef: 06 nov 2023 11:28 Zaterdag een beetje overmoedig geweest en toch besloten te vertrekken voor een ritje. En dan nog eens een rondje uitgekozen dat het hoogste punt van België aandeed, via brede rechte wegen zonder enige beschutting. Op mijn Wahoo flirtte de thermometer met het vriespunt, terwijl het tegelijk erg hard waaide, met harde ijsregen erin verwerkt. We waren er na een kleine 3h fietsen helemaal klaar mee, ijskoude handen/voeten en een pijnlijk gezicht zelfs. De rest van de namiddag aan de houtkachel gesleten...
Qua regen en kou is het in de Ardennen natuurlijk nog wat erger dan in laag België.
Ik rij hier in Limburg al mijn ritjes op de weg, een beetje vooruit plannen, natte kleren en vuile fiets neem ik voor lief.
Het zijn ook geen marathon ritten, een uurtje of 2, 3 ben ik al heel tevreden mee.
Normaal rij ik deze periode veel off-road maar daar blijf ik nu wijselijk weg.

Het is deze herfst nu wel uitzonderlijk nat maar met wat goede wil is er toch nog wel wat te fietsen.

Plaats reactie