Nieuwe alu wielset voor velgremmen
De velg klapt uit elkaar waardoor je velg niet meer door de rem past en je wiel blokkeert. Dat is minder prettig.Tomasz007 schreef: ↑04 nov 2023 18:03Puur hypothetisch, wat gebeurt er als je dan blijft rijden? Wielbreuk?colnagofreak schreef: ↑01 nov 2023 18:02Als je de wielen het jaar rond gebruikt, en veel in slecht weer rijd, zorgt de vuiligheid op de weg zoals zand wat tussen je remblokken en velg komt te zitten dat je velg uitholt. Werkt als het ware als schuurpapier.
Bij mij was mijn voorwiel na 50K zover uitgehold dat het gevaarlijk werd, je hebt dan nauwelijks nog materiaal over.
Niet zijken maar reiden !
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een set Fulcrum Racing Zero 2way fit-wielen, heb deze via tweedehands nieuw kunnen kopen voor een goede prijs (iemand die ze gekocht had maar niet meer nodig), hebben jullie ook ervaring met deze set? Mij lijkt het in elk geval een goede koop, vanaf volgende week kan ik ze testen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Het zijn mooie wielen, maar problemen met spaken/nippels en velg kunnen zeer lastig op te lossen zijn.
Website: https://www.maatwielen.nl
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De zero's staan bekend als een heel goede wielset.
Maar als je ooit een spaak, bij een valpartij oud, zou breken kan het moeilijk zijn om aan vervangingsonderdelen te geraken.
Maar als je ooit een spaak, bij een valpartij oud, zou breken kan het moeilijk zijn om aan vervangingsonderdelen te geraken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik woon niet ver van Aalter en daar is met Fashion For Cycling een Fulcrum Store, ik vermoed dat zij bij problemen wel zullen kunnen helpen. Uit nieuwsgierigheid, waarom is het zo moeilijk om bij dit merk aan vervangingsonderdelen te geraken? Ik ga de wielen morgen halen en volgende week testen, kijk er al naar uit!
Goede koop. Ik heb jaren met Campagnolo Shamal Ultras gereden (zijn volgens mij technisch dezelfde wielen) en heb nu de disc versie hiervan. In mijn beleving (fanatieke poetser) gaan de lagers juist erg lang mee en blijven mooi soepel lopen. Ze blijven ook recht bij mijn (geringe) gewicht. (en ik heb er veel slechte wegen mee gereden)
Veel fietsplezier ermee!
Veel fietsplezier ermee!
Elke Campagnolo of Fulcrum dealer kan die spaken vervangen en de wielen repareren. Fulcrum komt uit het huis van Campagnolo, in de wielen van Fulcrum zitten Campagnolo onderdelen en als er één is waarbij onderdelen voor lange tijd beschikbaar zijn geldt het voor Campagnolo.Tomasz007 schreef: ↑10 nov 2023 18:18Ik woon niet ver van Aalter en daar is met Fashion For Cycling een Fulcrum Store, ik vermoed dat zij bij problemen wel zullen kunnen helpen. Uit nieuwsgierigheid, waarom is het zo moeilijk om bij dit merk aan vervangingsonderdelen te geraken? Ik ga de wielen morgen halen en volgende week testen, kijk er al naar uit!
Hier is de link naar de onderdelen catalogus. https://campagnolo-cdn.thron.com/static ... OLXD0W.pdf
Hartelijk dank, ik vond het al raar dat dit moeilijk zou zijn. Het is misschien minder courant maar zou vreemd zijn dat problemen niet op te lossen vallen bij wielen die nu nog steeds nieuw verkrijgbaar zijn. Bedankt!JensNL schreef: ↑10 nov 2023 20:14Elke Campagnolo of Fulcrum dealer kan die spaken vervangen en de wielen repareren. Fulcrum komt uit het huis van Campagnolo, in de wielen van Fulcrum zitten Campagnolo onderdelen en als er één is waarbij onderdelen voor lange tijd beschikbaar zijn geldt het voor Campagnolo.Tomasz007 schreef: ↑10 nov 2023 18:18Ik woon niet ver van Aalter en daar is met Fashion For Cycling een Fulcrum Store, ik vermoed dat zij bij problemen wel zullen kunnen helpen. Uit nieuwsgierigheid, waarom is het zo moeilijk om bij dit merk aan vervangingsonderdelen te geraken? Ik ga de wielen morgen halen en volgende week testen, kijk er al naar uit!
Hier is de link naar de onderdelen catalogus. https://campagnolo-cdn.thron.com/static ... OLXD0W.pdf
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Spring eens binnen bij FCC en vraag of ze, mocht het nodig zijn, de wisselstukken heel snel in huis kunnen hebben.Tomasz007 schreef: ↑10 nov 2023 20:21Hartelijk dank, ik vond het al raar dat dit moeilijk zou zijn. Het is misschien minder courant maar zou vreemd zijn dat problemen niet op te lossen vallen bij wielen die nu nog steeds nieuw verkrijgbaar zijn. Bedankt!JensNL schreef: ↑10 nov 2023 20:14Elke Campagnolo of Fulcrum dealer kan die spaken vervangen en de wielen repareren. Fulcrum komt uit het huis van Campagnolo, in de wielen van Fulcrum zitten Campagnolo onderdelen en als er één is waarbij onderdelen voor lange tijd beschikbaar zijn geldt het voor Campagnolo.Tomasz007 schreef: ↑10 nov 2023 18:18
Ik woon niet ver van Aalter en daar is met Fashion For Cycling een Fulcrum Store, ik vermoed dat zij bij problemen wel zullen kunnen helpen. Uit nieuwsgierigheid, waarom is het zo moeilijk om bij dit merk aan vervangingsonderdelen te geraken? Ik ga de wielen morgen halen en volgende week testen, kijk er al naar uit!
Een link naar een onderdelencatalogus zorgt er niet voor dat onderdelen sneller geleverd zullen worden.
Ik vind het het dan weer raar dat er op dit forum nog steeds mensen zijn die vragen of de Zero's goede wielen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik kan begrijpen dat dat raar is voor jou, maar ik ken echt niets van materiaalLcsmet schreef: ↑10 nov 2023 20:34Spring eens binnen bij FCC en vraag of ze, mocht het nodig zijn, de wisselstukken heel snel in huis kunnen hebben.Tomasz007 schreef: ↑10 nov 2023 20:21Hartelijk dank, ik vond het al raar dat dit moeilijk zou zijn. Het is misschien minder courant maar zou vreemd zijn dat problemen niet op te lossen vallen bij wielen die nu nog steeds nieuw verkrijgbaar zijn. Bedankt!JensNL schreef: ↑10 nov 2023 20:14
Elke Campagnolo of Fulcrum dealer kan die spaken vervangen en de wielen repareren. Fulcrum komt uit het huis van Campagnolo, in de wielen van Fulcrum zitten Campagnolo onderdelen en als er één is waarbij onderdelen voor lange tijd beschikbaar zijn geldt het voor Campagnolo.
Een link naar een onderdelencatalogus zorgt er niet voor dat onderdelen sneller geleverd zullen worden.
Ik vind het het dan weer raar dat er op dit forum nog steeds mensen zijn die vragen of de Zero's goede wielen zijn.
-
- Forum-lid HC
Quote JensNL:
Elke Campagnolo of Fulcrum dealer kan die spaken vervangen en de wielen repareren. Fulcrum komt uit het huis van Campagnolo, in de wielen van Fulcrum zitten Campagnolo onderdelen en als er één is waarbij onderdelen voor lange tijd beschikbaar zijn geldt het voor Campagnolo.
[/quote]
Maar geen enkele dealer heeft die spaken op voorraad!
Levering zeker een paar maanden of meer....
Heb zelf nog wat reservespaken liggen en al een paar keer iemand uit de brand kunnen helpen omdat de spaken niet te leveren waren.
Spreek uit eigen ervaring!
[/quote]
Maar geen enkele dealer heeft die spaken op voorraad!
Levering zeker een paar maanden of meer....
Heb zelf nog wat reservespaken liggen en al een paar keer iemand uit de brand kunnen helpen omdat de spaken niet te leveren waren.
Spreek uit eigen ervaring!