Gebruik je ook grote 750 ml drinkbussen?
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik ken wish.com niet, maar dezelfde bij Ome Ali zijn 11 euro per 2.Ivo W schreef: ↑09 nov 2023 12:16 Vind de lightweight lookalike het mooist. heb die nu ook besteld, zonder logo's. Helaas weinig reviews op deze specifieke. ben benieuwd wat t gaat zijn.
https://www.wish.com/product/58fcb35b75 ... ource=cart
keep you posted
Ja, en afgelopen bikepacking trip in Marokko ook met 1l bidons. Ik heb er hier nog wat extra liggen in de verwachting dat er ooit wel 1 zou breken, maar tot nu toe niets, afkloppen. Ik zal kijken of ik ze vanavond even kan wegen.
Ah oké, dat is interessant, bedankt. Misschien toch eens een setje bestellen op ali
Ik heb een mail gestuurd naar Carbonda voor een prijsopgave en een designvoorstel voor de 696 en hun gravel-wielset. Ik wil de fiets gaan gebruiken als gravelfiets maar speel ook met de gedachte om eens met (lichte) framebepakking naar midden-Frankrijk te fietsen. Dat zal wel min of meer eenmalig zijn, gebruik is vooral gericht op gravel.
Vraag: ik kom bij maat 56 uit op een 11 cm stuurpen op basis van mijn huidige zit (racer en crosser). Nu lees ik dat gravelfietsen vaak een kortere stuurpen hebben. Wat zijn jullie gedachten bij een 11 cm stuurpen op dit frame?
Vraag: ik kom bij maat 56 uit op een 11 cm stuurpen op basis van mijn huidige zit (racer en crosser). Nu lees ik dat gravelfietsen vaak een kortere stuurpen hebben. Wat zijn jullie gedachten bij een 11 cm stuurpen op dit frame?
Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn. Volgens mij hebben de langere wielbasis en andere hoek van de voorvork en/of balhoofdbuis van een gravelbike veel meer invloed op het stuurgedrag dan de lengte van de stuurpen. En 11cm is nu ook weer niet zo lang. Ik rij overigens ook met een 11cm stuurpen op mijn CFR696, maar dan wel een framemaatje groter (58cm).
t.a.f.k.a.e.h.
Duidelijk, bedankt! Het lijkt me wel logisch om qua stack/reach uit te gaan van mijn racer en crosser, toch? Op mijn crosser heb ik ongeveer dezelfde reach (+/- 5mm) en een iets hogere stack (10mm) dan op de racer.evilhomer schreef: ↑10 nov 2023 11:30 Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn. Volgens mij hebben de langere wielbasis en andere hoek van de voorvork en/of balhoofdbuis van een gravelbike veel meer invloed op het stuurgedrag dan de lengte van de stuurpen. En 11cm is nu ook weer niet zo lang. Ik rij overigens ook met een 11cm stuurpen op mijn CFR696, maar dan wel een framemaatje groter (58cm).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4732
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Hei idee van de kortere stuurpen komt van de mtb wereld. Daar zijn de stuurpennen korter en de sturen zelf breder. Eigenlijk is dat ook het idee van de flair sturen op de gravelbikes. Voor extra controle over het stuurgedrag, is een dergelijk stuur breder in de beugel. Hierdoor kan de stuurpen dus korter.
Tot zover de theorie van de marketing afdelingen. Ook bij mij is de stuurpen even lang op de gravelbike, als op de racefiets. Wel is mijn totale reach iets korter en stack iets hoger. Dat vind ik wel zo prettig en betrouwbaar op de winterse wegen.
Tot zover de theorie van de marketing afdelingen. Ook bij mij is de stuurpen even lang op de gravelbike, als op de racefiets. Wel is mijn totale reach iets korter en stack iets hoger. Dat vind ik wel zo prettig en betrouwbaar op de winterse wegen.