Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 nov 2023 21:28

Gastheerg schreef: 09 nov 2023 17:19
Ik heb geen verstand van voetbal. Mag ik dan wel meedoen?
Tuurlijk wel, we hebben 18mio bondscoaches in NL die geen reet verstand hebben van voetbal ;-)

(PS: Goed om je weer hier te zien, dacht even dat je weg was)
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 nov 2023 23:12

En ondertussen liberaliseren we lekker door. De maximale huurprijs verhogen om het probleem van betaalbare woonruimte op te lossen:
https://www.nu.nl/economie/6288988/soep ... html#nujij
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 nov 2023 09:16

Ernie C. schreef: 09 nov 2023 23:12 En ondertussen liberaliseren we lekker door. De maximale huurprijs verhogen om het probleem van betaalbare woonruimte op te lossen:
https://www.nu.nl/economie/6288988/soep ... html#nujij
Is de huurprijs van woningen in Nederland nu begrenst?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 nov 2023 09:16

daniel1975 schreef: 09 nov 2023 21:28 (PS: Goed om je weer hier te zien, dacht even dat je weg was)
Even wat andere honden te geselen. Lekkage in de keuken, nog wat klussen in huis, afhandeling erfenissen (de bv NL flink gesponsord) en tijd die dan over is ga ik fietsen, wandelen, koken, muziek luisteren en forum staat dan niet op 1 :mrgreen:

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 10 nov 2023 12:59

Domrechts domineert en regeert, heeft taal en cultuur verpatst voor markt en macht. De uil van Minerva is niet neergedaald maar uit de lucht geschoten en ligt naast de eenheidsworst op de BBQ. Over taal gesproken. Van de week las ik dit:“Ik ken Netanyahu al dertien jaar, we praten altijd robuust, vanuit tough love met elkaar, en dat is ook nodig.” Ik heb geen idee wat Rutte hier bedoelt, want ik weet geen reet van de leer van De Sadé.

Zonder heel Nederland in diskrediet te brengen, hier nog wat positieve geluiden van briefschrijvers die nog niet op rechts in het gifgroene raaigras grazen en blaten:
Dus: Pieter Omtzigt ziet samenwerking met de VVD wel zitten. Met dezelfde partij die onder meer 'Groningen' en het toeslagenschandaal op haar geweten heeft. Die, om te benadrukken dat ze dat helemaal niet erg vindt, Henk Kamp nog even erelid heeft gemaakt.

Als ik slachtoffer zou zijn van deze schandalen, zou ik me in steek gelaten, in de maag gestompt en in de modder getrapt voelen.
Ik hoorde Jesse Klaver van de week zeggen dat hij 'teleurgesteld' was in Pieter Omtzigt. Dit omdat Omtzigt een links kabinet niet per se als prioriteit zag, maar ook juist een samenwerking over rechts tot de mogelijkheden zag behoren. Teleurgesteld.

Omtzigt komt uit het CDA. Kreeg grote bekendheid met de toeslagenaffaire. Kan daarna en daarnaast nu zijn gang gaan, maar denk erom: hij ís en blijft een rechtse politicus. Ik vraag me af wanneer links wakker wordt en aan de slag gaat. Want in Arnhem zocht Timmermans in debat met Omtzigt vooral de overeenkomsten. Als (links georiënteerde) kiezer voel ík me in de steek gelaten. Deze naïviteit zadelt mij (en veel andere kiezers) straks wéér op met een rechts kabinet. Links, word wakker en ga aan de slag. Debatteer, daag uit, benadruk de verschillen, kom op zeg.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 nov 2023 13:10

Dat kan je leuk zo stellen dom rechts, maar met links gaan we er ook niet komen.
Sterker, ik denk dat we op rechts meer kans maken dan op links.

De partij die echt zegt wat er moet gebeuren krijgt geen enkele stem. Waardoor ik best voor een lichte dictatuur zou zijn op dit gebied.

Daarnaast wees reeel, denk je dat we de problemen die we in NL hebben en wereldwijd vaak veel erger zijn, even gaan verhelpen.
Ik zou tekenen als het het komende 4 jaar maar een heel klein beetje slechter gaat.

We mogen hopen dat AI en robots straks veel kunnen, want zoniet zijn we echt de sjaak.
Kunnen mensen weer echt werk doen ook, beter voor de gezondheid ook.

Je kan een hoop tegen godsdienst hebben maar het goede was vaak dat er wel een soort community was waar je in de gaten werd gehouden en een autoriteit hebt. Het wegvallen van een autoriteit kunnen veel mensen ook niet mee omgaan.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 nov 2023 13:13

Ik heb de indruk dat je (klein_verzet) probeert te provoceren, maar je doet dat in zulk onsamenhangend taalgebruik dat je de plank nogal misslaat. Oftewel, er is eigenlijk geen touw vast te knopen aan deze woordendiarree. Maar zelf zal je ongetwijfeld van mening zijn dat je heel wijs en eloquent over komt. Iets met een bord en een kop en een trol die eigenlijk niet gevoerd zou moeten worden...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 10 nov 2023 13:44

Kijk wie we daar hebben, 53X11. Oftewel, de grote plaat. Vraag is of deze grijsgedraaid is, of het zicht belemmert?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 nov 2023 13:56

Klein_Verzet schreef: 10 nov 2023 13:44 Kijk wie we daar hebben, 53X11. Oftewel, de grote plaat. Vraag is of deze grijsgedraaid is, of het zicht belemmert?
Waarom op deze manier? Maar het is dus niet alleen het simpele gepeupel dat er geen touw aan vast kan knopen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2023 13:58

Je kan een hoop tegen godsdienst hebben maar het goede was vaak dat er wel een soort community was waar je in de gaten werd gehouden en een autoriteit hebt. Het wegvallen van een autoriteit kunnen veel mensen ook niet mee omgaan.

Is god dood dan? 😅
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 nov 2023 13:59

Ik ben best simpel hoor Jans ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bve
Forum-lid

bve 10 nov 2023 14:37

Klein_Verzet schreef: 10 nov 2023 12:59 Domrechts domineert en regeert, heeft taal en cultuur verpatst voor markt en macht. De uil van Minerva is niet neergedaald maar uit de lucht geschoten en ligt naast de eenheidsworst op de BBQ. Over taal gesproken. Van de week las ik dit:“Ik ken Netanyahu al dertien jaar, we praten altijd robuust, vanuit tough love met elkaar, en dat is ook nodig.” Ik heb geen idee wat Rutte hier bedoelt, want ik weet geen reet van de leer van De Sadé.
Dat is goed te lezen. Hopelijk komt links snel aan de macht en kan jij die broodnodige taalcursus volgen.

Gesloten