Hoi,
Onlangs een gebruikte fiets met een setje carbon wielen en velgremmen overgenomen.
Helaas kan ik geen merk of type van de wielset achterhalen. De wielen hebben een remrand voor velgremmen.
Op een aantal punten (op met name het achterwiel) lijkt de remrand weg te zijn gesleten en zie ik het carbon zitten.
Is dit nog een veilige wielset of zijn ze versleten?
Deze ziet er nog wat beter uit
Zijn deze carbon wielen nog veilig?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
- thestudent
- Forum-lid HC
Wat is veilig. Blokken wel een beetje in t midden houden en dan kan ie nog even door. Bij de bovenste heb je slijtage omder de remrand. En op daar is je carbon heel veel dunner dan t remvlak.
Dit lijken me velgen uit t goedkopere segment. Je grootste vijand is hitte van afdalingen.
Dit lijken me velgen uit t goedkopere segment. Je grootste vijand is hitte van afdalingen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Ok, thx. Afdalingen zijn niet aan de orde. Daar gebruik ik de schijfrem fiets voorthestudent schreef: ↑09 nov 2023 22:08 Wat is veilig. Blokken wel een beetje in t midden houden en dan kan ie nog even door. Bij de bovenste heb je slijtage omder de remrand. En op daar is je carbon heel veel dunner dan t remvlak.