Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 11 nov 2023 13:17

De zelfgenoegzaamheid waarmee rechtse forumleden aan het pimpampetten zijn om hun gedroomde coalitie te smeden, heeft dusdanige vormen aangenomen dat elk ander politiek geluid als wereldvreemd wordt ervaren.

De xenofobie is van een even schrijnend gehalte (er viel hier zelfs te lezen dat er niets mis is met vreemdelingen tot ze dichtbij komen).

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 nov 2023 14:03

Dat is jouw beeld de mijne is een hele andere.

De meeste neigen naar rechts maar hebben graag een stukje linkse invloed. Dat geld iig voor mij als persoon.
Waar jij je eens in zou kunnen intreseren is hoe mensen tot een bepaalde keuze komen.

Ik zeg het eerlijk ik heb jarenlang een bloedhekel aan buitenlanders gehad, met name turken en marokanen.
Waarom, ben twee keer beroofd in mijn jeugd door een Turk en een Marokaan en mijn nichtjes aangerand in het zwembad door een groep marokanen. Het heeft bij mij echt 10 tot 15 jaar geduurd totdat ik er iets goeds in kon zien. Nu is dat voor een groot deel weg.
Maar als ik dan weer een TV via MP verkoop en ik spreek af 300 euro hij geeft een handje geld ik zeg is maar 200 en uit zijn andere zak komen er 100. Het was een marokaan, dan wordt ik weer ff 10 jaar terug geworpen. Daarnaast heb ik hele fijne collega,s die Turk of Marokaan zijn.
Zou van dit soort ervaringen misschien denkbeeld ontstaan denk je?

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2023 14:08

Ik mag hopen dat de VVD zich niet verlaagd om met ex communisten ( GL ) in de regering te gaan zitten.
GL / PvdA zijn ook helemaal los geslagen met hun graaien, in de verkiezingsprogramma staat dat de rendementen van spaargeld / beleggingen ( box 3 ) maar even moet worden verhoogd naar 49%….

@enzzo
Ik vind het niet zo spannend wat men hier gaat stemmen, als ze maar in ieder geval goed zijn voorgelicht.
En daar schort het nog wel eens aan.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 11 nov 2023 14:28

mao schreef: 11 nov 2023 14:08 Ik mag hopen dat de VVD zich niet verlaagd om met ex communisten ( GL ) in de regering te gaan zitten.
De lijstrekker van de VVD en de beoogde nieuwe minister president, Dilan Yesilgöz heeft een verleden bij zowel de SP (maoïstische partij in het verleden) als bij groen links. Dan zouden ze hun eigen lijsttrekker moeten uitsluiten.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 nov 2023 14:35

daniel1975 schreef: 11 nov 2023 13:01 Omdenken: mensen vinden dat de vvd teveel is ondergesneeuwd in het d66 geluid.
Ik zou het eerder daar zoeken.
Eigenlijk zijn de peilingen écht niet te snappen. Veel mensen vinden dat VVD (en rechtse kabinetten in het algemeen) meer kwaad hebben gedaan dan goed. En wat doet men? Nóg rechtser stemmen. Het is een beetje alsof je wil afvallen en dan nóg meer appeltaart gaat eten.

De zelfgenoegzaamheid waarmee rechtse forumleden aan het pimpampetten zijn om hun gedroomde coalitie te smeden, heeft dusdanige vormen aangenomen dat elk ander politiek geluid als wereldvreemd wordt ervaren.
Ik neem niet aan dat je mij bedoelt, want ik wil ook zeker geen al te rechts kabinet.
GL / PvdA zijn ook helemaal los geslagen met hun graaien, in de verkiezingsprogramma staat dat de rendementen van spaargeld / beleggingen ( box 3 ) maar even moet worden verhoogd naar 49%….
Ik neem aan dat je gezien hebt in de doorberekeningen dat de economische groei bij de PvdA groter is dan bij de VVD, werkloosheid lager uitvalt én dat de staatsschuld ook nog eens zakt.

Disclaimer, ik stem geen PvdA. Wél ben ik helemaal voor het idee dat rendement uit vermogen hetzelfde belast dient te worden als inkomen. Tegelijk moet je belasting op inkomen verlagen. Werken moet lonen.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2023 14:46

vantheman schreef: 11 nov 2023 14:28
mao schreef: 11 nov 2023 14:08 Ik mag hopen dat de VVD zich niet verlaagd om met ex communisten ( GL ) in de regering te gaan zitten.
De lijstrekker van de VVD en de beoogde nieuwe minister president, Dilan Yesilgöz heeft een verleden bij zowel de SP (maoïstische partij in het verleden) als bij groen links. Dan zouden ze hun eigen lijsttrekker moeten uitsluiten.
Iedereen verdient een 2de kans,
Daarbij het pleit voor je dat je niet te beroerd ben om je inzichten in der loop van tijd aan te passen.

Een minister president met een dubbele nationaliteit daar heb ik dan uit principe wel een dingetje mee.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2023 14:52

Havana,
Dan zou je ook voor moeten zijn om , je overwaarde van je huis, pensioen opbouw, enz te belasten als inkomsten….

De volgende vraag gaat dan komen,
Als ik verlies lijdt, met m’n huis , beleggen enz mag ik dat dan ook aftrekken?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 11 nov 2023 14:53

Krijg je eindelijk weer 2% rente op je spaargeld, mag je de helft inleveren in den Haag. Maw op die manier is sparen dus echt voor de dommen geworden. En met beleggen hetzelfde. je krijg rendement omdat je meer risico neemt... maar als de staat daarvan de helft afroomt is het natuurlijk nog maar sterk de vraag of men dat risico wilt nemen.

Maar goed PvdA/GL denk zo niet die denken waar valt er nog wat te halen...

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 11 nov 2023 14:54

mao schreef: 11 nov 2023 14:52 Havana,
Dan zou je ook voor moeten zijn om , je overwaarde van je huis, pensioen opbouw, enz te belasten als inkomsten….

De volgende vraag gaat dan komen,
Als ik verlies lijdt, met m’n huis , beleggen enz mag ik dat dan ook aftrekken?
Dat mag je wel verrekenen met toekomstige winsten... althans zo zijn de gedachten daaromtrent.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 nov 2023 14:56

kxlight schreef: 11 nov 2023 14:53 Krijg je eindelijk weer 2% rente op je spaargeld, mag je de helft inleveren in den Haag. Maw op die manier is sparen dus echt voor de dommen geworden. En met beleggen hetzelfde. je krijg rendement omdat je meer risico neemt... maar als de staat daarvan de helft afroomt is het natuurlijk nog maar sterk de vraag of men dat risico wilt nemen.

Maar goed PvdA/GL denk zo niet die denken waar valt er nog wat te halen...
Je moet natuurlijk een bepaalde zone instellen die is vrij van belasting. Zodat iedereen zonder enige vorm van vermogensbelasting een buffer kan aanleggen en die kan laten groeien.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 11 nov 2023 15:06

Ik snap niet dat t 8ste wereldwonder (volgens Einstein) om zeep geholpen wordt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 nov 2023 15:28

Ik zou daar maar niet zo bang voor zijn gezien de peilingen...

Gesloten