Dus een persoon krijgt een tweede kans maar een partij, waar geen enkele maoist meer werkzaam is weer niet? Dat is wel een staaltje selectief redeneren.mao schreef: ↑11 nov 2023 14:46Iedereen verdient een 2de kans,
Daarbij het pleit voor je dat je niet te beroerd ben om je inzichten in der loop van tijd aan te passen.
Een minister president met een dubbele nationaliteit daar heb ik dan uit principe wel een dingetje mee.
Politiek
Campagnolo Ultra Dork
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik vind het ook niet heel spannend maar ik ben gewoon benieuwd of al die rechtse en soms zelf extreemrechtse sympathieën in dit topic daadwerkelijk een reflectie zijn van het uiteindelijke stemgedrag.MAO schreef: @enzzo
Ik vind het niet zo spannend wat men hier gaat stemmen, als ze maar in ieder geval goed zijn voorgelicht.
En daar schort het nog wel eens aan.
En wat betreft het ‘goed voorgelicht’ zijn: dan ben ik toch heel benieuwd wie je als slecht voorgelicht beschouwd en vooral waar die ‘voorlichting’ dan vandaan moet komen aangezien jij de gangbare media vaak als leugenaars wegzet.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik blijf (wellicht naief) hopen dat er straks een centrum-kabinet komt. Mag voor mij persoonlijk wat overhellen naar rechts, maar een goed doordachte invloed vanaf links heb ik ook niet extreem veel moeite mee.
Dan wel graag iets wat gewoon goed in elkaar zit en waar mens en natuur serieus iets mee opschieten. En dan geen geldkloppers zoals km-heffing voor al je km’s, ook in het buitenland en voor mensen zonder alternatief of subsidies waar alleen de mensen met serieus geld vsn profiteren zoals de eerste jaren hybride autos of zonnepanelen.
Dan wel graag iets wat gewoon goed in elkaar zit en waar mens en natuur serieus iets mee opschieten. En dan geen geldkloppers zoals km-heffing voor al je km’s, ook in het buitenland en voor mensen zonder alternatief of subsidies waar alleen de mensen met serieus geld vsn profiteren zoals de eerste jaren hybride autos of zonnepanelen.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
wasbeer2006 schreef: ↑11 nov 2023 14:03 ….
Ik zeg het eerlijk ik heb jarenlang een bloedhekel aan buitenlanders gehad, met name turken en marokanen.
Waarom, ben twee keer beroofd in mijn jeugd door een Turk en een Marokaan en mijn nichtjes aangerand in het zwembad door een groep marokanen. Het heeft bij mij echt 10 tot 15 jaar geduurd totdat ik er iets goeds in kon zien. Nu is dat voor een groot deel weg.
Maar als ik dan weer een TV via MP verkoop en ik spreek af 300 euro hij geeft een handje geld ik zeg is maar 200 en uit zijn andere zak komen er 100. Het was een marokaan, dan wordt ik weer ff 10 jaar terug geworpen. Daarnaast heb ik hele fijne collega,s die Turk of Marokaan zijn.
Zou van dit soort ervaringen misschien denkbeeld ontstaan denk je?
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Wasbeer! Ik ben zelf ook niet wars van bepaalde vooroordelen en ervaringen met irritante gastjes op fatbikes, groepjes straatjongeren die menen in een wetteloze wereld te leven.
Als ik uit mijn geborgenheid van het Franse platteland kom en ik zie hier in NL weer al die Poolse, Bulgaarse en ik weet niet wat voor kentekens op de wegen dan bekruipt me een gevoel van ergernis en soms zelfs boosheid.
Gelukkig ken ik ook de andere kant; mijn broer is getrouwd geweest met een Hindoestaanse. Wat een gastvrije mensen zeg! En haar moeder heeft mij geleerd om heerlijke rotti te maken
Ik voetbalde in mijn jeugd in een schoolteam met Surinamers, coelies en pampa’s, ik was de enige bakra. Maar ik kreeg wel een typisch Surinaams sierraad (okri ai) en was helemaal onderdeel van die community
Mijn petekind heeft een Marokkaanse vriend, supergast en goeie sportverslaggever.
Kortom, het gaat niet om kleuren, rassen, kentekens etc. maar om mensen. Althans dat houd ik me steeds voor als ik me weer eens boos maak om bepaalde mensen van andere culturen.
Maar dat is volgens mij precies wat jij ook zegt.
Waar ik het wel mee eens ben is dat er af en toe eens wat duidelijker gezegd mag worden wie nu de probleemjongeren zijn, welke Oost-Europese kentekens nu eigenlijk hard werkende arbeidsmigranten zijn en welke de roofbendes die overal inbreken.
Al dat voorzichtige formuleren, dat vooral geen afkomst noemen als er ergens een delict gepleegd is maakt de polarisatie alleen maar erger want dan vullen mensen zelf de stippellijnen wel in.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Dan ben je dus eigenlijk tegen het principe, maar vind je dat iemand niet veel geld of goederen mag bezitten….#afromen
Het gaat om het gedachtegoed, GL heeft in zijn partijprogramma nog steeds communistische trekjes…
Rutte zou z’n moeder nog verkopen om langer aan de macht te kunnen blijven, ik mag hopen dat Dilan meer principes heeft.
Nee hoor, van mij mag iemand miljardair zijn, ook in Nederland. Leg mij nou eens uit waarom inkomen gehaald uit rendement veel lager belast moet worden dan inkomen uit arbeid? In beide gevallen gaat het om inkomen, en dus zou je dit IMHO gelijk moeten belasten. Ik ben wél voor een vrijstelling zodat mensen sneller een buffer kunnen opbouwen. Net zoals de eerste twee belastingschijven ook lager zijn.Dan ben je dus eigenlijk tegen het principe, maar vind je dat iemand niet veel geld of goederen mag bezitten….#afromen
Ook de erfbelasting moet IMHO omhoog, ook dat is gewoon inkomen waar je niets voor hebt hoeven doen. Onpopulair standpunt, ik weet het. En zie ik ook niet snel gebeuren.
Hoe weet je dat links dat wil? Ik denk dat links liever de laatste groep heeft, die brengen veel meer centen in de la die links hard nodig heeft voor de vermaledijde 'linkse hobby's'Links wil graag domme arme mensen die afhankelijk zijn van de staat, die zijn een stuk makkelijker te sturen dan (financieel) zelfstandig onafhankelijke burgers.
Laatst gewijzigd door havana op 11 nov 2023 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nergens de MSM beschuldigd van leugens,Enzzo schreef: ↑11 nov 2023 16:34Ik vind het ook niet heel spannend maar ik ben gewoon benieuwd of al die rechtse en soms zelf extreemrechtse sympathieën in dit topic daadwerkelijk een reflectie zijn van het uiteindelijke stemgedrag.MAO schreef: @enzzo
Ik vind het niet zo spannend wat men hier gaat stemmen, als ze maar in ieder geval goed zijn voorgelicht.
En daar schort het nog wel eens aan.
En wat betreft het ‘goed voorgelicht’ zijn: dan ben ik toch heel benieuwd wie je als slecht voorgelicht beschouwd en vooral waar die ‘voorlichting’ dan vandaan moet komen aangezien jij de gangbare media vaak als leugenaars wegzet.
Je word alleen gestuurd, je hoort vaak alleen een kant van het verhaal.
Kritische journalisten zijn een uitgestorven ras.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ergbelasting is klein bier in vergelijking tot het enorm dure ambtenaren apparaat en alle ingehuurde consultants en adviesbureaus.
Less is bore
Klassiek geval van whataboutism.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eerder prioritering
Less is bore