Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2023 21:43

Havanna,
Hoe vaak vind je dat er belasting moet worden geheven?
Over spaargeld is al belasting betaald, over je gespaarde geld word vervolgens nog eens een keer belasting geheven.
als ik het vervolgens uitgeef word er nog weer eens belasting over geheven.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 nov 2023 22:16

mao schreef: 11 nov 2023 19:31
Links wil graag domme arme mensen die afhankelijk zijn van de staat, die zijn een stuk makkelijker te sturen dan (financieel) zelfstandig onafhankelijke burgers.

Hilarisch!!
Links wegzetten als dom terwijl rechts: het volk van Telegraaf lezende, Tros/Avro kijkende, Makro shoppende, SBS6 showbizz volgende, the voice, hart van Nederland volgende, ongehoord nederland aanhangende, etc. Pleps van de samenleving vertegenwoordigt.

Okay misschien ietwat gechargeerd maar dat is jouw opmerking ook dus zie het als tegengas.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2023 22:23

Enzzo schreef: 11 nov 2023 22:16
Links wil graag domme arme mensen die afhankelijk zijn van de staat, die zijn een stuk makkelijker te sturen dan (financieel) zelfstandig onafhankelijke burgers.

Hilarisch!!
Links wegzetten als dom terwijl rechts: het volk van Telegraaf lezende, Tros/Avro kijkende, Makro shoppende, SBS6 showbizz volgende, the voice, hart van Nederland volgende, ongehoord nederland aanhangende, etc. Pleps van de samenleving vertegenwoordigt.

Okay misschien ietwat gechargeerd maar dat is jouw opmerking ook dus zie het als tegengas.
Blijkbaar heb je hebt een totaal verkeerd beeld van “rechtse” stemmers ;-)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 11 nov 2023 22:23

Kijk 'Even tot hier' van vanavond over Pieter! :like:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 11 nov 2023 22:57

Ik heb Nieuwsuur gekeken met Pieter en Tweebeeke, waarbij Tweebeeke diegene was die zich vast praatte. Volgens Tweebeeke is er helemaal geen woningen probleem want al die mensen wonen nu ook ergens en zijn niet dakloos.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2023 23:29

Ik heb ook even gekeken,
De toon van dr was behoorlijk offensief, ondanks dat ze zich goed had voorbereid werd ze toch vaak klem gezet.

Timmermans heeft van het weekend wederom geen goede beurt gemaakt, was weer eens afwezig.
Het linkse onderonsje op Malaga was blijkbaar belangrijker.
GL / PvdA word 4de bij de verkiezingen, Mark my Words.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 12 nov 2023 06:12

Enzzo schreef: 11 nov 2023 22:16

Hilarisch!!
Links wegzetten als dom ................
Ik wil me inhoudelijk niet moeien, maar herlees de post van Mao eens, wat je zegt, dat staat er gewoon niet in.

Links wil graag domme, arme, afhankelijke mensen ≠ links wegzetten als dom.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 12 nov 2023 06:24

havana schreef: 11 nov 2023 19:49

Nee hoor, van mij mag iemand miljardair zijn, ook in Nederland. Leg mij nou eens uit waarom inkomen gehaald uit rendement veel lager belast moet worden dan inkomen uit arbeid?
Het antwoord zal je zelf ook wel weten zeker.
Omdat investeerders meer (oa politieke) invloed hebben dan werknemers.
En ook al zijn er veel meer werknemers dan investeerders resulteert dit niet politieke macht. In een democratie zou dit wel zo moeten zijn, maar zoals u allang weet is dat maar een woordje.

Ook omdat het een eigenschap is van neoliberalisme. (eigenlijk niet zozeer van kapitalisme)

Piketty stelde het 10 jaar geleden al en hij kreeg veel (media)aandacht als Nobelprijswinnaar, sommige mensen dachten zelfs dat zijn ideeën zouden doorsijpelen in wetgevende politiek. Voor alle duidelijkheid, dat waren naïeve mensen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 nov 2023 07:25

mao schreef: 11 nov 2023 21:43 Havanna,
Hoe vaak vind je dat er belasting moet worden geheven?
Over spaargeld is al belasting betaald, over je gespaarde geld word vervolgens nog eens een keer belasting geheven.
als ik het vervolgens uitgeef word er nog weer eens belasting over geheven.
Simpel. Inkomen belasten, ongeacht de bron.

“Is al belasting over betaald” is een zeer zwak argument. Dan kunnen we de BTW en de accijnzen ook afschaffen. Bovendien is nooit afgesproken of vastgelegd dat je maar 1x belasting zou mogen heffen.

Overigens vind ik dat de IB paralel aan deze maatregel omlaag zou moeten. Werken moet weer lonen, en dat doet het nu vaak niet of nauwelijks. De rekenvoorbeelden kun je wel op het web vinden. Mensen die nu 80% werken best naar 100% willen maar doordat ze allerlei toeslagen verliezen gaan ze niet of nauwelijks op vooruit. Dat is op te lossen door het hele systeem van toeslagen af te schaffen en te vervangen door een nieuw belastingstelsel waarbij de tarieven omlaag kunnen.

Overigens deel ik je analyse dat PvdA/GL wel eens 4e kan worden. Frenske doet het nog niet zo best voorlopig.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 nov 2023 08:37

kxlight schreef: 11 nov 2023 15:06 Ik snap niet dat t 8ste wereldwonder (volgens Einstein) om zeep geholpen wordt.
Je vergeet de domme, rijke mensen die de belasting moeten aftikken ;)

En rechts wil domme, arme mensen die afhankelijk zijn van hun werkgever en domme, rijke mensen als klant.

Zoveel verschil is er dus niet. Toch heb ik dan net wat meer vertrouwen in links. De staat wordt tenminste nog gekozen door al die domme mensen. Bovendien heeft links er toch voor gezorgd dat hoger onderwijs voor bijna iedereen bereikbaar is geworden.
Campagnolo Ultra Dork

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 12 nov 2023 08:54

lugosi schreef: 12 nov 2023 06:24
Het antwoord zal je zelf ook wel weten zeker.

Piketty stelde het 10 jaar geleden al en hij kreeg veel (media)aandacht als Nobelprijswinnaar, sommige mensen dachten zelfs dat zijn ideeën zouden doorsijpelen in wetgevende politiek. Voor alle duidelijkheid, dat waren naïeve mensen.
Piketty is geen Nobelprijs winnaar.

walter-
Forum-lid HC

walter- 12 nov 2023 09:07

lugosi schreef: 12 nov 2023 06:12 ...
Links wil graag domme, arme, afhankelijke mensen ≠ links wegzetten als dom.
Ik denk eerder dat rechts zich veelal benoemd als mensen zonder empathie. Of zoals jij nu: en als ze zich proberen in te leven in anderen, vinden ze graag ook nog zelf anderen hun drijfveer uit.
Dus; 'links' zorgt dat zoveel mogelijk mensen kunnen gaan studeren door 11 miljard naar higer onderwijs te laten gaan en dan zou links graag domme mensen hebben.

Gesloten