Politiek
Je hoeft toch ook niet volledig self supporting te zijn? Voor veel dingen ben je ook afhankelijk van im- en export.
Kijk naar de discussie over voedsel. Een groot deel dat in de supermarkten ligt is ongezond. Dit leidt tot problemen met de gezondheid. Vandaag kwam naar buiten dat er een enorme toename is van diabetes type 2 onder jeugd. Sommige kinderen krijgen het al als ze 5 jaar zijn. Diabetes type 2 wordt ook wel ouderdomssuiker genoemd. En nu is het grootste deel van de mensen die het krijgen jong. Dit heeft voor een groot deel met voeding te maken en beweging. Gelukkig kun je hier ook weer vanaf komen, maar dan moet je wel een hoop veranderen in je leefpatroon. Waarom zouden we dit niet willen voorkomen door betere voeding te verzorgen, mensen meer te laten bewegen, minder stress te laten ervaren etc. Scheelt meteen in de kosten voor zorg, want niet alleen diabetes type 2 is een probleem. Veel meer ziektes kun je terugdringen door dit aan te pakken.
Kijk naar de discussie over voedsel. Een groot deel dat in de supermarkten ligt is ongezond. Dit leidt tot problemen met de gezondheid. Vandaag kwam naar buiten dat er een enorme toename is van diabetes type 2 onder jeugd. Sommige kinderen krijgen het al als ze 5 jaar zijn. Diabetes type 2 wordt ook wel ouderdomssuiker genoemd. En nu is het grootste deel van de mensen die het krijgen jong. Dit heeft voor een groot deel met voeding te maken en beweging. Gelukkig kun je hier ook weer vanaf komen, maar dan moet je wel een hoop veranderen in je leefpatroon. Waarom zouden we dit niet willen voorkomen door betere voeding te verzorgen, mensen meer te laten bewegen, minder stress te laten ervaren etc. Scheelt meteen in de kosten voor zorg, want niet alleen diabetes type 2 is een probleem. Veel meer ziektes kun je terugdringen door dit aan te pakken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
En toch is niet iedere "welvaartsziekte" te wijten aan verkeerd eten. Mijn vader had geen overgewicht, at heel netjes, kreeg diabetes 2, en kwam er nooit meer vanaf. Net zoals te hoog cholesterol. Te veel mensen komen daar echt niet vanaf. Bewegen en gezond gewicht en toch te hoog cholesterol. Nu moeten we ook wel weten dat de waarden steeds verder naar beneden bijgesteld worden onder invloed van de farmaceuten.
Hoe oud was je vader toen hij type 2 kreeg?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik hoorde het ook. Bizar!JPAR schreef: ↑14 nov 2023 20:15
Kijk naar de discussie over voedsel. Een groot deel dat in de supermarkten ligt is ongezond. Dit leidt tot problemen met de gezondheid. Vandaag kwam naar buiten dat er een enorme toename is van diabetes type 2 onder jeugd. Sommige kinderen krijgen het al als ze 5 jaar zijn. Diabetes type 2 wordt ook wel ouderdomssuiker genoemd. En nu is het grootste deel van de mensen die het krijgen jong. Dit heeft voor een groot deel met voeding te maken en beweging.
Maar als ik al op de zwemles van onze dochter keek naar veel kindjes en zag hoe ver (of beter gezegd, hoe weinig) klasgenoten (groep4) konden rennen op de sportdag in mei geloof ik het direct.
Less is bore
Supermarkten zijn niet verantwoordelijk voor de ongezonde jeugd,JPAR schreef: ↑14 nov 2023 20:15 Je hoeft toch ook niet volledig self supporting te zijn? Voor veel dingen ben je ook afhankelijk van im- en export.
De verantwoording ligt echt bij de ouders, we kunnen niet alles afschuiven op een ander.
Dat geld ook voor volwassenen, elke keer dat gezeik van gezond voedsel is duur enz. enz…. nee ze zijn te lui om even wat aardappelen en groente op te zetten. Te lui om te bewegen en ‘s avonds een ruggengraat van een weekdier.
Laatst gewijzigd door mao op 14 nov 2023 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar leg ik de schuld bij supermarkten? Ik denk juist aan het hele proces. Vanaf de productie tot aan de verkoop,en aankoop.mao schreef: ↑14 nov 2023 21:22Supermarkten zijn niet verantwoordelijk voor de ongezonde jeugd,JPAR schreef: ↑14 nov 2023 20:15 Je hoeft toch ook niet volledig self supporting te zijn? Voor veel dingen ben je ook afhankelijk van im- en export.
De verantwoording ligt echt bij de ouders, we kunnen niet alles afschuiven op een ander.
Dat geld ook voor volwassenen, elke keer dat gezeik van gezond voedsel is duur enz. enz…. nee ze zijn te lui om even wat aardappelen en groente op te zetten. Te lui om te bewegen en ‘s avonds een ruggengraat van een weekdier.
Veel mensen die het op latere leeftijd ontwikkelen doen dat niet per se door slechte gewoontes. Daarom noemen ze het ook ouderdomssuiker. Het feit dat mensen het op steeds jongere leeftijd ontwikkelen is wel een probleem.
Dat probleem zie ik ook. Daarom verbaast het me dat zo velen het normaal vinden dat zo veel mensen aan de e-bike zijn. Maar goed, ook dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
Vraag wordt ook gecreëerd.