Politiek
-
- Forum-lid HC
Geert zat er gisteren bij VI ook redelijk mild in. Die gaat twijfelaars trekken als ie dit nog volhoud.
Frans zat alleen maar verder weg, maarja in de peiling zie je ook dat zijn eigen kiezers hem niet vertrouwen, dat is ook wel schokkend.
Ik zeg het zo vaak. Een kinderhand is snel gevuld en dat is met het gros van de volwassenen ook zo.
Frans zat alleen maar verder weg, maarja in de peiling zie je ook dat zijn eigen kiezers hem niet vertrouwen, dat is ook wel schokkend.
Ik zeg het zo vaak. Een kinderhand is snel gevuld en dat is met het gros van de volwassenen ook zo.
Ik begrijp je bezorgdheid, maar toch denk ik dat de Nederlandse coalities dat tegen zullen houden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hij valt mij eerlijk gezegd tegen. Weinig overtuigend, weinig concreet.
Maar ik denk dat ze niet om hem heen kunnen met dat aantal zetels en dat er toch met hem samengewerkt moet gaan worden. Zou voor iedereen beter zijn als BBB en NSC allebei maximaal 10 zetels zouden krijgen. Dan zijn het nog steeds serieuze opties, maar zijn ze minder "machtig" dan dat het nu lijkt te zijn. Ze moeten allebei nog bewijzen dat ze voldoende capabele mensen hebben en verder kunnen kijken dat het populistische heden.
Teveel een one-woman show. Zelfs Mona is niet zichtbaar.
Less is bore
Omtzigt parasiteert vooral op zijn faam mbt het toeslagenschandaal. Dat is ook precies waar hij goed in is. Maar het betekent niet dat hij geschikt is als premier of minister. Ik denk zelfs het tegendeel. De rest van zijn partij moet je dus afwachten. Ik hoop van harte dat hij bij toen zetels blijft. Voor de partij om te kunnen ontwikkelen en groeien. Misschien kun je er dan de volgende verkiezingen echt staan. Kijk naar de BBB. Veel te groot geworden in te korte tijd. Baudet idem (niet dat ik daar rouwig om ben).daniel1975 schreef: ↑16 nov 2023 10:04Hij valt mij eerlijk gezegd tegen. Weinig overtuigend, weinig concreet.
Maar ik denk dat ze niet om hem heen kunnen met dat aantal zetels en dat er toch met hem samengewerkt moet gaan worden. Zou voor iedereen beter zijn als BBB en NSC allebei maximaal 10 zetels zouden krijgen. Dan zijn het nog steeds serieuze opties, maar zijn ze minder "machtig" dan dat het nu lijkt te zijn. Ze moeten allebei nog bewijzen dat ze voldoende capabele mensen hebben en verder kunnen kijken dat het populistische heden.
Teveel een one-woman show. Zelfs Mona is niet zichtbaar.
Het probleem is alleen wat te stemmen van de gevestigde partijen?
P.s. Mona? Wie?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het programma van NSC heeft veel overeenkomst met het CDA. Dan zou je dus op het CDA kunnen stemmen in plaats van Omtzigt. (Ik weet dat sommige mensen uit principe niet op religieuze partijen stemmen. Het is echter niet dat andere partijen vrij zijn van religieuze invloeden.)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pietertje maakt het zichzelf sowiso heel lastig. PVV voldoet niet aan zijn wensen, PvGL is moeilijk...... hoe zou hij het dan voor zich zien?
"Omtzigt: GL-PvdA heel moeilijke partner
NSC-leider Omtzigt denkt dat GroenLinks-PvdA een heel moeilijke partner wordt om mee te regeren. Te gast bij de NOS vanochtend ging hij in op mogelijke coalities.
Op de vraag of GroenLinks-PvdA een logische partner voor hem is, verwees hij naar een paar "beletsels", die samenwerking met die partij "heel erg lastig" maken. Omtzigt gaf als voorbeelden migratie en de belastingplannen."
"Omtzigt: GL-PvdA heel moeilijke partner
NSC-leider Omtzigt denkt dat GroenLinks-PvdA een heel moeilijke partner wordt om mee te regeren. Te gast bij de NOS vanochtend ging hij in op mogelijke coalities.
Op de vraag of GroenLinks-PvdA een logische partner voor hem is, verwees hij naar een paar "beletsels", die samenwerking met die partij "heel erg lastig" maken. Omtzigt gaf als voorbeelden migratie en de belastingplannen."
Less is bore
Zelf post ik eigenlijk nooit iets (ik lees al wel jaren stiekem mee)
Wat me verbaast is hoe weinig aandacht er is voor behoud van ons landschap, de afgelopen 25 jaar heb ik ons landschap in sneltreinvaart opgeofferd zien worden, zeker de laatste jaren gaat het hard. Nederland begint steeds meer op een bedrijventerrein te lijken. Wij als fietsers genieten toch niet alleen van het fietsen maar toch ook van ons landschap?
Iets om over na te denken voor je volgende week in het stemhokje staat. Hoe wil je dat ons landschap eruit komt te zien?
Successen kabinetten Rutte: opheffing ministerie volkshuisvesting en ruimtelijke ordening. Stimuleren van Nederland als distributieland met infrastructuur en belastingvoordelen. Meer taken én minder geld naar gemeente en provincies.
En verder zoveel mogelijk aan de markt over laten
Gevolgen:
In 2000: 16 miljoen vierkante meter distributiecentra
In 2018: 30 miljoen vierkante meter distributiecentra
In 2050: mogelijk meer dan 60 miljoen vierkante meter (ter vergelijking op 60 miljoen vierkante meter kun je ook 600000 woningen bouwen)
Verdere gevolgen: enorm veel arbeidsmigranten (die ook weer gehuisvest moeten worden) en veel extra vrachtverkeer
Wat me verbaast is hoe weinig aandacht er is voor behoud van ons landschap, de afgelopen 25 jaar heb ik ons landschap in sneltreinvaart opgeofferd zien worden, zeker de laatste jaren gaat het hard. Nederland begint steeds meer op een bedrijventerrein te lijken. Wij als fietsers genieten toch niet alleen van het fietsen maar toch ook van ons landschap?
Iets om over na te denken voor je volgende week in het stemhokje staat. Hoe wil je dat ons landschap eruit komt te zien?
Successen kabinetten Rutte: opheffing ministerie volkshuisvesting en ruimtelijke ordening. Stimuleren van Nederland als distributieland met infrastructuur en belastingvoordelen. Meer taken én minder geld naar gemeente en provincies.
En verder zoveel mogelijk aan de markt over laten
Gevolgen:
In 2000: 16 miljoen vierkante meter distributiecentra
In 2018: 30 miljoen vierkante meter distributiecentra
In 2050: mogelijk meer dan 60 miljoen vierkante meter (ter vergelijking op 60 miljoen vierkante meter kun je ook 600000 woningen bouwen)
Verdere gevolgen: enorm veel arbeidsmigranten (die ook weer gehuisvest moeten worden) en veel extra vrachtverkeer
Maar ook meer energieverbruik, meer afval, meer druk op de zorg al te weinig poppetjes zijn, etc etc
NU moeten we de ballen hebben een stapje terug te doen zodat onze kinderen en onze kleinkinderen daar niet mee zitten opgezadeld. S
tapje terug doet het alleen in een partijprogramma niet zo goed.