hopjes schreef: ↑17 nov 2023 09:14 Ik vond het debat ook slecht, echter zijn de andere debatten nog slechter. Gisteren zat er wel iets meer pit in. Enkel bij Nieuwsuur inhoudelijk goeie gesprekken, echter is dat 1:1.
Wilders komt er het beste uit, ook volgens de media en peilingen.
Ik heb nog nooit op hem gestemd ivm extreme opvattingen en discriminatie. Omtzigt vind ik niet stabiel genoeg. Zijn kwaliteiten zitten bij ingewikkelde dossiers en lange termijn en geen minister of premierschap. Vvd verdient niet nogmaals mijn stem ivm kiezers bedrog. PvdA/gl/Pvdd/d66 daar kan ik niets mee. FvD valt af ivm idioterie. Bbb vind ik teveel big agro, maar wel goed dat ze opkomen voor de provincie. Bvnl is te klein. Volt valt voor mij zowieso al af ivm kwestie gundogan, ik kan niets met achterbaks gedoe.
Voorheen mijn keuze gemaakt op basis van stemwijzers en daarna programmas bekeken. Dit jaar geen kieswijzer... Ik volg nu enkele jaren met enige regelmaat een debat in de kamer. De inbreng van oa Fleur Agema en Martin Bosma is altijd constructief en geen achterkamertjes gedrag.
Alle doemscenarios en modellen die sommige partijen gebruiken om mensen te overtuigen ten spijt. Ik word liever dom rechts gevonden dan dat ik meega in lucht fietserij...
Mijn stem gaat naar Martin Bosma /pvv.
Gewoon uit interesse, stel PVV wordt de grootste partij, hoe gaan we de asielmigratie tegenhouden? 10 partijen hebben op dit punt voorstellen gedaan die tegen de rechtstaat in gaan dus dat is leuk om tijdens de campagne te zeggen maar valt dat niet ook onder luchtfietserij? https://www.advocatie.nl/nieuws/meer-da ... chtsstaat/
De tien partijen die een rode kaart hebben gekregen zijn BBB, BVNL, CDA, DENK, FvD, JA21, PVV, SGP, NSC en VVD
We hebben open grenzen dat is een feit, dat heeft voor en nadelen maar we kunnen geen muur om Nederland bouwen toch? (er is toch niemand meer die na de BREXIT pleit voor een NEXIT?
Idealiter zou ik ook liever hebben dat de bevolkingsgroei in Nederland niet verder zou toenemen, maar is er een manier waarop dat te doen is zonder tegen internationale verdragen in te gaan?