Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Hadrurus
Forum-lid

Gebruikersavatar Hadrurus 17 nov 2023 21:03

mao schreef: 17 nov 2023 19:56 @Hadrurus, betreffende bedrijven die moeten gewoon zich aan de wet houden.
Betere handhaving en de directie persoonlijk aansprakelijk stellen zou al veel helpen.
Eens, het probleem is echter dat veel bedrijven gewoon een vergunning hebben, ze stoten wel vaak meer uit dan in de vergunning staat of informatie over de schadelijkheid van de uitstoot is bewust achter gehouden (Chemours) maar dat maakt het juridisch wel lastig aan te pakken.

Dan komen we toch weer uit bij een kabinet dat economie belangrijk vindt dan milieu en gezondheid

PtdB is hier in elk geval eerlijk over in hun campagne filmpjes
https://youtube.com/watch?v=0JTkrZpdS0s&feature=shared

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 17 nov 2023 21:48

:lol:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2023 22:04

Hadrurus schreef: 17 nov 2023 19:47 , pas als dat allemaal opgelost is kan er misschien gekeken worden naar de vuurtjes van de scouting :P)
Ja maar die scouting vuurtjes zijn veel gemakkelijker aan te pakken…..
triest!

Ik heb denk ik in mijn eentje zo ongeveer een complete milieuramp veroorzaakt in mijn tienerjaren en paar doodzondes begaan gemeten naar de huidige maatstaven…..
- fikkie stoken
- kievitseieren rapen
- ratten schieten met de luchtbuks
- crossen met een oude rokende brommer
- vlotten bouwen met oude gewasbeschermings jerrycans
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 17 nov 2023 22:05

Vandaag Timmermans een keer of 100 gezien,in ieder bushokje kijkt hij je aan.Kan zijn eigen campagne wel betalen van het wachtgeld.Dat mogen ze wat mij betreft direct afschaffen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2023 22:47

Eens!!
Als ik vrijwillig opstap om een andere baan te accepteren krijg ik ook geen zak geld mee. Echt absurde regeling!
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 18 nov 2023 00:08

daniel1975 schreef: 17 nov 2023 22:04
Hadrurus schreef: 17 nov 2023 19:47 , pas als dat allemaal opgelost is kan er misschien gekeken worden naar de vuurtjes van de scouting :P)
Ja maar die scouting vuurtjes zijn veel gemakkelijker aan te pakken…..
triest!

Ik heb denk ik in mijn eentje zo ongeveer een complete milieuramp veroorzaakt in mijn tienerjaren en paar doodzondes begaan gemeten naar de huidige maatstaven…..
- fikkie stoken
- kievitseieren rapen
- ratten schieten met de luchtbuks
- crossen met een oude rokende brommer
- vlotten bouwen met oude gewasbeschermings jerrycans
Been there, done that!

En het schieten op die ratten vanaf het vlot.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 nov 2023 00:56

Toch knap van Dilan 30 minuten aan het woord en toch niets gezegd #nieuwsuur

@klein-verzet
Gelukkig is OP1 er nog, Timmermans werd weer een uur lang geplugd vanavond.

Hadrurus
Forum-lid

Gebruikersavatar Hadrurus 18 nov 2023 07:03

daniel1975 schreef: 17 nov 2023 22:47 Eens!!
Als ik vrijwillig opstap om een andere baan te accepteren krijg ik ook geen zak geld mee. Echt absurde regeling!
Het zou in elk geval sympathiek overkomen als politici afzien van wachtgeld als ze het niet nodig hebben.

Zelf ben ik voorstander van eerlijkere politiek, ik denk erover om zelf een partij te beginnen, ik heb al wat standpunten. Wat denken jullie, kan dit wat worden?

Aanpakken criminaliteit
Strenger straffen, meer en langere gevangenisstraffen en minder taakstraffen. Uit onderzoek blijkt dat recidive dan toeneemt maar wij vinden vergelding belangrijker dan het daadwerkelijk terugdringen van criminaliteit

Verkeer
Afschaffen maximumsnelheid, dit zorgt voor een toename van ernstige verkeersslachtoffers maar wij vinden lekker doorrijden belangrijker dan verkeersveiligheid

Internationale politiek. Wij focussen ons alleen op nationale politiek. Wij denken dat we voor de veiligheid op ons continent en voor onze economie niet afhankelijk zijn van een sterke en verenigde EU

rikkert
Forum-lid

rikkert 18 nov 2023 07:22

Hadrurus schreef: 18 nov 2023 07:03
daniel1975 schreef: 17 nov 2023 22:47 Eens!!
Het zou in elk geval sympathiek overkomen als politici afzien van wachtgeld als ze het niet nodig hebben.

Zelf ben ik voorstander van eerlijkere politiek, ik denk erover om zelf een partij te beginnen, ik heb al wat standpunten. Wat denken jullie, kan dit wat worden?

Aanpakken criminaliteit
Strenger straffen, meer en langere gevangenisstraffen en minder taakstraffen. Uit onderzoek blijkt dat recidive dan toeneemt maar wij vinden vergelding belangrijker dan het daadwerkelijk terugdringen van criminaliteit

Verkeer
Afschaffen maximumsnelheid, dit zorgt voor een toename van ernstige verkeersslachtoffers maar wij vinden lekker doorrijden belangrijker dan verkeersveiligheid

Internationale politiek. Wij focussen ons alleen op nationale politiek. Wij denken dat we voor de veiligheid op ons continent en voor onze economie niet afhankelijk zijn van een sterke en verenigde EU
Ach, een politiek commentator zei het wel goed: Timmermans krijgt wachtgeld en voert campagne, Willders (en de rest ook, maar hij viel Timmermans aan daarop) wordt betaald als tweedekamerlid, en voert in die tijd ook campagne. Afgezien van de hoogte van het bedrag, zie ik niet heel veel verschil....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2023 07:40

Ik zie wel degelijk verschil: Frans is van baan gewisseld en heeft nu een nieuwe werkgever. Ik mag aannemen dat hij daar een salaris ontvangt. Binnen zijn taak valt dan ook campagne voeren, net als bij zijn conculega’s. Alleen krijgt hij nog een zak geld van zijn vorige werkgever waar hij zelf is opgestapt.
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 nov 2023 09:18

Frans heeft zelf z’n baan op gezegd, dat maakt natuurlijk wel een groot verschil.
Het pleit allemaal niet voor je geloofwaardigheid als GL/PvdAer, (zou meer passen bij D66, links lullen rechts vullen)

Strenger straffen hoeft voor mij niet zo, grotere pakkans zou al helpen/handhaving.
2de keer gepakt dubbele straf, 3de keer nog een keer verdubbeld, 4de keer sleutels weggooien.
En kom niet met het verhaal van geen kansen te hebben gehad want achterstand, kleur enz. want als je tegenwoordig je naam foutloos kan spellen ( kijk maar naar mij ) kan je zo aan het werk.
Het is echt jammer dat altijd zo’n kleine groep er voor zorgt dat de rest er voor moet onder lijden, of het nu Rusland, Gaza, Israël, enz is.

Het is mij ook volstrekt onduidelijk waarom veiligelanders niet worden opgepakt en vast gezet.
Ze overtreden de wet, veroorzaken de meeste overlast, en zorgen voor een slechte naam voor de daadwerkelijke asiel zoekers.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 nov 2023 09:33

Eens....

Straffen zwaarder is voor de bühne. Daar wordt het alleen maar erger van en we hebben al een van de zwaarste van Europa.
De landen waar ze zwaarder straffen gaat het niet beter. Vraag je af wat het doel is? Terugkeren in de maatschappij, dan heeft lang straffen averechts effect.

Kijk naar opsporing verzocht bureau 010 of 040......... het is een relatief kleine groep die de boel verziekt. Dat er niet een keer een agent is doorgeslagen en er vijf neerschiet verbaasd me nogsteeds. Wat een zuigers. Dat is zo zonde ook voor de wel willende wat ook hier een veel grotere groep is.

Gesloten