Politiek
Het gekke is dat als het gaat over veiligheid dat het dan nooit gaat over de olifant in de kamer:
Uit een column van Rob de Wijk:
Politici overtroeven elkaar in empathie voor de door inflatie getroffen burger en komen met maatregelen om de bestaanszekerheid te vergroten.
Ondertussen woeden in en om Europa conflicten die diezelfde bestaanszekerheid kunnen ondermijnen.
De Haagse werkelijkheid is er een van een maakbare wereld waarin Nederland niet of nauwelijks met de buitenwereld rekening hoeft te houden.
Je zou verwachten dat dit in Nederland wordt onderkend en dat dit in het verkiezingsdebat zo nu en dan doorklinkt.
Het zou logisch zijn als de roep om versterking van de Europese defensie-industrie klinkt. Of om vaart te maken met Europa’s strategische autonomie. Die moet ons niet alleen minder afhankelijk maken van China en Rusland, maar ook van Amerika.
Mogelijk heb ik iets gemist, maar ik heb er de afgelopen weken nauwelijks iets over gehoord.
Als er een regionale oorlog in het Midden-Oosten uitbreekt kunnen de olieprijzen verdubbelen en wordt onze economie hard geraakt. Als Rusland van Oekraïne wint, slaat de blinde paniek toe, is die 2 procent voor defensie te weinig.
De beloften van politici zijn dus op drijfzand gebaseerd. Het vertrouwen in de politiek zal wederom een deuk krijgen als het buiten Nederland misgaat
https://hcss.nl/news/column-rob-de-wijk ... re-wereld/
Uit een column van Rob de Wijk:
Politici overtroeven elkaar in empathie voor de door inflatie getroffen burger en komen met maatregelen om de bestaanszekerheid te vergroten.
Ondertussen woeden in en om Europa conflicten die diezelfde bestaanszekerheid kunnen ondermijnen.
De Haagse werkelijkheid is er een van een maakbare wereld waarin Nederland niet of nauwelijks met de buitenwereld rekening hoeft te houden.
Je zou verwachten dat dit in Nederland wordt onderkend en dat dit in het verkiezingsdebat zo nu en dan doorklinkt.
Het zou logisch zijn als de roep om versterking van de Europese defensie-industrie klinkt. Of om vaart te maken met Europa’s strategische autonomie. Die moet ons niet alleen minder afhankelijk maken van China en Rusland, maar ook van Amerika.
Mogelijk heb ik iets gemist, maar ik heb er de afgelopen weken nauwelijks iets over gehoord.
Als er een regionale oorlog in het Midden-Oosten uitbreekt kunnen de olieprijzen verdubbelen en wordt onze economie hard geraakt. Als Rusland van Oekraïne wint, slaat de blinde paniek toe, is die 2 procent voor defensie te weinig.
De beloften van politici zijn dus op drijfzand gebaseerd. Het vertrouwen in de politiek zal wederom een deuk krijgen als het buiten Nederland misgaat
https://hcss.nl/news/column-rob-de-wijk ... re-wereld/
-
- Forum-lid HC
Ik ben dat zeker met je eens, maarja als je 15 jaar geleden al niet het echte verhaal verteld dat we van het gas af moeten.
Wat had je dan nu verwacht.
Dit is voor de meeste mensen ver van hun bed show en zal niet aanslaan.
We kopen ook allemaal chinese apparatuur die vanaf afstand gewoon uitgelezen kan worden.
Hoeveel nieuws items heb je gezien toen bekend werd dat Huawei in serverssystemen spy software had zitten die bij veel nl bedrijven draaien en bij de overheid. Het staat er nogsteeds.......
Het klinkt misschien denigrerend maar het gros snap gewoon niet wat het probleem is.
We kopen ook allemaal chinese apparatuur die vanaf afstand gewoon uitgelezen kan worden.
Hoeveel nieuws items heb je gezien toen bekend werd dat Huawei in serverssystemen spy software had zitten die bij veel nl bedrijven draaien en bij de overheid. Het staat er nogsteeds.......
Het klinkt misschien denigrerend maar het gros snap gewoon niet wat het probleem is.
mao schreef: ↑18 nov 2023 09:18 Frans heeft zelf z’n baan op gezegd, dat maakt natuurlijk wel een groot verschil.
Het pleit allemaal niet voor je geloofwaardigheid als GL/PvdAer, (zou meer passen bij D66, links lullen rechts vullen)
Strenger straffen hoeft voor mij niet zo, grotere pakkans zou al helpen/handhaving.
2de keer gepakt dubbele straf, 3de keer nog een keer verdubbeld, 4de keer sleutels weggooien.
En kom niet met het verhaal van geen kansen te hebben gehad want achterstand, kleur enz. want als je tegenwoordig je naam foutloos kan spellen ( kijk maar naar mij ) kan je zo aan het werk.
Het is echt jammer dat altijd zo’n kleine groep er voor zorgt dat de rest er voor moet onder lijden, of het nu Rusland, Gaza, Israël, enz is.
Het is mij ook volstrekt onduidelijk waarom veiligelanders niet worden opgepakt en vast gezet.
Ze overtreden de wet, veroorzaken de meeste overlast, en zorgen voor een slechte naam voor de daadwerkelijke asiel zoekers.
Het is 100% bewezen dat die afkomst, kleur en naam voor minder kansen zorgen. Daar mag je uiteraard een mening over hebben, maar je mag ook van mening zijn dat water niet nat is.
Campagnolo Ultra Dork
Kunnen we daar geslacht en leeftijd even aan toevoegen.
Als gepensioneerde heb ik een hele gave baan maar heb ik na mijn 55e MEERMAALS te horen gekregen dat ik te oud ben!
Vaak verhult maar door nog eens te bellen en door te vragen komt het toch boven water! Het is overigens heel simpel. Als bij een bedrijf de gegevens uit je paspoort belangrijker zijn dan je persoonlijkheid, vaardigheden en motivatie wil ik daar niet eens werken.
Eens, ik heb alleen wel serieuze twijfels of water nat is. Je moet niet alles geloven, doe je eigen onderzoek!Het is 100% bewezen dat die afkomst, kleur en naam voor minder kansen zorgen. Daar mag je uiteraard een mening over hebben, maar je mag ook van mening zijn dat water niet nat is.
Je hebt gelijk vrees ik. Dat het gros het probleem niet ziet vind ik al lastig te begrijpen maar dat zelfs de partijen die het probleem wél zien niet hun best doen om het onder de aandacht te brengen vind ik onbegrijpelijk. Het marketingteam van de VVD is het allerbeste, die moeten dit toch kunnen verkopen?wasbeer2006 schreef: ↑18 nov 2023 10:04 Ik ben dat zeker met je eens, maarja als je 15 jaar geleden al niet het echte verhaal verteld dat we van het gas af moeten.
Je gaat toch de politiek in omdat je een visie hebt en je daarvoor wil inzetten, niet om te doen waar je op korte termijn de meeste aandacht voor kan krijgen? Of ben ik nu heel ouderwets?
waarschijnlijk...
Ernie, Daar heb je volkomen gelijk in,
Maar ‘minder’ wil niet zeggen geen!
Het is gewoon een k…t smoes om je eigen tekortkomingen weg te poetsen.
Ik ga hier toch ook niet lopen janken dat lezen en schrijven voor mij een stuk lastiger is, gewoon “even” een tandje erbij zetten.
Ik ga hier toch ook niet lopen janken dat lezen en schrijven voor mij een stuk lastiger is, gewoon “even” een tandje erbij zetten.
Dat ben ik wel een beetje met je eens. Maar als voorbeeld: er zijn veel mensen met een klote job die een stuk harder werken dan ik en toch moeite hebben met rondkomen, dat mag van mij een stukje eerlijker. Maarja de SP is niet zo populair onder rijkenmao schreef: ↑18 nov 2023 10:58 Ernie, Daar heb je volkomen gelijk in,
@Hadrurus,
Als je wacht op gelijke kansen of beloningen dan kan je lang wachten..is er nooit geweest zal er ook nooit komen.
Er zijn tig voorbeelden dat arbeid vs loon totaal ontspoord is, zowel aan de bovenkant als onderkant.
Wel is het zo dat door krapte tegenwoordig vakmanschap gelukkig beter betaald word, een goede loodgieter bijvoorbeeld kan een hele goede boterham verdienen.
Als je wacht op gelijke kansen of beloningen dan kan je lang wachten..is er nooit geweest zal er ook nooit komen.
Er zijn tig voorbeelden dat arbeid vs loon totaal ontspoord is, zowel aan de bovenkant als onderkant.
Wel is het zo dat door krapte tegenwoordig vakmanschap gelukkig beter betaald word, een goede loodgieter bijvoorbeeld kan een hele goede boterham verdienen.
-
- Forum-lid
Meneer @mavo, volgens mij kan jij je naam nog steeds niet spellen.
Overigens hangt het van temperatuur en druk af of water nat is. Tja, onderwijs, je had er zoveel wijzer van kunnen worden.
Terug naar de politiek dan maar. Er wordt hier beweerd dat de werkgever van Frans en Geert verschilt, maar welbeschouwd maakt het uiteindelijk geen reet uit, wachtgeld of niet; ze worden beiden betaald van belastinggeld. De een iets meer dan de ander.
Gisteren een debatje tussen Frans en Pieter. Pieter had zijn huiswerk braaf gemaakt en wist feilloos tot in detail waar Frans het geld vandaan haalde. Daar waar het zit, bij de vermogenden; voornamelijk bij de miljoenplussers. Waar Pieter het geld vandaan haalt blijft vooralsnog volslagen duister; een beetje morrelen in belastingschijven en wat doen aan de energiebelasting terwijl deze is vermarkt. Zowel op het gebied van energie, wonen en zorg heeft de overheid haar invloed al jaren geleden opgegeven dankzij het neo-liberale schrikbewind van de VVD. In feiten staat de overheid hier gewoon buitenspel, en alleen een structurele stelselwijziging kan de macht weer terugbrengen waar hij hoort; bij de gemeenschap.
Abortus. Frans vindt terecht dat dat uit het strafrecht moet. Pieter niet. Pieter kwam met een heel lang verhaal over zijn bijdrage om de bekostiging ervan via de WLZ te laten verlopen, zodat er geen eigen risico hoeft te worden betaald. Beetje dom van Pieter dat hij eigenlijk daarmee zijn eigen argumentatie neersabelt; want het is en blijft dus een medische ingreep, die puur medisch gezien niet veel verschilt van het amputeren van een been, wat ook niet in het strafrecht voor komt.
Afijn, de verschillen waren duidelijk. Pieter is een loepzuivere CDA'er met een obsessie om onder de eigen Haagse stulp minutieus regeltjes en wetjes te veranderen ter compensatie van een gebrek aan ethisch besef. Ik noem het cosmetica voor navelstaarders. Neem nu dat constitutionele hof, dat werkelijk geen moer zal veranderen aan de perfide mentaliteit van de VVD, die zoals blijkt zelfs klassenjustitie onder de schoot van haar eigen minister, jawel Dilan Yesilgöz, toepast, die niet schroomt om bedrijfsgeld te innen in ruil voor een kort lijntje, die na de Ruïnes van Rutte totaal geen rekenschap aflegt aan de Nederlandse bevolking, die haar eigen falen zelfs fêteert met een heus erelidmaatschap. Zo'n VVD weerhoudt Pieter er niet van om er nogmaals mee in zee te gaan. Lijdt hij aan geheugenverlies, getuigt het van doorgelagen rechtsbravoure, of is hij ordinair machtsgeil aangewakkerd door een oververering van pers en volk in het toeslagenschandaal?
Overigens hangt het van temperatuur en druk af of water nat is. Tja, onderwijs, je had er zoveel wijzer van kunnen worden.
Terug naar de politiek dan maar. Er wordt hier beweerd dat de werkgever van Frans en Geert verschilt, maar welbeschouwd maakt het uiteindelijk geen reet uit, wachtgeld of niet; ze worden beiden betaald van belastinggeld. De een iets meer dan de ander.
Gisteren een debatje tussen Frans en Pieter. Pieter had zijn huiswerk braaf gemaakt en wist feilloos tot in detail waar Frans het geld vandaan haalde. Daar waar het zit, bij de vermogenden; voornamelijk bij de miljoenplussers. Waar Pieter het geld vandaan haalt blijft vooralsnog volslagen duister; een beetje morrelen in belastingschijven en wat doen aan de energiebelasting terwijl deze is vermarkt. Zowel op het gebied van energie, wonen en zorg heeft de overheid haar invloed al jaren geleden opgegeven dankzij het neo-liberale schrikbewind van de VVD. In feiten staat de overheid hier gewoon buitenspel, en alleen een structurele stelselwijziging kan de macht weer terugbrengen waar hij hoort; bij de gemeenschap.
Abortus. Frans vindt terecht dat dat uit het strafrecht moet. Pieter niet. Pieter kwam met een heel lang verhaal over zijn bijdrage om de bekostiging ervan via de WLZ te laten verlopen, zodat er geen eigen risico hoeft te worden betaald. Beetje dom van Pieter dat hij eigenlijk daarmee zijn eigen argumentatie neersabelt; want het is en blijft dus een medische ingreep, die puur medisch gezien niet veel verschilt van het amputeren van een been, wat ook niet in het strafrecht voor komt.
Afijn, de verschillen waren duidelijk. Pieter is een loepzuivere CDA'er met een obsessie om onder de eigen Haagse stulp minutieus regeltjes en wetjes te veranderen ter compensatie van een gebrek aan ethisch besef. Ik noem het cosmetica voor navelstaarders. Neem nu dat constitutionele hof, dat werkelijk geen moer zal veranderen aan de perfide mentaliteit van de VVD, die zoals blijkt zelfs klassenjustitie onder de schoot van haar eigen minister, jawel Dilan Yesilgöz, toepast, die niet schroomt om bedrijfsgeld te innen in ruil voor een kort lijntje, die na de Ruïnes van Rutte totaal geen rekenschap aflegt aan de Nederlandse bevolking, die haar eigen falen zelfs fêteert met een heus erelidmaatschap. Zo'n VVD weerhoudt Pieter er niet van om er nogmaals mee in zee te gaan. Lijdt hij aan geheugenverlies, getuigt het van doorgelagen rechtsbravoure, of is hij ordinair machtsgeil aangewakkerd door een oververering van pers en volk in het toeslagenschandaal?
Het effect van minder kans, is dat iets minder vaak gebeurt. K.tsmoesjes zijn menselijk, die haal je er niet uit. Voor de verleiding van het snelle geld, geldt hetzelfde.mao schreef: ↑18 nov 2023 10:58 Ernie, Daar heb je volkomen gelijk in,
Je kunt boos zijn op de individu die zijn (al dan niet kleine) kansen vergooit, maar aan de andere kant moet je oog hebben voor de natuurwetten die ook op de mens van toepassing zijn als je beleid wil maken.
Sowieso kan ik je op een briefje geven dat de racistische taal die oa een Wilders bezigt de straat eerder onveiliger maakt dan veiliger. Komt hij in de regering, dan wordt het nog erger. En dan gaat het nog niet eens over internationale betrekkingen. We zijn namelijk nogal afhankelijk van de islamitische wereld, zeker als we lekker weinig geld willen uitgeven aan een beter milieu.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Natuurkundig water is ander dan taalkundig water, dat laatste is altijd nat, waterdamp als het te warm wordt en ijs als het te koud isKlein_Verzet schreef: ↑18 nov 2023 13:50
(Ik heb nog nooit hoeven specificeren of ik mijn glas water gasvormig, vloeibaar of vast wil in ieder geval, en als ik in het water spring, wordt ik nat)
Campagnolo Ultra Dork