Endurace 7 al VS giant tcr advanced disc 2
Hallo,
Op zoek naar een nieuwe fiets, budget onder de 2000 euro.
Ik twijfel tussen de canyon endurace 7 al of giant tcr (die is in promotie).
Nu lees ik negatieve dingen over de wielset bij de giant, pr 2...
Canyon biedt ook de 12 speed aan VS de 11 speed bij giant.
Wat denken jullie? Of zijn er nog betere keuzes bij dit budget?
Op zoek naar een nieuwe fiets, budget onder de 2000 euro.
Ik twijfel tussen de canyon endurace 7 al of giant tcr (die is in promotie).
Nu lees ik negatieve dingen over de wielset bij de giant, pr 2...
Canyon biedt ook de 12 speed aan VS de 11 speed bij giant.
Wat denken jullie? Of zijn er nog betere keuzes bij dit budget?
-
- Forum-lid
Er zijn heeeeeeeeeeeeeeeel veel keuze rondom dit budget. En ook heeeeeeeeeeeeeeel veel zijn goede keuzes. Die Ridley is ook een goede keuze. Maar nog tientallen andere fietsen ook
Live fast; die young. mijn blog
Er zijn inderdaad heel veel keuzes binnen dat budget. Maar kijk eerst even naar welke maatvoering je het beste past. Een Canyon Endurance en Giant TCR liggen mijlenver uit elkaar.
En wat betreft de wielset, dit kun je achteraf makkelijk een keer upgraden. Die PR2 wielen zijn wat zwaar, maar het is nou ook niet zo dat je er niet op kan fietsen ofzo
En wat betreft de wielset, dit kun je achteraf makkelijk een keer upgraden. Die PR2 wielen zijn wat zwaar, maar het is nou ook niet zo dat je er niet op kan fietsen ofzo
-
- Forum-lid
Van de twee opties die je gegeven heb, zou ik voor de Giant gaan. Je krijgt dan een carbon frame, een goede afmontage en een fiets van 8,4 kg.
Die Canyon weegt een kilo meer. De 12 speed lijkt mij van weinig meerwaarde tov 11. Je hebt die 36 achter enkel nodig om het gewicht van die fiets te compenseren.
Maar zoals reeds gesteld, zijn er voldoende opties voor dit budget te vinden. Ik zou kijken naar de afmontage, type rem (kleine kans dat het velgrem wordt), gewicht fiets en de maten van de fiets en natuurlijk ook naar wat je mooi vindt. Fietsen tot 2000 euro worden naar alle waarschijnlijkheid met kwalitatief mindere wielen geleverd. Die upgrade kun je later altijd nog maken.
Die Canyon weegt een kilo meer. De 12 speed lijkt mij van weinig meerwaarde tov 11. Je hebt die 36 achter enkel nodig om het gewicht van die fiets te compenseren.
Maar zoals reeds gesteld, zijn er voldoende opties voor dit budget te vinden. Ik zou kijken naar de afmontage, type rem (kleine kans dat het velgrem wordt), gewicht fiets en de maten van de fiets en natuurlijk ook naar wat je mooi vindt. Fietsen tot 2000 euro worden naar alle waarschijnlijkheid met kwalitatief mindere wielen geleverd. Die upgrade kun je later altijd nog maken.
Welke zit het fijnst en vind je ook het mooist?
Ik ben ook op een tweedehands fiets met goedkope velgen bergen opgefietst en afgedaald. Niet blindstaren op velgen. Ze rollen allemaal. Waar je goed op zit heb je het meeste plezier van.
Een Rose Reveal Al 105 mech is miss wat voor je...
Ik ben ook op een tweedehands fiets met goedkope velgen bergen opgefietst en afgedaald. Niet blindstaren op velgen. Ze rollen allemaal. Waar je goed op zit heb je het meeste plezier van.
Een Rose Reveal Al 105 mech is miss wat voor je...
Vandaag de giant gaan bekijken in de winkel en was niet mis maar was er nu ook niet ondersteboven van. Wielen moeten toch zeker jaar meegaan zonder dat er om de zoveel ritten de spaken breken ofzo (dat zijn de verhalen dat ik tegenkom).
Momenteel rij ik op een zelf in elkaar gestoken massini (Salden), dus zal sowieso een stap vooruit zijn.
Wil gewoon geen miserie/ kosten in het begin en natuurlijk een vlotte fiets.
Ik probeer de canyon eens te gaan bekijken en kort te testen.
Momenteel rij ik op een zelf in elkaar gestoken massini (Salden), dus zal sowieso een stap vooruit zijn.
Wil gewoon geen miserie/ kosten in het begin en natuurlijk een vlotte fiets.
Ik probeer de canyon eens te gaan bekijken en kort te testen.
Endurance als die je goed past
Tcr als die je goed past
Een medium of large is bij beide frames wel verschillend, een tcr val ik tussen twee maten, een endurance vind ik voormijzelf een beetje hoog en kort maar zou ik misschien wel passend krijgen.
Voor jou is dat misschien anders.
Heb je beide fietsen wel eens in werkelijkheid gezien?, er naast gestaan en er rond gelopen. Dat gevoel wat je dan krijgt geeft ook wel een indicatie welke je het liefst ziet.
Tcr als die je goed past
Een medium of large is bij beide frames wel verschillend, een tcr val ik tussen twee maten, een endurance vind ik voormijzelf een beetje hoog en kort maar zou ik misschien wel passend krijgen.
Voor jou is dat misschien anders.
Heb je beide fietsen wel eens in werkelijkheid gezien?, er naast gestaan en er rond gelopen. Dat gevoel wat je dan krijgt geeft ook wel een indicatie welke je het liefst ziet.
-
- Forum-lid
Niks mis met de wielen van Giant en de TCR is een topfietsje.
Wat hier al geschreven staat.... de TCR is qua zitpositie wel een totaal andere fiets dan de Endurace. Qua kwaliteit kun je eigenlijk geen foute keuze maken, mits de zitpositie past. Qua alternatieven onder de 2k en endurance georiënteerd, die op voorraad zijn en waar je dus kunt proefzitten/fietsen:
https://www.12gobiking.nl/ridley-fenix-disc-ltd-105
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-2-2022
Die laatste wordt standaard geleverd met tubeless wielset, scheelt ook weer qua investering.
Succes met je keuze.
https://www.12gobiking.nl/ridley-fenix-disc-ltd-105
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-2-2022
Die laatste wordt standaard geleverd met tubeless wielset, scheelt ook weer qua investering.
Succes met je keuze.
Ik zie soms het bos door de bomen niet meer.
Uiteindelijk zou budget ook richting 2500 ofzo kunnen gaan maar heb ik dan een snellere/ betere fiets?
Die canyon endurace zou dan in Carbon kunnen gekocht worden...
Ik hou vooral van hier thuis 3/5 maal de week de week toertje te doen en door te duwen. Geregeld naar de Ardennen, één maal per jaar naar de alpen...
Uiteindelijk zou budget ook richting 2500 ofzo kunnen gaan maar heb ik dan een snellere/ betere fiets?
Die canyon endurace zou dan in Carbon kunnen gekocht worden...
Ik hou vooral van hier thuis 3/5 maal de week de week toertje te doen en door te duwen. Geregeld naar de Ardennen, één maal per jaar naar de alpen...