Dank voor jullie reacties
.
Ik ga binnenkort op een TCR proefrijden. Ook als ik de reacties zo lees blijft het ook een persoonlijke keuze.
Qua stadsfiets heb ik een Cube Editor (marketing zegt ook geweldig lichte snelle stadsfiets). Toch blijft het ook een redelijk rechtoe rechtaan alu frame met een alfine naaf. En waren zelfs de magura velgremmen van mijn voorgaande mountainbike krachtiger als de deore schijfremmen erop.
Qua velgremmen is inderdaad ook veel mogelijk. Alu remrand, keramische remrand, carbon remrand. En als het niet in de winkel te vinden is, kan ik mn huidige achterwiel nog laten omspaken met nieuwe velg of voor niet teveel geld een Chinese wielbouwer met naaf en velgkeuze.
Ook ben ik blij dat enkele reacties inderdaad zeggen niet gek laten maken door de marketing van 13 in een dozijn spullen. Want als je GCN moet geloven lijkt het verschil mega. Terwijl een oude naaf met de juiste lagers beter kan lopen als een goedkope slecht afgedichte naaf...
Ik zal mn oude fiets in ere houden en als de Giant bevalt voorzichtig upgraden. (toch wel fijn ook een fiets te hebben waarvan je weet dat die nieuw is en niet steeds vervangende onderdelen nodig heeft). Toch rijd ik veel door de duinen en zal ook een TCR 2 a 3 kettingen per jaar nodig hebben.