Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2023 11:44

Sowiso: dat de medewerkers engels spreken komt door het feit dat ze geen Nederlandse krachten kunnen vinden. Kun je de ondernemer niet verwijten.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 nov 2023 11:45

wasbeer2006 schreef: 21 nov 2023 11:22 Het gaat erom dat een deel van onze economie onzin is.
Liep laatst in Alexandrium, ik denk dat de helft daar eten is van de winkels.
Dat voegt echt niets toe een buitenlandse keten naar NL halen, de mensen uit het buitenland halen en dan zeggen dat er te weinig personeel is.
Ga dan koffie zetten in ene verzorgingstehuis.

Leg bij wet vast dat je niet gratis kan terugsturen, dat scheelt weer 1000 busjes en chauffeurs.

Gisteren zit ik naar BNR te luisteren in de auto, dat is toch ook een kapitalistische poppenkast. Ging over huurprijzen reguleren.
Dat zou niet goed zijn omdat buitenlandse investeerders dan afhaken. Ik snap het een econoom heeft geleerd voor economie en vertelt zijn riedeltje.
Maar het slaat helemaal nergens op. Blijf lekker weg, blijven de huizen betaalbaarder en koop ik er misschien alvast een voor mijn kinderen. Misschien ook niet wat je wilt maar beter als buitenlandse investeerders.
+1.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 nov 2023 11:55

wasbeer2006 schreef: 21 nov 2023 11:22 Het gaat erom dat een deel van onze economie onzin is.
Liep laatst in Alexandrium, ik denk dat de helft daar eten is van de winkels.
Dat voegt echt niets toe een buitenlandse keten naar NL halen, de mensen uit het buitenland halen en dan zeggen dat er te weinig personeel is.
Ga dan koffie zetten in ene verzorgingstehuis.

Leg bij wet vast dat je niet gratis kan terugsturen, dat scheelt weer 1000 busjes en chauffeurs.

Gisteren zit ik naar BNR te luisteren in de auto, dat is toch ook een kapitalistische poppenkast. Ging over huurprijzen reguleren.
Dat zou niet goed zijn omdat buitenlandse investeerders dan afhaken. Ik snap het een econoom heeft geleerd voor economie en vertelt zijn riedeltje.
Maar het slaat helemaal nergens op. Blijf lekker weg, blijven de huizen betaalbaarder en koop ik er misschien alvast een voor mijn kinderen. Misschien ook niet wat je wilt maar beter als buitenlandse investeerders.
Tja, deze gedachten hebben diverse 'nieuwe' pvv stemmers reeds eerder gehad. Voeg daarbij dat ze nederland niet meer nederland vinden door alle import, lhbtq-regenboog, stikstof-verstikking, eu-regeltjes, oorlog israel-hamas (islam extremisme), oekraine, zwarte piet, blm, cancel-roeperij, subsidie en toeslagen warboel, dubieuze corona doofpotten enz

Het vertrouwen dat de huidige problematiek op een fatsoenlijke manier word opgelost is helemaal weg. Dan word er vanuit sommige personen/partijen/richtingen ook nog eens gedaan alsof deze conservatief denkende nederlanders massaal dom/idioot/asociaal/racistisch zijn. De (terechte) doemscenarios voor de lange termijn worden ingehaald door de actuele problemen en vandaar dat er mensen stemmen voor conservatief rechts ("Beter stilstaan of desnoods iets achteruit dan doorgaan op de verkeerde weg"). Ik vind het met name verbazingwekkend dat SP zo achterblijft.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8831
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 nov 2023 12:02

daniel1975 schreef: 21 nov 2023 11:44 Sowiso: dat de medewerkers engels spreken komt door het feit dat ze geen Nederlandse krachten kunnen vinden. Kun je de ondernemer niet verwijten.
In Eindhoven zijn het heel vaak gewoon Nederlanders. Dat is tenminste mijn ervaring. Bij Bever, een paar weken geleden, werd gewoon Nederlands gesproken. Toen er een Engelstalige klant kwam ging men over in het Engels. Zo kan het ook.

senior
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 21 nov 2023 12:39

53x11 schreef: 21 nov 2023 10:20 Ja daaaaag, hoe moet ik dan aan mijn maandelijkse fix aan fietsspullen komen?
Ik heb wel een idee maar dat vindt jij vast niet leuk. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 12:47

Naar de winkel fietsen is vast geen optie?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2023 12:52

Ernie C. schreef: 21 nov 2023 12:47 Naar de winkel fietsen is vast geen optie?
Geef mij een FM die het assortiment van bike24 heeft of van bike-components?
Dan heb ik het nog niet eens over de prijs, maar puur het assortiment.

En qua prijs: ik wil best ietsje meer betalen bij de FM, maar als het 20% gaat schelen bij bedragen boven de €100,- wordt het ook mij te gortig.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 13:00

Het is natuurlijk ook onzin om de traditionele buurtwinkel koste wat kost te behouden.
Ook die spullen gaan van de fabriek, naar de winkel en dan naar de klant. Met een beetje pech zit er ook nog een groothandel tussen.
Met een efficiënter bezorgsysteem, kan zo'n Bike24 zomaar milieuvriendelijker zijn dan een ouderwetse fietsenwinkel. Sowieso maakt het onderdelen makkelijker beschikbaar, waardoor zelf repareren vaker een optie is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 nov 2023 13:09

Jans schreef: 21 nov 2023 12:02
daniel1975 schreef: 21 nov 2023 11:44 Sowiso: dat de medewerkers engels spreken komt door het feit dat ze geen Nederlandse krachten kunnen vinden. Kun je de ondernemer niet verwijten.
In Eindhoven ./. Bij Bever, een paar weken geleden, ….

Goeie kans dat je mij dan bent tegengekomen toen. Zou hilarisch zijn :lol:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2023 13:15

Ernie C. schreef: 21 nov 2023 13:00 Het is natuurlijk ook onzin om de traditionele buurtwinkel koste wat kost te behouden.
Niet helemaal onzin, want niet iedereen heeft de kennis en kunde om de juiste dingen online te bestellen.
En met kleding vind ik het soms ook fijn om even door de rekken te neuzen bijv.
Maar dan koop ik het ook gewoon daar, dan ga ik niet thuis alsnog de goedkoopste aanbieding zoeken online. Idem met bij helmen passen. Als ik bij Mantel 5 helmen heb gepast koop ik hem ook daar.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8831
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 nov 2023 13:50

Enzzo schreef: 21 nov 2023 13:09
Jans schreef: 21 nov 2023 12:02
daniel1975 schreef: 21 nov 2023 11:44 Sowiso: dat de medewerkers engels spreken komt door het feit dat ze geen Nederlandse krachten kunnen vinden. Kun je de ondernemer niet verwijten.
In Eindhoven ./. Bij Bever, een paar weken geleden, ….

Goeie kans dat je mij dan bent tegengekomen toen. Zou hilarisch zijn :lol:
Een paar weken geleden is best een groot tijdvak, maar ik denk niet dat je een blauw
Northwave jack gekocht hebt

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5996
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 nov 2023 13:54

daniel1975 schreef: 21 nov 2023 13:15
Ernie C. schreef: 21 nov 2023 13:00 Het is natuurlijk ook onzin om de traditionele buurtwinkel koste wat kost te behouden.
Niet helemaal onzin, want niet iedereen heeft de kennis en kunde om de juiste dingen online te bestellen.
En met kleding vind ik het soms ook fijn om even door de rekken te neuzen bijv.
Maar dan koop ik het ook gewoon daar, dan ga ik niet thuis alsnog de goedkoopste aanbieding zoeken online. Idem met bij helmen passen. Als ik bij Mantel 5 helmen heb gepast koop ik hem ook daar.
Ook als het niet past?

Dat vind ik het nadeel. Soms word je gewoon gedwongen om online te kopen, omdat het in een winkel in de buurt niet te verkrijgen is. En als je niet zeker weet of het past koop je verschillende maten en/ of artikelen en moet je dus ook retourneren. Ik zou het liefst lokaal voor een normale prijs willen kopen. Maar hier in de stad is het kaalslag troef. Dus de keuze wordt al voor je gemaakt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gesloten