Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5996
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 nov 2023 16:36

scottwilko schreef: 21 nov 2023 16:17 Dat laatste doet hij toch al, door de nuance dat daar wetswijzigingen voor nodig zijn. Hij weet zelf ook heel goed dat hij dat niet voor elkaar krijgt.
Dat weet je niet. Hij doet het voorkomen in debatten etc. Wat hij uiteindelijk diet tijdens een formatie weet je dan pas.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 nov 2023 16:58

Grondwet wijzigen heb je 2/3 meerderheid nodig, dat gaat dus nooit gebeuren betreffende godsdienst vrijheid..
Dat weet Wilders ook heus wel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13453
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 nov 2023 17:10

mao schreef: 21 nov 2023 16:30 Hoe gaat het gezegde ook weer, zachte heel meesters stinkende wonden….
Welke combinatie van VVD , CDA , BBB , D66, GL , PvdA , NSC er straks gaat komen , het gaat geen ruk uit maken, alleen maar weer teleurgestelde kiezers.
Dat ben ik 100% met je eens. We gaan er niet veel van merken.
Veel mag en kan niet en dan nog hoe snel merk je een verandering.
Het enige wat we merken is langzaam afgleiden vooral qua leefgenot en dat heeft niets met geld te maken, puur met de omgeving en mensen die er leven.

Er werd hier wel eens gezegd dom rechts, maar zo dom als links wordt het niet.
Hoe dom is het namelijk Wilders te bashen, daar krijgt ie alleen maar meer stemmen van.
Ik zei het al na het weekend weer +3 voor Geert.

En degene die op Baudet hebben gestemd en dat nu toch iets te ver vinden gaan komen ook bij Wilders uit.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4602
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 21 nov 2023 17:58

En dat terwijl Wilders zijn programma helemaal niet zo rechts is. Hij wil heel veel geld uittrekken voor arme bestrijding en zorg, daar is hij echt wel heel links. Het punt discriminatie krijgt heel veel aandacht, maar zoals al vermeld, daar is een grondwet wijziging voor nodig die er niet gaat komen. Wilders wil het dus beter voor Henk en Annie van de hoek, maar zorgt daarmee ook (juist) voor Fatima en Ahmet.
In tegenstelling tot wat ik eerder heb aangegeven gaat mijn stem dan ook niet naar de PVV.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 nov 2023 18:16

Stem wat je wil. Ik stem oa op pvv omdat die opkomt voor alle Nederlanders die het niet super goed hebben, ongeacht of die Henk of Achmed heet. Voor mij maakt het ook geen verschil of iemand Annie of Fatima heet...

Ik ben wel tegen een overheersing van de islam en het gedoe eromheen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 18:23

wasbeer2006 schreef: 21 nov 2023 17:10
mao schreef: 21 nov 2023 16:30 Hoe gaat het gezegde ook weer, zachte heel meesters stinkende wonden….
Welke combinatie van VVD , CDA , BBB , D66, GL , PvdA , NSC er straks gaat komen , het gaat geen ruk uit maken, alleen maar weer teleurgestelde kiezers.
Dat ben ik 100% met je eens. We gaan er niet veel van merken.
Veel mag en kan niet en dan nog hoe snel merk je een verandering.
Het enige wat we merken is langzaam afgleiden vooral qua leefgenot en dat heeft niets met geld te maken, puur met de omgeving en mensen die er leven.

Er werd hier wel eens gezegd dom rechts, maar zo dom als links wordt het niet.
Hoe dom is het namelijk Wilders te bashen, daar krijgt ie alleen maar meer stemmen van.
Ik zei het al na het weekend weer +3 voor Geert.

En degene die op Baudet hebben gestemd en dat nu toch iets te ver vinden gaan komen ook bij Wilders uit.
Volgens mij is het Wilders zelf die begonnen is met het bashen van links. Nu is terug bashen nooit slim maar ik geloof niet dat dat invloed heeft op de peilingen en uitslag. Het domme gedeelte van de bevolking is momenteel op de hand van rechts, ongeacht of het ze gaat helpen.
Intelligent rechts en links hebben hun keuze al gemaakt. Intelligent en zwevend gaat het verschil nog maken. Ik hoop dat ze begrijpen dat extreem rechts of onbestuurbaar zonder pvv niks gaat brengen.
GL/PvdA, die gedwongen worden om met rechts samen te werken lijkt mij het beste.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13453
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 nov 2023 18:34

Die laatste voel ik ook wel wat voor.

Wilders zaait veel haat, daar zal ik nooit op stemmen. Terwijl ik een redelijk grote pvv wel zie zitten.
Mijn punt is daarnaast dat je wel voor een sterk Europa moet gaan.

We worden vooral geleid door het kapitalisme en dat is het grote probleem. Zolang bepaalde mensen vinden dat je maar moet groeien gaat er niet veel veranderen. En zolang de coa,s vooral heel goed zijn voor (semi) overheid, gaat dat de mensen zonder coa met een beperkt salaris keihard raken. Maargoed bonden....... ik heb er geen hoge pet van op.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 21 nov 2023 19:22

De argumenten van Wilders zijn niet allemaal onzin natuurlijk, maar dat zijn extreme standpunten in de ijskast blijven moeten we maar afwachten. Democratie is nu eenmaal niet zijn sterkste punt, in zij partij met slechts 1 lid: mijnheer Wilders zelf. En zien jullie Fleur Agema en Dion Graus al als minister?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 nov 2023 19:24

daniel1975 schreef: 21 nov 2023 11:44 Sowiso: dat de medewerkers engels spreken komt door het feit dat ze geen Nederlandse krachten kunnen vinden. Kun je de ondernemer niet verwijten.
Mmm, dat is één manier om het te stellen.

Je zou ook kunnen zeggen: de ondernemer kan/wil niet voldoende loon/kwaliteit job aanbieden om Nederlandstalige krachten aan te trekken.

Het is blijkbaar erg moeilijk voor het kapitalistisch model om binnen een gesloten systeem concurrentieel te zijn als er van gelijkwaardigheid (en bijhorende consequenties als loon en voorwaarden) uitgegaan moet worden in een vraag -en aanbod systeem.

Rits de Boer heeft dit vanuit de Arbeidsinspectie goed opgemerkt aan aangebracht in het jaarverslag van 2022. Uiteraard is dit niet iets dat simpel opgepikt wordt in de uitvoerende politiek.... want tegen ideologische kernpunten van globalistisch kapitalisme etc.... en als de grote jongens neen zeggen dan wordt het moeilijk (zie Schiphol).

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 nov 2023 21:11

Zit naar het debat te kijken,
Een ding is zeker, Omtzigt gaat niet met de CDA in een kabinet zitten.
Bij Omtzigt zit nog zoveel oud zeer.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 nov 2023 22:06

Wat ik dan niet begrijp, is dat hij wel samenwerking met de VVD als optie ziet.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 nov 2023 22:15

Slechte zaak dat n een of andere gek de mogelijkheid krijgt t debat te verstoren.

Gesloten