Alles over vakanties op én met de fiets

CycloWorld

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2023 18:09

Ik heb de tekst wel aangepast, eens kijken of de zilvervloot nu binnenloopt... (ik vermoed van niet...) ;)

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 21 nov 2023 18:32

Ik vermoed ook van niet...

Ken de ins en outs van CW niet maar je zou zeggen dat je met 800.000 gebruikers een verdienmodel in handen hebt?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2023 20:43

Dat zie je dan helaas verkeerd. Zonder al te veel op details in te willen gaan, twee van de drie eigenaren hebben er gewoon een fulltime baan ernaast (onder wie ikzelf). We trekken er hard aan, en het gaat ook steeds beter maar we kunnen er (nog) niet van leven.

Dus: KOM MAAR OP MET DIE DONATIE :D

Maar zonder gekheid, we hebben nagedacht over een betaalmodel/ledenmodel (zoals kranten) maar dat gaan we voorlopig niet doen. Wij denken niet dat het zal werken en onze bezoekers zitten er met zekerheid niet op te wachten.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 21 nov 2023 21:04

Snap ik Frank.. en zoals gezegd is het lastig inschatten als je verdere details niet kent. Dat jullie er hard aan trekken is te zien, sinds het begin van Cyclokalender is er veel content toegevoegd. In de basis denk ik dat ik of als bezoeker betaal, of er wordt voor mij betaald (door adverteerders). Het lijkt er op dat jullie vooralsnog meer op het tweede spoor zitten. Uiteindelijk is CW natuurlijk wel gewoon een commerciële organisatie (in de branche "Handel in advertentieruimte en -tijd" zoals dat dan zo mooi heet).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2023 21:48

Zeker, hebben we ook nooit een geheim van gemaakt trouwens.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 21 nov 2023 21:52

havana schreef: 21 nov 2023 20:43
Maar zonder gekheid, we hebben nagedacht over een betaalmodel/ledenmodel (zoals kranten) maar dat gaan we voorlopig niet doen. Wij denken niet dat het zal werken en onze bezoekers zitten er met zekerheid niet op te wachten.
Ik denk dat een betaalmuur inderdaad behoorlijk veel bezoekers gaat kosten, en daarmee ook gelijk de inkomsten uit reclame/branded content. Als het van betalende bezoekers moet gaan komen, vrees ik voor het bestaansrecht van de website. Dat zou jammer zijn, want ik mag er graag op kijken. :winkthumb:

Zie dan wellicht nog eerder markt in bezoekers gerelateerde activiteiten, zoals bijvoorbeeld 'cycloworld' reizen. Een startbewijs van een mooie cyclo + accommodatie aangeboden voor een mooie prijs. Eventueel zelfs onder leiding van een ervaren cycleur als Frank :lol: Daarnaast valt misschien ook nog wel wat meer te halen uit de merchandise.
Gazelle Team TVM \'99

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 nov 2023 07:40

havana schreef: 21 nov 2023 21:48 Zeker, hebben we ook nooit een geheim van gemaakt trouwens.
Ik heb bij mijn weten nog noooit een donatie aan een commerciële organisatie gedaan, dat was meer mijn punt.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 22 nov 2023 07:42

Joseba schreef: 22 nov 2023 07:40
havana schreef: 21 nov 2023 21:48 Zeker, hebben we ook nooit een geheim van gemaakt trouwens.
Ik heb bij mijn weten nog noooit een donatie aan een commerciële organisatie gedaan, dat was meer mijn punt.
Elke keer als je spulletjes koopt doe je een donatie aan een commerciële organisatie. ;)

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 nov 2023 08:00

ColumsbusMJ schreef: 22 nov 2023 07:42
Elke keer als je spulletjes koopt doe je een donatie aan een commerciële organisatie. ;)
Ik snap wel wat Joseba bedoelt. Vind dit soort dingen ook lastig. Ik waardeer dit soort sites en organisaties, maar betalen wil ik niet. Zelfde als vrijwilliger zijn bij triathlons die door een commercieel bedrijf wordt georganiseerd, dat trek ik ook mentaal niet. Maar ik wil ook niet veel betalen. Dus accepteer op sites dan ook de reclame, merchandise, etc. En ook dat veel van die sites met mijn data aan de haal gaan (weet niet of Cycloworld dat doet)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 22 nov 2023 08:20

rikkert schreef: 22 nov 2023 08:00
ColumsbusMJ schreef: 22 nov 2023 07:42

Ik snap wel wat Joseba bedoelt. Vind dit soort dingen ook lastig. Ik waardeer dit soort sites en organisaties, maar betalen wil ik niet. Zelfde als vrijwilliger zijn bij triathlons die door een commercieel bedrijf wordt georganiseerd, dat trek ik ook mentaal niet. Maar ik wil ook niet veel betalen. Dus accepteer op sites dan ook de reclame, merchandise, etc. En ook dat veel van die sites met mijn data aan de haal gaan (weet niet of Cycloworld dat doet)
Het was een opmerking met een "komische" ondertoon. Ik luisterde voorheen nog wel eens een podcast van Live Slow Ride Fast. Kennelijk gaan of zijn de nieuwe podcasts achter de betaalmuur geplaatst, nu verwacht ik niet zo snel meer een podcast van Live Slow Ride Fast te luisteren. Er moet voor mij ook een reden zijn om ergens voor te betalen. Met Strava vind ik de gegevens die je als betalend lid in kan zien interessant genoeg om voor te betalen. Een gratis website met wat extra specs voor de betalende leden zou voor Cycloworld mogelijk ook interessant kunnen zijn, maar dat is vast al onderzocht. :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 nov 2023 08:51

Het is lastig, als consument zijn we gewend geraakt aan gratis content. We vinden het maar normaal dat nieuws, films en video's zo maar gratis beschikbaar zijn. We denken daarbij niet na over het feit dat er ook nog mensen zijn die er hun geld mee moeten verdienen. Dat is geen verwijt, zelf dacht ik ook altijd zo voordat ik in publishing zat. Maar dat is wel de realiteit.

@rikkert

Tot nu toe gebruiken wij geen programmatic bannering (en de bijbehorende) tracking. De cookie die geplaatst wordt onthoudt alleen je taalkeuze. Maar dat zou zo maar eens kunnen gaan veranderen.

@c.zaballa

Lastig verhaal, fietsreizen. Wij hebben daar geen ervaring mee, en het kost heel veel tijd om het goed op te zetten. Die tijd gaat dan weer ten koste van de site dus dat wil je ook niet. Wat we in plaats daarvan hebben gedaan is samenwerkingen zoeken met een aantal ervaren partijen zoals Velotours, Cyclosportive, Enroute, enz.

rikkert
Forum-lid

rikkert 22 nov 2023 09:06

havana schreef: 22 nov 2023 08:51 @rikkert

Tot nu toe gebruiken wij geen programmatic bannering (en de bijbehorende) tracking. De cookie die geplaatst wordt onthoudt alleen je taalkeuze. Maar dat zou zo maar eens kunnen gaan veranderen.
Snap ik. Als jullie dat geld oplevert wat ik niet wil betalen maar sponsors wel, dan lijkt het me logisch dat mijn data jullie funding is.

Ik moet altijd hard lachen om de verbazing van mensen die verontwaardigd zijn dat facebook data verzamelt. Er staat een enorm park met servers te draaien met allemaal duur ontwikkelde software, iedereen heeft een gratis account en onderaan de streep is Mark Zuckerberg een van de rijksten op aarde. Dan is dus je data je betaalmiddel. Op zich prima, als je je realiseert hoe het werkt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie