Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 nov 2023 22:16

EmPeHa schreef: 21 nov 2023 22:06 Wat ik dan niet begrijp, is dat hij wel samenwerking met de VVD als optie ziet.
Na t laatste debat lijkt die optie ook verder weg. Vond hem nogal hard over de VVD.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 nov 2023 22:27

kxlight schreef: 21 nov 2023 22:16
EmPeHa schreef: 21 nov 2023 22:06 Wat ik dan niet begrijp, is dat hij wel samenwerking met de VVD als optie ziet.
Na t laatste debat lijkt die optie ook verder weg. Vond hem nogal hard over de VVD.
Er was natuurlijk al een akkefietje bij de interne CDA verkiezingen toen hij er nog bij zat.

Daarbij van de tegenpartij verwacht je het nog , maar natuurlijk niet van je eigen partij # functie elders

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39543
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2023 01:10

Ik zie morgen nog wel gekke dingen gebeuren. En geen idee wat precies, kan alle kanten op. Als links ineens heel strategisch gaat stemmen wordt het premier Frans en als rechts NL ineens echt denkt dat Wilders zich constructief op gaat stellen wordt PVV de grootste.
Maar hoe dan ook, ik vrees dat VVD/PVV/PvGL het samen eens moeten gaan worden, aangevuld met partij X. Want Omtzigt zegt vooral met wie hij níet samen wil werken. En die combi lijkt mij extreem ingewikkeld.

Overigens is Agema echt niet slecht, denk inhoudelijk een stuk beter dan veel van haar kamergenoten.
Less is bore

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 22 nov 2023 02:38

<delete>
Laatst gewijzigd door Symen op 03 dec 2023 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 nov 2023 07:11

Je kunt ook moeilijk een debat organiseren met 30 lijsttrekkers.

Als je je al niet met wat passen en meten kan vinden in de standpunten van de grotere partijen, mag je je wel afvragen of je iets te zoeken hebt in de politiek van een democratie.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 22 nov 2023 07:46

Als er nieuwe partijen zijn die serieuze ambities hebben en enige kans, komen ze er uiteindelijk wel. Partijen als Volt en PvdD zijn ook langzaam doorgekomen. Tuurlijk, gebrek aan media-aandacht vertraagd, maar uiteindlijk als er plek is voor een zinnige partij komt ie er wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13453
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 nov 2023 09:44

Een twee of drie partijen stelsel zou iig een stuk beter zijn voor het milieu.
Jesus wat was dat stembiljet groot.

Je ziet ook dat de invloed van Media, pijlingen gewoon heel groot is en dat is niet goed.
Pijlingen moet je echt mee stoppen 4 weken voor de verkiezingen,

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 22 nov 2023 10:10

<delete>
Laatst gewijzigd door Symen op 03 dec 2023 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 nov 2023 10:30

Ik ben ook van mening dat elke partij gehoord mag worden.
En volgens mij is vooral LEF degene die van de onbekende partijen het meeste aandacht heeft gehad.
Maar er mogen van mij best wel debatten zijn op TV waar zij ook gehoord worden.
Gewoon een paar debatten met een mengeling van de kleine, nieuwe en grote partijen.

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 22 nov 2023 10:50

Andere jaren waren er wel debatten met de kleine partijen, wat ik me herinner. Is dat dit jaar niet? Dat is inderdaad vreemd.

De verkiezingen gaan over volksvertegenwoordigers. Wil je op een verkiesbare plaats komen bij de bestaande partijen dan heb je vaak veel ellebogenwerk nodig. Met een nieuwe partij heb je alles zelf in de hand en ben je gelijk verkiesbaar.
Het was voor Wilders deels de motivatie om de PVV op te richten, hij was niet meer verkiesbaar bij de VVD.

En naast de zwevende kiezer is er natuurlijk ook de thuisblijvende vaste kiezer ;) Benieuwd welke partijen daar deze keer slachtoffer van worden.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 nov 2023 11:48

Ik heb in het verleden wel eens een "protest"-stem uitgebracht op de partij van mijn keuze.
Gewoon door op de nummer laatst op het papier te stemmen.
Zal niet veel opgeleverd hebben maar dat was mijn manier om aan te geven dat ik het niet helemaal eens was met de leiding van die partij.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 nov 2023 11:48

Theo V schreef: 22 nov 2023 10:30 Ik ben ook van mening dat elke partij gehoord mag worden.
En volgens mij is vooral LEF degene die van de onbekende partijen het meeste aandacht heeft gehad.
Maar er mogen van mij best wel debatten zijn op TV waar zij ook gehoord worden.
Gewoon een paar debatten met een mengeling van de kleine, nieuwe en grote partijen.
Tot nu toe heb ik mij erg stil gehouden hier.

Maar als er iets is waar ik mij verschrikkelijk aan irriteer is dat de focus alleen maar is op de Grotere (gepeilde) partijen. Er wordt door heel veel mensen geroepen dat we "andere politiek" willen maar we krijgen alleen maar het geluid, waarin opvallend weinig keuzes gemaakt worden van de bestaande partijen. Omzicht daar gelaten.

Als ik de programma's lees is er geen een van die grotere partijen die naar ons land kijkt zoals ik hoop dat ze het zouden doen. Terwijl Splinter en de Piratenpartij/de groenen dat dus wel doen. Met een in mijn ogen veel genuanceerder geluid. Een geluid dat echt wel veel meer gehoord had mogen worden.

Voorgaande jaren zag je wel eens dat alle kleine partijen tegen elkaar mochten debatteren. Wat ik toegejuicht zou hebben is dat er een goed debat met vragen vanuit de samenleving gehouden zou worden waar zowel kleine als grote partijen met elkaar in debat gaan en eens kijken of je samen tot een potentiële oplossing zou kunnen komen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gesloten