Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 nov 2023 22:53

Beetje zuur boegeroep van glpvda publiek toe timmermans wilders feliciteerde.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 nov 2023 23:06

nijkie schreef: 22 nov 2023 22:50
thestudent schreef: 22 nov 2023 22:43 Tja, jammer. Dat was een prima speech voor dit moment. Alleen wel mosterd na de maaltijd.
Vondt het wel een beetje intimiderend overkomen.
Perfectie. Hij moet wel zijn internationale reputatie redden hier.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 nov 2023 23:48

Tja, geen echte verrassing toch?! Als normale en fatsoenlijke mensen zich niet gehoord voelen en hun stem niet kwijt kunnen krijg je dit soort uitslagen. Diverse mensen hebben ook hier meermaals dit aangegeven, eigenlijk alleen maar weggehoond en weggezet als dom rechts. Het zijn geeneens protest stemmen, gewoon klaar met huidige gebeuren en dan maar de minst slechte kiezen waardoor het niet nog slechter kan gaan. Ik heb pvv gestemd maar vind Geert Wilders geen goeie premier, Timmermans wel...

Ik ben blij dat het zo duidelijk lijkt te zijn en niet 1 of 2 zetels verschil. Ik heb overigens totaal niet het idee dat het ineens veel beter gaat qua regeren, wel dat het minder idioot en niet de verkeerde kant op gaat (naar mijn bescheiden mening).

Ik hoop dat nsc het nieuwe cda word en een stabiele eerlijke centrum partij gaat worden.
Best triest dat in deze tijd/omstandigheden de sp op zo weinig zetels blijft steken. Dat vind ik echt jammer...

Lang leve de democratie 🇳🇱

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 nov 2023 01:16

SP heeft, net als PvdD heel veel last gehad van de strategische PvGL kiezer.

Laat Geert het maar proberen. Internationaal imho geen geschikte premier, maar laten we eerst maar eens kijken of we een fatsoenlijk regeerakkoord kunnen krijgen.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 nov 2023 04:13

https://nos.nl/l/2498867

Pesticiden reductie 2030 afgeschoten in Europees parlement. Past wel bij het sentiment van vandaag.
De conservatieve lobby ism de chemie reuzen hebben hun werk goed gedaan :-(
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 nov 2023 06:12

Enzzo schreef: 22 nov 2023 21:56 VVD spreekt zich in de toespraak uit in loze woorden. Precies dezelfde retoriek als we al jaren horen maar nu aan de andere kant van de streep.
Dat is toch altijd zo, na de verkiezingen hebben alle partijen 'het signaal' van de burger begrepen en een week later zijn ze dat signaal 'vergeten' en blijft alles bij het oude.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 nov 2023 06:18

thestudent schreef: 22 nov 2023 21:50 Maar dan heb je wel 2miljoen boze stemmers die zich genegeerd voelen.
Is in Belgie al decennia zo. Daar liggen machtspolitici echt niet wakker van, en dan vragen ze zich af waarom de burgers geen vertrouwen meer hebben in het politieke beleid.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 nov 2023 06:25

daniel1975 schreef: 23 nov 2023 04:13 https://nos.nl/l/2498867

Pesticiden reductie 2030 afgeschoten in Europees parlement. Past wel bij het sentiment van vandaag.
De conservatieve lobby ism de chemie reuzen hebben hun werk goed gedaan :-(
Pesticiden zijn gewoon een fantastische uitvinding. Er zijn veel meer voordelen aan het pesticidengebruik dan nadelen. Er wordt nu nogal makkelijk gedaan dat fytofarmaceutische producten onze levenskwaliteit en levensduur bedreigen terwijl het historisch gezien net omgekeerd is.
Dat de chemie-lobby hun best heeft gedaan, dat zal wel (als scheikundige zal ik wel bevooroordeeld zijn) maar liever die lobby dan de groene (lees rode) lobby die ideologisch ipv feitelijk te werk gaat en geen oplossingen biedt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 nov 2023 07:08

lugosi schreef: 23 nov 2023 06:25
daniel1975 schreef: 23 nov 2023 04:13 https://nos.nl/l/2498867

Pesticiden reductie 2030 afgeschoten in Europees parlement. Past wel bij het sentiment van vandaag.
De conservatieve lobby ism de chemie reuzen hebben hun werk goed gedaan :-(
Pesticiden zijn gewoon een fantastische uitvinding. Er zijn veel meer voordelen aan het pesticidengebruik dan nadelen. Er wordt nu nogal makkelijk gedaan dat fytofarmaceutische producten onze levenskwaliteit en levensduur bedreigen terwijl het historisch gezien net omgekeerd is.
Dat de chemie-lobby hun best heeft gedaan, dat zal wel (als scheikundige zal ik wel bevooroordeeld zijn) maar liever die lobby dan de groene (lees rode) lobby die ideologisch ipv feitelijk te werk gaat en geen oplossingen biedt.
Daarom gaat het ook zo fantastisch met het insectenbestand in zowat heel west europa...

Alle raporten over insectenstand zijn echt drama drama in NL

We wachten wel tot er geen insect meer rondvliegt zeker?

C02 an sich is zelfs iets waar ik me met alle vormen van vervuiling die we hebben het minst zorgen om maak.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 nov 2023 07:15

We gaan zien hoe het zich ontvouwt. Maar een vergelijking met de ontevredenheid tijdens de Weimar jaren onder de burgers (in heel Europa) is nu natuurlijk overduidelijk. Laten we hopen dat de gevolgen nooit meer hetzelfde zullen zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 23 nov 2023 07:20

hopjes schreef: 22 nov 2023 23:48 Tja, geen echte verrassing toch?! Als normale en fatsoenlijke mensen zich niet gehoord voelen en hun stem niet kwijt kunnen krijg je dit soort uitslagen. Diverse mensen hebben ook hier meermaals dit aangegeven, eigenlijk alleen maar weggehoond en weggezet als dom rechts. Het zijn geeneens protest stemmen, gewoon klaar met huidige gebeuren en dan maar de minst slechte kiezen waardoor het niet nog slechter kan gaan. Ik heb pvv gestemd maar vind Geert Wilders geen goeie premier, Timmermans wel...

Ik ben blij dat het zo duidelijk lijkt te zijn en niet 1 of 2 zetels verschil. Ik heb overigens totaal niet het idee dat het ineens veel beter gaat qua regeren, wel dat het minder idioot en niet de verkeerde kant op gaat (naar mijn bescheiden mening).

Ik hoop dat nsc het nieuwe cda word en een stabiele eerlijke centrum partij gaat worden.
Best triest dat in deze tijd/omstandigheden de sp op zo weinig zetels blijft steken. Dat vind ik echt jammer...

Lang leve de democratie 🇳🇱
Geert Wilders is een racistische man, dat heeft hij in het verleden op heel veel verschillende manieren laten blijken.

Het is inderdaad heel fatsoenlijk om te stemmen op een racist.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2552
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2023 07:23

Goed. Het gaan dus 37 zetels voor Geert worden. Wat mij betreft dan PVV met NCS en de VVD. BBB erbij voor de juiste steun vanuit de eerste kamer. Behoorlijk rechts met Omtzigt als dempende factor. Ik zie het wel gebeuren en stabiel zijn.

Grootste vraag alleen nog, wie wordt de Premier? Mijn suggestie zou Mona Keizer zijn. Geert moet beter weten, Omtzigt wil niet. VVD verdient het niet. Vrouw, slim en internationaal denk ik goed geaccepteerd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gesloten