Politiek
Als er 1000 betogers tegen Kick out Zwarte Piet zijn , zijn het er plots veel - en allemaal racisten … tis maar net hoe he het bekijkt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Die 1000 protesteren dan tegen een man of 12 van KoZP, ja dan is dat veel.
1000 tegen de miljoenen stemmen van pvv is inderdaad niets.
Context bepaalt alles.
In Belgie is de situatie gelijkaardig maar toch helemaal anders omdat het eigenlijk bestaat uit twee landen waarbij het ene alsmaar meer naar links wil en het andere naar rechts.Gastheerg schreef: ↑23 nov 2023 17:08thestudent schreef: ↑23 nov 2023 14:43 Ze zouden kunnen proberen het record van dagen zonder nieuwe regering van België aan te vallen.
Had het toevallig net met een Vlaamse vriend op de app erover............ voorlopig staat de boel weer stil op de grote dossiers.
Maar ja...........ik ben groot voorstander van de democratie zolang er geen betere model is. Dus even slikken ook al voelt het of je een doodzieke baviaan gepijpt hebt.
Leuke baviaan uitspraak.
-
- Forum-lid
daniel1975 schreef: ↑24 nov 2023 00:10 Er wordt vaak dom-rechts geroepen, maar dom links doet er niet voor onder.
Lekker palestina erbij betrekken, dat maakt pvv alleen maar meer populair.
Zoals ik al eerder schreef, selectieve verontwaardiging.
Alhoewel ik in het verleden wel links heb gestemd, zie ik hier nu toch weer een bevestiging van de stelling dat links voor de democratie is, zolang het maar hun kant op valt. Palestina en de NSB er bij betrtekken, mijn god................
Links zakt weer een stuk op mijn sympathieladder.
Grappig dat dit protest uit de hoek van krakerscollectieven komt.
Dat zijn toch die gasten die alleen maar weten wat hun rechten zijn en niet hun plichten?
Die niks bijdragen aan de maatschappij maar wel vinden dat de staat maar voor hun moet zorgen?????
Die zichzelf graag als autonomen en anti globalisten beschouwen en zichzelf graag buiten de maatschappij plaatsen????
En om kritiek weer voor te zijn, ik denk, laat ik het maar positief brengen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Hadden die mensen die nu protesteren zich niet beter in kunnen zetten VOOR de verkiezingen om een andere resultaat af te dwingen.
Ieder mag van mij demonstreren maar volgens mij was gisteren een heel groot deel van Nederland gewoon aan het werk!
Kunnen ze belasting betalen zodat beroepsremonstranten een uitkering kunnen krijgen.
Ik baal van de verkiezingsuitslag maar van die andere kant krijg ik ook Zuid Oesbeekse knokkelkoorts van...............
Ieder mag van mij demonstreren maar volgens mij was gisteren een heel groot deel van Nederland gewoon aan het werk!
Kunnen ze belasting betalen zodat beroepsremonstranten een uitkering kunnen krijgen.
Ik baal van de verkiezingsuitslag maar van die andere kant krijg ik ook Zuid Oesbeekse knokkelkoorts van...............
Precies, het is kwestie van prioriteiten. Uiteraard zijn er nadelen, die wegen voorlopig niet op tegen de voordelen, gelukkig heeft de Europese Commissie dit, voor een keer, begrepen.thestudent schreef: ↑23 nov 2023 07:08
Daarom gaat het ook zo fantastisch met het insectenbestand in zowat heel west europa...
Alle raporten over insectenstand zijn echt drama drama in NL
We wachten wel tot er geen insect meer rondvliegt zeker?
C02 an sich is zelfs iets waar ik me met alle vormen van vervuiling die we hebben het minst zorgen om maak.
Er zijn immers niet zoveel mogelijkheden, ofwel stel je je geen vragen bij de demografische ontwikkelen van de laatste eeuw en biedt je als oplossing het keuzeloos leven voor iedereen ofwel bied je een technische oplossing voor het probleem.
Tot op heden is er gewoon geen ernstig alternatief. De anti-redenering houdt ook geen rekening met de historische resultaten van deze stoffen. Deze worden nu vergeten en er wordt gedaan dat het nu wel zonder kan en alles bij hetzelfde zal blijven. Niet dus. Zelfde verhaal met glyfosaat.
Zijn er betere alternatieven, laat maar komen. Maar dan resultaatgerichte oplossingen van dezelfde orde zonder bijhorende etatistische inbreuk op de keuzevrijheid van hoe je wil leven.
Natuurlijk zou een demografische oplossing beter zijn, en ja de malthusiaanse is nog steeds waardevol. Maar wie durft dat politiek te verwoorden, wetende dat de Westerse autochtone bevolkingsgroei negatief is en enkel door migratie wordt omgekeerd?
Als je Clauser leest, dan lijkt co2 inderdaad niet het grootste probleem.
-
- Forum-lid
De demonstranten zijn in mijn ogen een kleine vertegenwoordiging van (extreem) links. En ze krijgen IMHO ook teveel aandacht in de media. Ik denk dat veel mensen op links nog wel eens verrast kunnen zijn over de uitkomst van het Kabinet Wilders. Op veel punten is hij veel linkser dan de media hem op dit moment toerekenen. In mijn ogen wordt hij veel te rechts geframed.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Op zorg, onderwijs etc mag Wilders van mij los gaan. Marktwerking uit veel gebieden wegnemen lijkt me zeer verstandig. Op andere vlakken vind ik het moeilijk zoals hij erin staat. Maar dat moeten we gaan ervaren.
Overigens denk ik dat juist de VVD, wiens stokpaardje de marktwerking is, hier niet mee akkoord gaat. Als Wilders dat dan op moet geven om te regeren is het weer VVD dat bepaalt. Daarom dat ik GL-PvdA eerder ook koppelde aan Wilders. Waarom zou je niet een brede coalitie opzetten met de afspraak dat er gebieden zijn waar je vantevoren over afspreekt dat je het daar niet mee eens bent en er op een andere manier een meerderheid gevonden moet worden?
Overigens denk ik dat juist de VVD, wiens stokpaardje de marktwerking is, hier niet mee akkoord gaat. Als Wilders dat dan op moet geven om te regeren is het weer VVD dat bepaalt. Daarom dat ik GL-PvdA eerder ook koppelde aan Wilders. Waarom zou je niet een brede coalitie opzetten met de afspraak dat er gebieden zijn waar je vantevoren over afspreekt dat je het daar niet mee eens bent en er op een andere manier een meerderheid gevonden moet worden?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/