Hoi
De winterfiets met velgremmen staat weer in orde, verschil met wielen met nieuwe remrand is groot en ik ben tevreden van de Fulcrum zero's. Ik ben al langer aan het kijken voor een fiets met schijfremmen ook, omwille van de remvoordelen in de heuvels van de Ardennen, ik ben niet licht en de velgremmen geven me niet altijd de gewenste kracht.
Ik heb mijn oog laten vallen op een fiets die komt met Rapide CL II-wielen, ik rijd echter veel in de polders en ik vraag me af hoe deze wielen het doen met zijwind. Volgens Specialized zouden ze het goed moeten doen (uiteraard) en in de paar Engelstalige reviews die ik las, is men ook positief, maar ook dat is vaak met korreltje zout te nemen.
Heeft iemand hier ervaring met deze wielen op winderige dagen? En zijn deze wielen ok om af en toe eens mee te gaan klimmen in de Ardennen? Concreet rijd ik 90% van mijn ritten op vlakke wegen, dus dit heeft wel voorrang. Een mogelijkheid is dat ik de fiets bestel met Rapide C38-wielen, omdat deze merkelijk lager zijn, maar ze wegen even zwaar...
Alle ervaringen met deze twee types zijn welkom, kwestie van een goede keuze te kunnen maken.
Alvast bedankt!
Groeten
Thomas
Roval Rapide C38 vs Roval Rapide CL ii
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ben ook niet van de lichtste en rij altijd met 60 mm wielen.Tomasz007 schreef: ↑18 nov 2023 10:13 .......
Ik heb mijn oog laten vallen op een fiets die komt met Rapide CL II-wielen, ik rijd echter veel in de polders en ik vraag me af hoe deze wielen het doen met zijwind. ........
Een mogelijkheid is dat ik de fiets bestel met Rapide C38-wielen, omdat deze merkelijk lager zijn, maar ze wegen even zwaar...
............
Nu moet ik er even bij vertellen dat als het heel hard waait of regent ik gewoon thuis blijf en het echte hooggebergte doe ik ook niet meer.
Enige jaren geleden reed ik ook in bijna alle omstandigheden met 60 mm wielen en stak ik bij echt slecht weer of voor de fietsvakantie lage wielen.
Als je maar één stel wielen wil voor alle omstandigheden, alhoewel deze minder mooi zijn, dan zou ik de 38 mm wielen nemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ik rij met de roval rapide CLX II, door de vorm van de voorvelg heb ik weinig tot geen last van zijwind, ik rij voornamelijk in de Zeeuwse polders en daar kan het behoorlijk waaien.
Groetjes
Ik rijd ook vooral in de Zeeuwse polders, ik denk dat ik het er mij gewoon ga op wagen, het alternatief is de C38 maar ik kan misschien nog altijd downgraden als ik na een tijdje merk dat ik me toch niet zo goed voel met de CL II.anniversary schreef: ↑19 nov 2023 13:12 Ik rij met de roval rapide CLX II, door de vorm van de voorvelg heb ik weinig tot geen last van zijwind, ik rij voornamelijk in de Zeeuwse polders en daar kan het behoorlijk waaien.