Zou kunnen, heeft ook effect op de druk in de luchtkamer. Maar het kan ook gewoon tijd zijn voor onderhoud.
Het grote domme vragen topic
- thestudent
- Forum-lid HC
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Oeps, andersom. Luchtvering en oliedemping. Olie wordt door gaatjes geduwd. En als je de gaatjes dichtdraait heb je een lockout.
Olie wordt dikker bij kou en zou wat minder snel door de gaatjes gaan, snelheid van invering wordt minder.
Niet zijken maar reiden !
- ophetkantje
- Forum-lid
Ooit lang geleden nog een voorvork gehad met kunststof veer elementen van verschillende materialen, zodat je de "stugheid"van je vork kon aanpassen door zo'n stukje kunststof te vervangen. Werkte op zich best prima tot aan temperaturen van een graad of 4. Onder de 4 graden kon je er in stoppen wat je wilde maar het was dan gewoon een starre voorvork geworden, de elasticiteit was dan volledig uit die kunststof vulstukje. En ja bij lagere temperaturen wordt olie iets "dikker, maar boven 0 zou je dat eigenlijk (vrijwel) niet moeten merkeng.
Ach, ik zeg ook maar wat
- thestudent
- Forum-lid HC
Mooier? Geen idee, 3cm is wel acceptabel. Ik denk niet dat je er nu echt veel van merkt. Die 60 euro kan je beter besteden denk ik.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Onderhoud lijkt mij niet het geval. Voor zover ik weet is de fiets van 0475 nog vrij nieuw en is er nog niet heel veel mee gereden.thestudent schreef: ↑22 nov 2023 20:36Zou kunnen, heeft ook effect op de druk in de luchtkamer. Maar het kan ook gewoon tijd zijn voor onderhoud.
Dogma F
Kolder dat ga je echt niet merken.Ramon73 schreef: ↑26 nov 2023 17:29Onderhoud lijkt mij niet het geval. Voor zover ik weet is de fiets van 0475 nog vrij nieuw en is er nog niet heel veel mee gereden.thestudent schreef: ↑22 nov 2023 20:36Zou kunnen, heeft ook effect op de druk in de luchtkamer. Maar het kan ook gewoon tijd zijn voor onderhoud.
Hmmm, nee.
De geometrie en overbrenging van een gravelbike is toch anders dan van een racer. Andere balhoofdhoek, stack & reach. Als ik mijn racer en gravel naast elkaar zet, dan is er zo al 15cm verschil in lengte.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kán, met gravelbanden een wegfiets omzetten naar gravelbike. Maar je hebt nog steeds niet de kleine klimverzetten van een gravelbike (30-42 ipv 34-30) noch de geometrie die langzaam rijden in moeilijk terrein mogelijk maakt.
Wil je af en toe wat gravel rijden, niet te lastig terrein dan kan het best wel
Dogma F
Ja mooier in de zin van dat 2 cm spacers er mooier uit ziet als 3 cm spacers.thestudent schreef: ↑26 nov 2023 16:20 Mooier? Geen idee, 3cm is wel acceptabel. Ik denk niet dat je er nu echt veel van merkt. Die 60 euro kan je beter besteden denk ik.
Maar een pen van 0 graden ziet er denk ik weer minder mooi uit als een van -6.
En dan bedoel ik dat de pen een hoek omhoog maakt tozv de bovenbuis.
Maar laat het zo denk ik.