Rose (voorheen Red Bull)
Overigens als je van GRX810 1x naar 2x gaat zul je ook de achter derailleur moeten vervangen, het zijn verschillende modellen. Of je Di2 zou willen bij een lange bikepacking trip is misschien ook nog een overweging. Het is in Europa dus reserve onderdelen zullen niet een enorme uitdaging zijn (wel tijd), maar je hebt een extra afhankelijkheid of kwetsbaarheid. Je gaat zeker een keer een schuiver maken met landing op de shifter of hij ligt een keer onder in een bus leeg te schakelen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Je wielset/body zal je ook moeten vervangen.Woefdram schreef: ↑28 nov 2023 11:53 Overigens als je van GRX810 1x naar 2x gaat zul je ook de achter derailleur moeten vervangen, het zijn verschillende modellen. Of je Di2 zou willen bij een lange bikepacking trip is misschien ook nog een overweging. Het is in Europa dus reserve onderdelen zullen niet een enorme uitdaging zijn (wel tijd), maar je hebt een extra afhankelijkheid of kwetsbaarheid. Je gaat zeker een keer een schuiver maken met landing op de shifter of hij ligt een keer onder in een bus leeg te schakelen.
Voor mij één vd redenen om voor een dubbel voor te gaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Je hebt gelijk, ik ging vd nieuwe 12 speed groep uit.
Ik ga beginnen in Engeland, dan de boot naar Frankrijk via de Loire richting het zuiden. Via Italië naar Zwitserland en dan Oostenrijk, Duitsland en via Luxemburg en België terug naar Nederland. Alles bij elkaar 6000km. De bedoeling is zo'n 90km per dag te rijden met 2 rustdagen per week.Waar gaat de reis heen? 3 maanden is best een tijdje, zeg
Weet je dat zeker. Kan dat nergens terug vinden. Op de website van Mantel zeggen ze dat hij op een 1x en 2x past: https://www.mantel.com/shimano-grx-rx81 ... derailleurOverigens als je van GRX810 1x naar 2x gaat zul je ook de achter derailleur moeten vervangen
Maar ik heb besloten voor een 2x GRX te gaan. Heb Rose gemaild en die zeggen dat een ombouw naar 105 DI2 geen probleem is. Maar voor de vakantie is een mechanische setup denk ik toch het best. Daarnaast ben ik toch al een paar keer tegen de beperkingen van een 1x setup gelopen en denk ik dat voor toekomstige bikepacking trips een 2x setup het handigst is.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Lijkt me een verstandige keus. En bij klimmen met bepakking is het kleine voorblad van de GRX (30 of 31) best comfortabel
Verstandige keuze. Ja ik weet het zeker mbt achter derailleur. De RD-RX812 is de versie voor 1x11, de RD-RX810 is voor 2x11, beide mechanisch. Verschillen zitten in de lengte van de kooi en de hoogte van het draaipunt, resulterend in verschillende max cassette en totale capaciteit. Als jouw Rose origineel 1x11 en volgens het boekje is geleverd zit er een 812 op en moet je wisselen naar 810.
Overigens gaat Shimano GRX officieel tot 31x34, maar als je met bepakking de Alpjes in gaat zou ik zeker overwegen om een Mullet hack te doen door een 11-40 cassette te monteren icm goatlink (zo heb ik het hier) of een roadlink. Ook is het een leuk ombouw project om zelf te doen en het verhoogt je zelfredzaamheid onderweg.
Klopt. Bij mijn grx-600 groep kan ik zelfs zonder goat- of roadlink een 11-40 cassette steken. Werkt super.
Oke dan word het ook een nieuwe achterderrailleur, kan er ook nog wel bij
Goed idee, zeker wel fijn met volle bepakking.Maar als je met bepakking de Alpjes in gaat zou ik zeker overwegen om een Mullet hack te doen door een 11-40 cassette te monteren icm goatlink (zo heb ik het hier) of een roadlink
Wat wil je er voor hebben? Zit even te kijken wat het bij elkaar kost en of het niet voordeliger is om een complete groep te kopen.Ik heb nog een nieuwe grx 600 46-30 cranckstel liggen;)
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)