Beetje zoekwerk en je ziet dat Kylie Waterreus er in maart 2017 mee op de foto staat tijdens een wedstrijd (de maat staat in de advertentie op marktplaats 55cm)
Legend
-
- Forum-lid
Na ruim drie jaar weer een nieuwe post in dit topic.
Afgelopen zaterdag heb ik een Legend Fedaia gekocht. Althans, ze gaan hem bouwen op basis van de door mij gewenste specificaties. De basisvorm zal zijn zoals op de site bij Legend wordt getoond. Zie ook de afbeelding. Mijn kleuren gaan antraciet grijs metallic en bordeaux rood metallic worden.
De levertijd zal ergens tussen de twee en drie maanden zijn is aangegeven. Daarna ga ik op op zoek naar de onderdelen die ik op de fiets wil hebben. Ik pak mijn tijd om de fiets te maken hoe ik het wil en het zal de eerste fiets zijn die ik helemaal zelf opbouw. Het is een fiets in het kader van N+1 zal ik maar zeggen.
Afgelopen zaterdag heb ik een Legend Fedaia gekocht. Althans, ze gaan hem bouwen op basis van de door mij gewenste specificaties. De basisvorm zal zijn zoals op de site bij Legend wordt getoond. Zie ook de afbeelding. Mijn kleuren gaan antraciet grijs metallic en bordeaux rood metallic worden.
De levertijd zal ergens tussen de twee en drie maanden zijn is aangegeven. Daarna ga ik op op zoek naar de onderdelen die ik op de fiets wil hebben. Ik pak mijn tijd om de fiets te maken hoe ik het wil en het zal de eerste fiets zijn die ik helemaal zelf opbouw. Het is een fiets in het kader van N+1 zal ik maar zeggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Altijd mooi om zo je droomfiets samen te stellen en zelf op te bouwen!! Veel plezier met het hele proces en de fiets.
Less is bore
De aankoop is inderdaad via Jean Habets in Schin op Geul gegaan. Normaal gesproken is een fietsmeting onderdeel van de aankoop. Dat heb ik niet gedaan. Die heb ik nog beschikbaar van de aankoop van mijn Sarto. En daar zit ik perfect op. De 'bouwtekening' daarvan heb ik ook en ik heb gevraagd de fiets exact volgens die geometrie te bouwen. Dat was geen probleem.
Mijn interesse is gewekt toen ik een keer langsfietste en een Legend in de etalage zag. Toch maar even terug gefietst om te kijken. In afgelopen jaar ben ik tijdens een vakantie twee keer voor een kleine reparatie naar de winkel gegaan. Ben toen zeer goed geholpen en heb ook over het merk gesproken. Aan alles merk je dat je met een vakman en een liefhebber in gesprek bent. En daar hou ik van.
Omdat ik van mening was al genoeg fietsen te hebben ben ik toen nog niet tot aanschaf over gegaan maar het kriebelde wel. Ik heb altijd zelf een fiets volledig op willen bouwen dus het bleef kriebelen. Daarom dit jaar besloten toch maar de stap naar N+1 te maken en voor een stalen frame te gaan. Daar zit ook een persoonlijke motivatie bij maar dat gaat te ver om hier toe te lichten. Afgelopen zaterdag zijn alle details besproken (en dat was zeer uitgebreid) en heb ik de bestelling in gang gezet.
Ik krijg nog het design als dit gemaakt is om zeker te stellen dat alles naar wens is en er wordt nog een persoonlijke touch toegevoegd waar ik om heb gevraagd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt: Mijn kleuren gaan antraciet grijs metallic ( het frame) en bordeaux rood metallic (vork, zadelpen, stuur/stuurpen) worden.
Ben benieuwd! We houden de komende foto’s in de gaten!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi! Ben wel benieuwd naar je keuze voor afmontage.
@ivo w: ik heb ook een Legend via Jean. Hij heeft bij mij wel een fietsmeting gedaan. Ik dacht dat ik goed op mijn fiets zat maar hij heeft hier toch wat aanpassingen aan gedaan. Deze instellingen heb ik eerst op mijn oude fiets geprobeerd en bleken toch echt beter. Erg leuk traject met Jean om je eigen fiets te ontwikkelen. Elk detail kun je naar eigen inzicht bepalen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
@ivo w: ik heb ook een Legend via Jean. Hij heeft bij mij wel een fietsmeting gedaan. Ik dacht dat ik goed op mijn fiets zat maar hij heeft hier toch wat aanpassingen aan gedaan. Deze instellingen heb ik eerst op mijn oude fiets geprobeerd en bleken toch echt beter. Erg leuk traject met Jean om je eigen fiets te ontwikkelen. Elk detail kun je naar eigen inzicht bepalen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
o'7o